بازاریابی و فروش

چند استراتژِی کاربردی برای فروش بهتر شما در شب یلدا

نوشته‌ی شانلی ملکی

شب یلدا، یکی از مناسبت های مهم برای کسب و کارها، در راه است. بنابراین وقت آن است که بازاریابان در همه جا خود را برای این مناسبت آماده کنند. از راه اندازی کمپین های متفاوت تا در نظر گرفتن تخفیف و هدایای متفاوت برای مشتریان. موارد زیادی وجود دارد که بازاریابان باید به آنها توجه کنند.

در کنار تعطیلات سال نو و دیگر مناسبت ها، شب یلدا از جمله پر اهمیت ترین مناسبت ها برای افزایش فروش است. همچنین زمانی است که بسیاری از کسب و کارها (از جمله رقبای شما) شروع به ارائه معاملات و تخفیف های متعدد بر روی محصولات می کنند.

به همین دلیل کسب و کار شما باید یک استراتژی بازاریابی برای افزایش درآمد و جلب رضایت مشتریان آماده و اجرا کند.

اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، در اینجا ۹ استراتژی بازاریابی وجود دارد که مشتریان شما را شگفت زده می کند و درآمد کسب و کار شما را افزایش می دهد.

در زیر ۹ ایده بازاریابی متفاوت وجود دارد که می توانید برای یلدا امسال در نظر بگیرید:

از اکانت های خود در شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

شبکه های اجتماعی اکنون به بستری تبدیل شده‌اند که مصرف‌کنندگان می توانند در آن خریدکنند و درباره محصولات و برندها اطلاعات بیشتری کسب کنند. در سال های گذشته خریدو فروش در بستر شبکه های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته، پس چرا از آن ها در استراتژی خود برای فروش بهتر در یلدای امسال استفاده نکنیم؟

برای انجام این کار، فروشگاه آنلاین خود را در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، واتساپ و … به اشتراک بذارید تا امکان خرید را برای کاربران راحت تر کنید. همچنین می‌توانید تخفیف ها، فروش های ویژه و .. فروشگاه خود را در شبکه های اجتماعی به خریداران اطلاع رسانی کنید.

با انجام این کار نه تنها درآمد بیشتری به صورت آنلاین ایجاد می کنید، بلکه دنبال کنندگان جدیدی را نیز از طریق شبکه های اجتماعی به سمت برند خود جذب خواهید کرد.

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

اگر از قبل، شروع به ایجاد یک لیست ایمیل از مشتریان بالقوه کرده باشید، اکنون میتوانید آن هارا از تخفیف ها و برنامه های خود برای یلدای امسال با خبر کنید. یکی از راه‌های ایجاد لیست مشتریان،  از طریق فرم‌های پاپ‌آپ است که آدرس‌های ایمیل را برای شما به صورت اصولی جمع‌آوری می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد:  ۷ نکته برای ساخت صفحه سوالات متداول مناسب

سعی کنید برای این افراد یک انگیزه برای دادن آدرس ایمیل ایجاد کنید. به عنوان مثال، فقط برای ثبت نام در لیست ایمیل، ۳۰٪ تخفیف خرید بعدی را به مشتری ارائه دهید. هنگامی که لیست ایمیل خود را جمع آوری کردید، می توانید شروع به ارسال محتوای شخصی سازی شده بر اساس نیازهای مشتری کنید.

با استفاده از ایمیل مارکتینگ و محتوای ایمیل شخصی‌سازی شده، می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا مدت‌ها به عنوان مشتری شما باقی بمانند. سرویس ایمیل مارکتینگ پاکت می تواند به شما برای بهتر انجام دادن این کار کمک کند.

صفحات محصول را بهبود ببخشید

بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر وقت خود را صرف مرور صفحات محصول شما می کنند و به دنبال مواردی هستند که می خواهند. بنابراین، باید آن صفحات را بهتر کنید تا مطمئن شوید که یک تجربه خرید دلپذیر و کارآمد به مشتریان خود ارائه می دهید. برای انجام اینکار مطمئن شوید که:

  • محصولات خود را بر اساس گیرنده و هدف گروه بندی کنید. به عنوان مثال، “هدایایی برای کودکان” یا “دکور خانه”.
  • ۶ تا ۸ عکس محصول را از زوایای مختلف اضافه کنید تا مشتریان تصویر واضحی از ظاهر محصول داشته باشند.

