بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

تجربه آمازون از انتخاب عکس اجناس یک فروشگاه اینترنتی

تجربه آمازون از انتخاب عکس اجناس یک فروشگاه اینترنتی
نوشته‌ی امیرسینا

با توجه به رشد شبکه جهانی اینترنت و افزایش کاربران آن به خصوص در کشور خودمان ایران ، بسیاری از کسب و کار ها ، رو به فروشگاه‌های اینترنتی آورده اند و قصد دارند تا محصولات و خدمات خود را از طریق این بستر ارائه و به فروش برسانند . در این میان سهم بسیاری از این وب سایت ها مربوط به فروشگاه های اینترنتی است به طوری که فروشندگان محصولات خود را از طریق یک وب سایت فروشگاه اینترنتی به نمایش گذاشته و کاربر می تواند آن را از طریق اینترنت خریداری نماید .

فاکتور های بسیاری وجود دارد که مشتریان در هنگام خرید به آن توجه می نمایند که مهم ترین این فاکتور ها را می توان در قالب یک معادله تعریف نمود.

قیمت مناسب + تصویر با کیفیت از کالا + توضیحات کامل از کالا = خرید

بدون شک قیمت مناسب ، مهم ترین جنبه موثر یک خرید بوده و بسیاری از فروشندگان تلاش می کنند تا آن را به بهترین روش مدیریت کنند اما در این میان سهم توضیحات و تصاویر با کیفیت از کالا کم نبوده و به طور کلی می توان گفت ، توضیحات کامل برای یک محصول می تواند تا ۳۰ درصد فروش را افزایش دهد .

از طرفی انتخاب عکس مناسب از محصول، خودش نوعی توضیحات برای محصول به حساب می آید به طوری که گفته می شود،

مردم عکس را ۶۰۰۰۰ برابر سریع تر از یک متن پردازش می کنند.

بنابراین عکس می تواند اهمیت بیشتری نسبت به توضیحات داشته باشد و در برخی از سایت های فروشگاهی مانند آمازون ، برخی از نتایج جستجوی کالا نیز بر اساس تصاویر صورت می گیرد .

با توجه به متن فوق نتیجه خواهیم گرفت که تصاویر، تاثیر بسیار مهمی در خرید مشتری داشته و به نوعی بعد از پارامتر قیمت ، توجه مشتری به آن جلب می شود . بنابر این وب سایت آمازون که یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان است ، تجربیات خود را در زمینه انتخاب عکس از اجناس فروشگاهی در اختیار عموم قرار داده است که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید .

دستور العمل های آمازون برای انتخاب عکس کالا 

استانداردها و دستور العمل های آمازون برای انتخاب عکس کالا به صورت زیر می باشد :

شاید برایتان جالب باشد:  ۱۰ پرسشی که هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید از خود پرسید

۱ – عکس مورد نظر باید دارای پس زمینه سفید خالص باشد . این کار باعث می شود تا پس زمینه عکس با پس زمینه وب سایت ترکیب شود و نمایی مناسب را به ارمغان آورد . اما ممکن است فکر کنید که تهیه چنین عکس هایی نیازمند یک استادیو عکاسی مجهز است که باید بدانید که انجام این کار بسیار ساده تر از چیزی است که فکر می کنید .

تمام چیزی که شما در این قسمت به آن نیاز دارید ، یک اسمارت فون یا دوربین عکاسی با کیفیت ، مقداری کاغذ یا فوم سفید رنگ ، یک منبع نور مناسب و نرم افزاری مانند فتوشاپ است تا به کمک این ها بتوانید عکس های مناسب را از کالای خود تهیه کنید . گفتنی است منبع نور می تواند طبیعی مانند نور خورشید یا غیر طبیعی مانند لامپ های LED باشد.

برای شروع کافی است یک میز را نزدیک یک منبع نور مانند پنجره اتاق قرار دهید و دور تا دور آن را با کاغذ یا فوم سفید بپوشانید . همچنین می توانید جایگزین فوم و یا کاغذ از پارچه های عکاسی استفاده کنید تا کیفیت عکس برداری افزایش یابد . بعد از انجام این کار کافی است از کالای خود در چند جهت عکس برداری نمایید .

