رابط و تجربه کاربری

نحوه تغییر نام کارگزار (DNS) دامنه

نوشته‌ی نسیم رسولی

نام کارگزار دامنه یا همان (DNS( domain name server چیست؟
یک تکنولوژی قدرتمند اینترنت برای تبدیل نام دامنه به آدرس  IP هست. پشت هر سایت، یک آدرس IP وجود دارد. در حالی که به یاد داشتن آی‌پی آدرس هر سایت مشکل است نام دامنه به شما کمک می کند تا شما به آی‌پی سایت مربوطه دسترسی داشته باشید.

فروشگاه ساز و سایت‌ساز کاموا روی بعضی از پلن‌ها دامنه رایگان به شما می‌دهد که شما لازم نیست تنظیمات نام کارگزار دامنه را خودتان انجام دهید کافی است از سامانه نیک شناسه کاربری دریافت نموده و به پشتیبانی کاموا داده و ما در اسرع وقت تنظیمات مورد نیاز را برای شما انجام می‌دهیم. جهت راهنمایی دریافت شناسه کاربری می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

ولی وقتی شما دامنه‌ای را خریداری می‌کنید یا از قبل دامنه دارید و قصد دارید دامنه خود را به ‌سایت‌ساز و یا فروشگاه ساز کاموا متصل کنید لازم است نام‌های کارگزار (DNS) خود را تغییر دهید . به‌دلیل سوالات متداول شما عزیزان بر خود لازم دیدیم که راهنمایی تصویری آن را خدمت شما ارائه دهیم.

ابتدا به سایت نیک رفته و پس از ورود به سامانه در در منوی بالا  قسمت دامنه‌ها، دامنه‌های من را انتخاب کنید. در این قسمت دامنه‌های خریداری شده شما نمایان می‌شوند دامنه خود را انتخاب کنید و به قسمت ویرایش ردیف‌های کارگزاری نام و میزبانی دامنه بروید.پس از کلیک بر روی این گزینه  قسمتی برای شما نمایان می‌شود که می‌توانید نام‌های‌کارگزار خود را عوض کنید. در این قسمت عوض کردن  نام کارگزار کفایت می‌کند (جهت مشاهده نام‌های کارگزار سایت‌ساز و فروشگاه ساز کاموا به  پشتیبانی کاموا مراجعه نمایید) سپس به پاسخ محرمانه در پایین پاسخ دهید (پاسخ محرمانه در واقع همان جوابی است که موقع ثبت نام خودتان مشخص می‌کنید). باتوجه به عکس پایین ۴ قسمت مخصوص نام کارگزار وجود دارد شما لازم نیست هر ۴ قسمت را پر کنید. پر کردن ۲ مورد کفایت می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد:  مهم : تاثیر گواهینامه SSL در فروشگاه اینترنتی

پس از تغییر نام کارگزار باید صبر کنید تا دامنه شما متصل شود. تغییر نام کارگزار (DNS)  حدودا ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد. چنانچه دامنه شما پس از این مدت وصل نشد با پشتیبانی کاموا تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت بررسی شود.

درباره نویسنده

نسیم رسولی

کارشناس موفقیت مشتریان
فوق لیسانس ریاضی محض

۲ دیدگاه

نظر شما چیه؟