بازاریابی و فروش

چگونه در کمترین زمان یک لندینگ پیج عالی بسازیم؟

نوشته‌ی فاطمه عربگری

از هر بازاریابی سوال کنید به شما خواهد گفت که اولین قدم برای آغاز حضور آنلاین حرفه‌ای، داشتن یک وبسایت عالی است. اما اگر واقعا می‌خواهید lead generation انجام دهید و فروش داشته باشید جواب ساده‌تر لندینگ پیج است.

سرویس سایت‌ساز کاموا با قالب‌هایی که کاملا امکان شخصی‌سازی دارند، ساختن لندینگ پیج را بسیار ساده کرده است.

لندینگ پیج‌ها برای چه کاری مناسب هستند؟

لندیگ پیج‌ها در ظاهر وبسایت هستند اما کمی متفاوت‌تر مدیریت می‌شوند. در صنعت بازاریابی آنلاین، از لندینگ پیج‌ها برای جذب و هدایت بازدیدکننده‌ها و تبدیل آنها به مشتری استفاده می‌کنند و این کار را از طریق متقاعد کردن آنها به انجام کاری مشخص انجام می‌دهند. که این آن کار مشخص می‌تواند خرید از فروشگاه آنلاین شما، اشتراک در خبرنامه یا موارد بی‌شمار دیگری باشد. یک لندیگ پیج بی‌نقص می‌تواند به صورت چشمگیری باعث موفقیت شما شود. برخلاف یک سایت کامل و جامع، لندینگ پیج یک صفحه‌ با یک هدف کاملا اختصاصی است: بازدیدکننده‌ها را متقاعد کنید روی هدف نهایی شما کلیک کنند.

این به چه معنی است؟

در بحث محتوا یعنی اینکه لندینگ پیج تنها یک پیام ساده برای رساندن دارد. یک کار مورد نظر و پیش‌بینی شده را پروموت می‌کند و محتوایش به توضیح فواید و مزایای آن حرکت می‌پردازد.

طراحی لندینگ پیج باید روی هدف آن تمرکز داشته باشد نه چیز دیگری. این همچنین به این معنی است که طراحی آن باید بیشتر ساده و واضح باشد بنابراین نباید برای جلب توجه بازدیدکننده‌ها رقابت کند.

هدف نهایی لندینگ پیج این است که بازیدکننده‌ها را قانع کند کلیک کنند. هم طراحی و هم متن لندیگ پیج باید همین هدف را دنبال کند.

لندینگ پیج همانطور که از اسمش پیداست یک صفحه است. شما می‌توانید این صفحه را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید اما در یک صفحه و مشخصا خیلی هم طولانی نباشد.

عنوان‌ها، زیر عنوان‌ها، دکمه‌ها و عکس‌ها باید پیام صفحه را به شکل قدرتمند و تاثیرگذاری بیان کنند.

زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای طراحی فوری لندینگ پیج هستید، به خاطر داشته باشید که از یک قالب لندینگ پیج حرفه‌ای استفاده کنید. با این کار مطمئن می‌شوید لندینگ‌ پیج‌تان ظاهر خوبی ندارد، بلکه از لحاظ بصری هم آنقدر تاثیرگذار است که بازدید کننده را به سرعت به جایی که در نظر دارید می‌برد.

شاید برایتان جالب باشد:  نکات کلیدی برای شروع یک کسب‌وکار موفق

می‌توانید با قالب‌های زیبا و کاربردی سایت‌ساز کاموا کارتان را آغاز کنید:

لندینگ پیج‌ها واقعا چگونه کار می‌کنند؟

ساختن لندینگ‌پیج

برای اینکه هدف یک لندینگ پیج به صورت کامل تحقق پیدا کند، باید ترافیک را به سمت آن هدایت کنید. این کار می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود:

۱- لندینگ پیج را به عنوان یک کمپین ایمیلی برای مشترکین بفرستید.

۲- لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک یا توئیتر قرار دهید ( با یا بدون پرداخت هزینه برای کمپین تبلیغاتی).

۳- لینک را به محتوای پستی در وبلاگ اضافه کنید.

۴- روی سئو آن کار کنید که توسط جست‌وجو‌های ارگانیک و طبیعی پیدا شود.

۵- یک کمپین تبلیغات کلیکی در موتورهای جست‌وجو راه‌اندازی کنید و آن را به لندینگ پیج‌تان لینک کنید.