۲ – در هنگام عکاسی به این نکته توجه کنید که تصویر گرفته شده فقط شامل کالای مورد نظر باشد و از قرار دادن تجهیزات اضافی در کنار آن پرهیز کنید . برای مثال ممکن است قصد فروش یک لپ تاپ را داشته باشید اما هنگام عکاسی یک موس نیز در کنار آن قرار گرفته باشد . تصور کنید که مشتری چطور در مورد فروشگاه شما فکر می کند زمانی که لپ تاپ را بدون وجود موس ، دریافت می کند .

۳ – مطمئن شوید که کالای مورد نظر حداقل ۸۵ درصد از فضای تصویر را پر کرده باشد تا مشتری بتواند بیشتر جزئیات آن را مشاهده نماید . همچنین جهت قرار گیری کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و عکس باید در جهتی از کالا گرفته شود که بیشتر مورد نظر مشتری است .

شاید برایتان جالب باشد:  چند استراتژِی کاربردی برای فروش بهتر شما در شب یلدا

نکته :
در صورتی که در هنگام عکاسی ، حاشیه های زائد نیز در کنار تصویر به وجود آمد ، نگران نباشید و حذف آن را به نرم افزاری مانند فتوشاپ بسپارید . همچنین توسط این نرم افزار می توانید نور های اضافی را نیز اصلاح کنید . توجه کنید که در هنگام کار با نرم افزار فتوشاپ ، رنگ کالا تغییر نکند که در این صورتی مشکلاتی برای مشتریان به وجود می آید .

۴ – هیچ المان گرافیکی یا متنی به عکس کالا اضافه نکنید . به طور معمول ، برخی از شرکت ها ، در پس زمینه عکس واترمارک اضافه می کنند که لازم به ذکر است مشتریان از این کار خوششان نمی آید .

۵ – بهتر است عکس های قرار داده شده در وب سایت دارای قابلیت بزرگ نمایی باشند و برای این کار لازم است تا هر عکس حداقل دارای طول ۱۰۰۰ پیکسل باشد . همچنین در صورتی که قابلیت بزرگ نمایی بر روی عکس ها وجود نداشته باشد بهتر است عکس دارای حداقل طول ۵۰۰ پیکسل باشد .

۶ – سعی کنید برای هر محصول تعدادی تصویر اضافی نیز قرار دهید تا مشتری بتواند ، هر قسمت از کالا را در تصویر مشاهده کند . برای این کار می توانید از ۳ تا ۸ عکس متفاوت استفاده نمایید . همچنین پس زمینه عکس های اضافی می تواند از قوانین ذکر شده تبعیت نکند . برای مثال می توانید یک عکس اصلی از یک لپ تاپ و با رعایت استاندارد های فوق بیندازید . سپس تعدادی عکس دیگر از لپ تاپ در محیط های دیگر قرار دهید .

روش های نام برده برای انتخاب عکس دارای اهیمت بسیاری می باشند و حاصل سال ها تجربه از فروش اینترنتی است. بدون شک آمازون یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی جهان است و تجربیات آن بسیار ارزشمند به حساب می آیند ، بنابر این با رعایت آن ها می توانید فروش خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی وب سایت و مدیریت آن می توانید سایر مطالب وبلاگ کاموا  را بخوانید.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

۳ دیدگاه

  • به نظر من کیفیت دریافت و خود محصول در نهایت تعیین می‌کنه ما محصول رو یا سایتو به دیگران هم پیشنهاد بدیم یا اینکه نه اولین و آخرین خریدمون باشه

    • قطعا کیفیت محصول و خدمات هم بسیار مهم است. اما پیش از خرید که هنوز با محصول و کیفیت اون مشتری ها آشنا نیستند٬‌پس تصاویر نقش بسیار مهمی در راضی کردن مشتری داره.

نظر شما چیه؟