بهبود صفحات محصول شما به بهبود تجربیات مشتریان شما در سایت شما کمک می کند. و مانند بهینه سازی وب سایت شما، انجام این تغییرات در تمام طول سال ضروری هستند.

به مشتریان قدیمی خود، پیشنهادها و گزینه های بهتری بدهید

با پیشنهاد و ارائه تخفیف های فوق العاده به مشتریان قدیمی خود نشان دهید که از تعهد آن ها به برند خود قدردانی می کنید. اعطای هدایا، تخفیف، و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای مشتریانتان به خاطر حمایت طولانی مدت، آن ها را تشویق می کند تا مدت ها به خرید از شما ادامه دهند.

ارائه تخفیف و هدیه در قبال خرید بیشتر

راه دیگر برای تشویق مشتریان به خرید کردن، این است که هر بار که مشتریان بیش از مقدار مشخصی خرج می کنند برای آن ها هدیه ای در نظر بگیرید. این هدیه می تواند درصدی از خرید، ارسال رایگان، کد تخفیف یا هدیه ای از محصولات شما باشد.

انجام این کار علاوه بر این که می تواند مشتریان را تشویق کند تا بیشتر خرج کنند، به عنوان یک “تشکر” از آن ها برای اعتماد به شرکت نیز می تواند در نظر گرفته شود.

شاید برایتان جالب باشد:  منظور از تجربه مشتری یا (customer experience) چیست؟

با ایجاد فوریت برای مشتریان، آن ها ر ترغیب به خرید کنید

ترغیب مصرف کنندگان برای اقدام سریع یک راه عالی برای افزایش فروش در یلدا است. راه های مختلفی برای ترغیب مصرف کنندگان به اقدام فوری برای خرید وجود دارد، از جمله:

  • فروش ویژه با قیمت های کمتر که فقط در چند ساعت از روز یا حتی فقط یک روز انجام می شود.
  • نمایش موجودی کم یک کالا
  • استفاده از کلماتی مانند «آخرین فرصت»، «فقط امروز»

شما می توانند فروش ویژه خود را از طریق ایمیل تبلیغ و اطلاع رسانی کنید یا مسابقه هایی در شبکه های اجتماعی برگزار کنید تا خریداران را هیجان زده و آماده خرید کند.

 بعد از اتمام یلدا، مشتریان خود را فراموش نکنید

فقط به این دلیل که یلدا به پایان رسیده است به این معنی نیست که بازاریابی متوقف می شود. از طریق ایمیل با مشتریان در تماس باشید و در مورد تجربه خرید آن ها بپرسید. آیا از خرید خود راضی بودند؟ همچنین می توانید محصولات دیگری را بر اساس اقلام خریداری شده به آن ها توصیه کنید.

این یک فرصت عالی برای ارسال ایمیل های شخصی سازی شده برای درخواست بازخورد یا توصیه محصولات دیگر است.

یک تقویم بازاریابی برای مناسبت ها ایجاد کنید

البته، کلید هر استراتژی بازاریابی سازماندهی است. برای پیگیری استراتژی های بازاریابی مناسب های خود یک تقویم ایجاد کنید. حتی ممکن است برای کانال های بازاریابی مختلف، مانند شبکه های اجتماعی یا ایمیل، به تقویم های جداگانه نیاز داشته باشید.

اطلاع رسانی و آگاه سازی سایرین از طریق کانال‌های بازاریابی مختلف می‌تواند کار به نسبت سختی باشد. با ایجاد حداقل یک تقویم بازاریابی، می‌توانید استراتژی‌ها و پیشرفت خود را با اطمینان پیگیری کنید.

نکات نهایی

مهم نیست که چه استراتژی هایی را برای یلدا امسال انتخاب و اجرا می کنید، همیشه به یاد داشته باشید که موارد زیر را انجام دهید:

  • یک یا چند تقویم ایجاد کنید تا استراتژی های خود را پیگیری و سازماندهی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت و صفحات محصول شما برای مدیریت ترافیک بالای خریداران بهینه سازی شده باشد
  • از شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده کنید تا در ذهن مشتریان خود همواره باقی بمانید

با اجرای هر یک از استراتژی های بالا، می توانید درآمد خود را افزایش دهید و مشتریان خود را بیش از پیش خوشحال کنید.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