همه‌ی این‌ها روش‌های خوبی برای هدایت ترافیک به سمت لندینگ پیج هستند اما بعد از این باید فکر کنید که بازدیدکننده‌ها را به محض اینکه کلیک می‌کنند به کجا بفرستید.

قبل‌تر هم اشاره کردیم که هدف نهایی لندینگ پیج این است که بازدیدکننده‌ را متقاعد کند که کلیک کند، اما آن کلیک آنها را به کجا می‌برد؟ آیا به صفحه‌ی خرید هدایت می‌شوند؟ بع فرم ثبت‌نام؟ یا یک صفحه‌ی داخلی در وبسایت‌تان؟ با دقت به مرحله‌ی بعدی فکر کنید و یک مسیر راحت برای بازدیدکننده‌ها ایجاد کنید که فقط با یک کلیک به آنجا برسند.

نکاتی که هنگام ساختن لندینگ پیج باید به آنها توجه داشته باشید:

اگرقانع شده‌اید که لندینگ پیج‌ها می‌توانند حضور آنلاین شما را بهبود ببخشند، معطل نکنید و همین حالا یکی بسازید! کاموا تعداد زیادی قالب عالی برای ساختن لندینگ پیج‌های منحصر به فرد دارد. قالب و طراحی را که از همه بیشتر به زمینه کاریتان مرتبط است انتخاب کنید و به راحتی عکس، متن و لینک‌های شخصی خود را اضافه کنید.

  • هدفتان را بشناسید. دقیقا مشخص کنید که می‌خواهید با لندینگ پیج‌تان چه چیزی را به دست بیاورید و در راه این هدف ثابت قدم باشید.

  • سلسله مراتب بصری ایجاد کنید و با جهتی مشخص طراحی کنید.
  • برای انجام عمل مورد نظرتان یک دکمه فراخوان قرار دهید و برای بازدیدکننده‌ها کاملا مشخص کنید که باید چه کاری انجام دهند.
  • به زیبایی طراحی کنید و کاری کنید که در نگاه اول گیرا و جذاب باشد.
  • متنی واضح و گیرا بنویسید و دلیلی برای ادامه‌ی خواندن به بازدیدکننده‌ها بدهید.
  • از عکس استفاده کنید و با جلوه‌های بصری عالی مخاطب را جذب کنید.
  • ارزش‌ها را برجسته و روی آنها تاکید ویژه‌ای داشته باشید. بگذارید دیگران بدانند که از چه مزایایی بهره‌مند خواهند شد.
  • برای فروش جدی باشید و هیچوقت از رک بودن نترسید.
شاید برایتان جالب باشد:  اینفلوئنسر مارکتینگ : انواع و مزایای آن برای کسب و کار

لیست کارهایی که باید مرحله به محله برای ساختن لندینگ پیج انجام شوند:

  • یک قالب لندینگ پیج مناسب انتخاب کنید
  • یک اسم برای آن انتخاب و اضافه کنید
  • محتوای خاص خود را اضافه کنید
  • عکس‌هایی فوق‌العاده اضافه کنید
  • یک URL منتاسب با آن انتخاب کنید
  • از کار کردن لینک‌ها و دکمه‌های فراخوان اطمینان حاصل کنید
  • متا دسکریپشن و عنوان سئو را تکمیل کنید
  • منتشر کنید!

یکی از بزرگ‌ترین مزایای لندینگ پیج‌ها (یا صفحه‌های فرود) این است که نسبتا راحت ساخته می‌شوند و به همین دلیل می‌توانید بیش از یک لندینگ پیج بسازید و عملکرد و بازدهی بیش از یک طراحی را امتحان کنید. آزمودن چند لندینگ پیج یک تکنیک ضرورری در بازاریابی آنلاین حرفه‌ای است. این کار می تواند چیزهای زیادی ر در مورد بازار هدف‌تان به شما بیاموزد و در آینده برای انتقال پیام و مفهوم کمک زیادی می‌کند. برای مثال یک آموزشگاه می‌تواند با راه اندازی صفحه ای خود را معرفی کند و با تبلیغات آنلاین (که بسیار هدفمند تر و ارزان تر است) کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کند.

برای آغاز حرفه‌ای حضور آنلاین آماده‌اید؟ همین حالا می‌توانید با استفاده از سرویس سایت‌ساز کاموا لندینگ پیجی عالی بسازید.

ساختن لندینگ‌پیج

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

نظر شما چیه؟