یک فروشگاه ‎اینترنتی ، همانند یک فروشگاه‎ فیزیکی منحصر به مشتریان محلی نبوده و با مشتریان از سراسر کشور یا سراسر جهان در ارتباط است. بنابراین زمانی که برای یک فروشگاه ‎فیزیکی ، فروشگاه ‎اینترنتی افتتاح می شود ، به نوعی فروش توسعه پیدا می کند و کسب‎و‎کار گسترده تر می شود . اما اضافه کردن اجناس به فروشگاه ‎اینترنتی دلیلی برای فروش نیست و اضافه بر این ، کار های زیادی باید انجام شود تا فروش ‎اینترنتی اتفاق بیافتد . در این مقاله به ۴ نکته مهم که باعث فروش در یک فروشگاه ‎اینترنتی می شود اشاره شده است و می توانید با رعایت آن ها فروشگاه ‎اینترنتی خود را ارتقا دهید ، پس در ادامه با کاموا همراه باشید .

توضیحات مستقیم و موثر برای محصولات

توضیحات محصولات برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر شفافیت و تاثیر گذاری باید شامل نکات زیر نیز باشد :

– توضیحات باید علاوه بر مشخصات محصولات ، ویژگی آن ها را نسبت به یکدیگر مشخص کند تا فرایند تصمیم گیری برای مشتری ساده تر شود
– توضیحات باید از قوانین سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو ) بهره مند شوند تا موتور های جستجو بتوانند کاربران را به درستی به سایت شما هدایت کنند
– توضیحات باید به طور مکالمه باشد همانند زمانی که می خواهید با مشتری به صورت حضوری صحبت کنید بنابر این از کلمه شما و ما زیاد استفاده کنید
– از ویژگی ها و مشخصات هر محصول لیست تهیه کنید تا مشتری راحت تر آن را مطالعه کند
– از ارائه بیش از حد صفت برای کالا خودداری کنید برای مثال مدام صفات خوب به کالا اختصاص ندهید
– از یک فرمت مشخص برای معرفی محصولات و ویژگی های آن ها استفاده کنید تا مشتری در هنگام مطالعه گیج نشود و بتواند به بهترین شکل ممکن محصولات را با یکدیگر مقایسه کند
– سعی کنید توضیحات را خلاصه اما کامل ارائه دهید تا مشتریان بتوانند با مطالعه مختصر با محصول مورد نظر آشنا شوند

تهیه عکس مناسب برای محصولات فروشگاه‎اینترنتی 

تصویر هر کالا در یک فروشگاه‎اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و همانطور که برای تهیه توضیحات محصولات زمان گذاشته می شود ، برای تهیه تصاویر کالا نیز به همان میزان و یا حتی بیشتر زمان نیاز است . برای این کار توصیه می شود تا از یک استادیو عکاسی کوچک و کم هزینه که می توان آن را با چند متر پارچه سفید رنگ ، یک میز مناسب و یک دوربین با پایه ساخت ، استفاده کنید . همچنین به دلیل کیفیت بالای دوربین گوشی های هوشمند ، می توانید از آن ها جایگزین دوربین های عکاسی پیشرفته و گران قیمت استفاده کنید . نکات زیر می تواند شما را در فرایند تهیه عکس مناسب از محصول راهنمایی کند . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ضمینه تهیه عکس مناسب از محصولات یک فروشگاه‎اینترنتی می توانید به مقاله راهنمایی های آمازون برای تهیه عکس از کالای فروشگاه‎اینترنتی ، از همین سایت مراجعه نمایید .

شاید برایتان جالب باشد:  ۴ ویژگی که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

– از پس زمینه سفید رنگ برای عکاسی استفاده کنید . برای این کار می توانید از پارچه یا ورق های کاغذ سفید رنگ استفاده کنید اما توصیه می شود ، از کاغذ مخصوص عکاسی برای این کار استفاده شود . با این کار از ترکیب کالا با پس زمینه جلوگیری می کنید .

– از قاب و یا نوشته اضافی مانند لوگو و برند در تصویر کالای مورد نظر استفاده نکنید . این کار باعث اذیت شدن برخی از مشتریان می شود و در صورت نیاز از یک لوگوی کوچک و در گوشه تصویر استفاده کنید

– سعی کنید از هر محصول بیش از یک عکس قرار دهید و در عکس های مختلف ، تمامی زوایای کالا را به تصویر بکشید .

– از رتوش عکس های کالا دوری کنید زیرا این کار باعث می شود تا رنگ و یا برخی از قسمت های کالا توسط مشتری دیده نشود و بعد از این که خرید انجام می شود ، مشتری نسبت به برند و فروشگاه شما بی اعتماد می شود .

استفاده از تخفیف

استفاده از تخفیف باعث می شود تا مشتری به خرید از شما تشویق شود مخصوصا زمانی که قصد فروش یک کالای جدید و خاص را در نظر دارید و اینکه ارائه کد تخفیف کمک می کند تا شما بتوانید یک لیست کامل از آدرس ایمیل مشتریان خود بدست آورید . لیست ایمیل می تواند کمک های بسیاری در روند بازاریابی‎اینترنتی به شما بکند که این قابلیت در شبکه های‎اجتماعی وجود ندارد . شما می توانید تخفیف را در یک یا چند مورد از روش های زیر ارائه دهید :

شاید برایتان جالب باشد:  بازاریابی از طریق محتوا چیست؟

– ارسال رایگان محصولات که از مهم ترین روش های تخفیف گذاری در فروشگاه‎اینترنتی هست
– ارسال کارت های هدیه و تخفیف برای خرید مجدد کالا در کنار جنس ارسال شده از فروشگاه برای مشتری
– استفاده از درصد تخفیف روی یک مجموعه یا تمامی کالا های موجود در سایت

شفافیت در سیاست های بازگشت کالای فروشگاه

هر فروشگاه‎اینترنتی و فیزیکی دارای قوانین و سیاست های بازگشت کالا است و این امر در خرید های‎اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است . دلیل اهمیت بازگشت کالا در فروشگاه‎اینترنتی ، تضمینی است که به کاربر داده می شود تا در صورتی که کالای ارسالی با کالای مشاهده شده در فروشگاه از لحاظ ظاهر و مشخصات تطابق نداشته باشد ، جنس ارسال شده پس گرفته شود . بنابر این مشخص کردن این سیاست ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و شفافیت در آن می تواند اعتبار فروشگاه شما را افزایش دهد .

همچنین ویژگی هایی از قبیل بازگشت کالا تا تعداد روز مشخص و همچنین بازگشت کالا در صورت راضی نبودن مشتری نیز می تواند یک طرح تشویقی برای مشتریان در فروشگاه‎اینترنتی بزرگ باشد

موارد اشاره شده در متن بالا ، از اهمیت بسیاری در کسب مشتری و فروش کالا در یک فروشگاه‎اینترنتی برخوردار است و همان طور که در ابتدای متن به آن اشاره شد ، راه اندازی فروشگاه‎اینترنتی و فروش ، فقط اضافه کردن کالا به سایت نبوده و شامل مسائل مهم تری مانند موارد فوق است . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین در زمینه فروش‎و‎‎بازاریابی ، می توانید به وبلاگ فروشگاه‎ساز و سایت‎ساز کاموا مراجعه کنید .

 

عضو خبرنامه کاموا شوید