یک فروشگاه اینترنتی ، همانند یک فروشگاه فیزیکی منحصر به مشتریان محلی نبوده و با مشتریان از سراسر کشور یا سراسر جهان در ارتباط است. بنابراین زمانی که برای یک فروشگاه فیزیکی ، فروشگاه اینترنتی افتتاح می شود ، به نوعی فروش توسعه پیدا می کند و کسبوکار گسترده تر می شود . اما اضافه کردن اجناس به فروشگاه اینترنتی دلیلی برای فروش نیست و اضافه بر این ، کار های زیادی باید انجام شود تا فروش اینترنتی اتفاق بیافتد . در این مقاله به ۴ نکته مهم که باعث فروش در یک فروشگاه اینترنتی می شود اشاره شده است و می توانید با رعایت آن ها فروشگاه اینترنتی خود را ارتقا دهید ، پس در ادامه با کاموا همراه باشید .
توضیحات مستقیم و موثر برای محصولات
توضیحات محصولات برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر شفافیت و تاثیر گذاری باید شامل نکات زیر نیز باشد :
– توضیحات باید علاوه بر مشخصات محصولات ، ویژگی آن ها را نسبت به یکدیگر مشخص کند تا فرایند تصمیم گیری برای مشتری ساده تر شود
– توضیحات باید از قوانین سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو ) بهره مند شوند تا موتور های جستجو بتوانند کاربران را به درستی به سایت شما هدایت کنند
– توضیحات باید به طور مکالمه باشد همانند زمانی که می خواهید با مشتری به صورت حضوری صحبت کنید بنابر این از کلمه شما و ما زیاد استفاده کنید
– از ویژگی ها و مشخصات هر محصول لیست تهیه کنید تا مشتری راحت تر آن را مطالعه کند
– از ارائه بیش از حد صفت برای کالا خودداری کنید برای مثال مدام صفات خوب به کالا اختصاص ندهید
– از یک فرمت مشخص برای معرفی محصولات و ویژگی های آن ها استفاده کنید تا مشتری در هنگام مطالعه گیج نشود و بتواند به بهترین شکل ممکن محصولات را با یکدیگر مقایسه کند
– سعی کنید توضیحات را خلاصه اما کامل ارائه دهید تا مشتریان بتوانند با مطالعه مختصر با محصول مورد نظر آشنا شوند
تهیه عکس مناسب برای محصولات فروشگاهاینترنتی
تصویر هر کالا در یک فروشگاهاینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و همانطور که برای تهیه توضیحات محصولات زمان گذاشته می شود ، برای تهیه تصاویر کالا نیز به همان میزان و یا حتی بیشتر زمان نیاز است . برای این کار توصیه می شود تا از یک استادیو عکاسی کوچک و کم هزینه که می توان آن را با چند متر پارچه سفید رنگ ، یک میز مناسب و یک دوربین با پایه ساخت ، استفاده کنید . همچنین به دلیل کیفیت بالای دوربین گوشی های هوشمند ، می توانید از آن ها جایگزین دوربین های عکاسی پیشرفته و گران قیمت استفاده کنید . نکات زیر می تواند شما را در فرایند تهیه عکس مناسب از محصول راهنمایی کند . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ضمینه تهیه عکس مناسب از محصولات یک فروشگاهاینترنتی می توانید به مقاله راهنمایی های آمازون برای تهیه عکس از کالای فروشگاهاینترنتی ، از همین سایت مراجعه نمایید .
– از پس زمینه سفید رنگ برای عکاسی استفاده کنید . برای این کار می توانید از پارچه یا ورق های کاغذ سفید رنگ استفاده کنید اما توصیه می شود ، از کاغذ مخصوص عکاسی برای این کار استفاده شود . با این کار از ترکیب کالا با پس زمینه جلوگیری می کنید .
– از قاب و یا نوشته اضافی مانند لوگو و برند در تصویر کالای مورد نظر استفاده نکنید . این کار باعث اذیت شدن برخی از مشتریان می شود و در صورت نیاز از یک لوگوی کوچک و در گوشه تصویر استفاده کنید
– سعی کنید از هر محصول بیش از یک عکس قرار دهید و در عکس های مختلف ، تمامی زوایای کالا را به تصویر بکشید .
– از رتوش عکس های کالا دوری کنید زیرا این کار باعث می شود تا رنگ و یا برخی از قسمت های کالا توسط مشتری دیده نشود و بعد از این که خرید انجام می شود ، مشتری نسبت به برند و فروشگاه شما بی اعتماد می شود .
استفاده از تخفیف
استفاده از تخفیف باعث می شود تا مشتری به خرید از شما تشویق شود مخصوصا زمانی که قصد فروش یک کالای جدید و خاص را در نظر دارید و اینکه ارائه کد تخفیف کمک می کند تا شما بتوانید یک لیست کامل از آدرس ایمیل مشتریان خود بدست آورید . لیست ایمیل می تواند کمک های بسیاری در روند بازاریابیاینترنتی به شما بکند که این قابلیت در شبکه هایاجتماعی وجود ندارد . شما می توانید تخفیف را در یک یا چند مورد از روش های زیر ارائه دهید :
– ارسال رایگان محصولات که از مهم ترین روش های تخفیف گذاری در فروشگاهاینترنتی هست
– ارسال کارت های هدیه و تخفیف برای خرید مجدد کالا در کنار جنس ارسال شده از فروشگاه برای مشتری
– استفاده از درصد تخفیف روی یک مجموعه یا تمامی کالا های موجود در سایت
شفافیت در سیاست های بازگشت کالای فروشگاه
هر فروشگاهاینترنتی و فیزیکی دارای قوانین و سیاست های بازگشت کالا است و این امر در خرید هایاینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است . دلیل اهمیت بازگشت کالا در فروشگاهاینترنتی ، تضمینی است که به کاربر داده می شود تا در صورتی که کالای ارسالی با کالای مشاهده شده در فروشگاه از لحاظ ظاهر و مشخصات تطابق نداشته باشد ، جنس ارسال شده پس گرفته شود . بنابر این مشخص کردن این سیاست ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و شفافیت در آن می تواند اعتبار فروشگاه شما را افزایش دهد .
همچنین ویژگی هایی از قبیل بازگشت کالا تا تعداد روز مشخص و همچنین بازگشت کالا در صورت راضی نبودن مشتری نیز می تواند یک طرح تشویقی برای مشتریان در فروشگاهاینترنتی بزرگ باشد
موارد اشاره شده در متن بالا ، از اهمیت بسیاری در کسب مشتری و فروش کالا در یک فروشگاهاینترنتی برخوردار است و همان طور که در ابتدای متن به آن اشاره شد ، راه اندازی فروشگاهاینترنتی و فروش ، فقط اضافه کردن کالا به سایت نبوده و شامل مسائل مهم تری مانند موارد فوق است . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین در زمینه فروشوبازاریابی ، می توانید به وبلاگ فروشگاهساز و سایتساز کاموا مراجعه کنید .