بازاریابی و فروش

۵ راهکار برای شناخته شدن کسب و کارها در اینترنت

نوشته‌ی فاطمه عربگری

کسب محبوبیت و شناخته شدن در  اینترنت نیازی ضروری برای بقای کسب‌و‌کارها در عصر دیجیتال است. با این حال این موضوع همچنان برای بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها چالشی بزرگ محسوب می‌شود. در این مقاله چند راه‌کار ساده و کاربردی برای شناخته شدن کسب‌و‌کارتان در اینترنت را می‌خوانید.

۱. در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید ولی از آنها فقط برای فروش استفاده نکنید

به کمک شبکه‌های اجتماعی میتوانید به مشتری‌های جدید دسترسی پیدا کنید، پاسخگوی مشتری‌های فعلی باشید و برای هر کسی که در زمینه کاری شما سوالی دارد منبع اطلاعات باشید.

بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند ولی حتما به این معنی نیست که این کار را به درستی انجام می‌دهند. دقیقا مثل کسی که دائما در مورد خودش حرف می‌زند، شرکتی هم که فقط در حال فروش روی شبکه‌های اجتماعی است مخاطب را خسته می‌کند. از همه پست‌ها برای فروش محصول یا سرویستان استفاده نکنید. مطالب جالبی که با مجموعه و کار شما مرتبط هستند و یا پست‌هایی شخصی مثل اتفاقات جالب محیط کارتان را نیز منتشر کنید.

با استفاده از بسته‌ی فروشگاه‌یار می توانید تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را با کمترین هزینه شروع کنید.

۲.وبسایت حرفه‌ای بسازید

وقتی کاربران می‌خواهند در مورد کسب و کارتان بیشتر بدانند به صورت آنلاین جست‌وجو می‌کنند و اینجا دقیقا جایی است که باید ظاهری حرفه‌ای از خودتان و کسب و کارتان به نمایش بگذارید. فونت مناسب، تصاویر مرتبط و تاثیرگذار، محتوای ارزشمند و قابلیت نمایش در موبایل و تبلت از جمله نکات مهمی است که باید به آنها توجه کنید.

ممکن است کسب و کارتان کوچک باشد اما می‌توانید وبسایتی داشته باشید که تاثیر بزرگی روی مخاطبتان داشته باشد. محتوای خوب باعث جذب بازدید کننده‌،  مطلع کردن مشتری‌ها و در نتیجه حضور در صفحات ابتدایی نتایج موتورهای جست‌وجو، میشود. به یاد داشته باشید فقط برای ربات‌ها محتوا ننویسید. مطالبی را بنوسید که مخاطبتان به دنبال آن است.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه تعداد لایک های پیج فیسبوک خود را افزایش دهیم

علاوه بر این مطمئن شوید که آدرس ایمیلتان هم حرفه‌ای به نظر بیاید. کسب و کارهای بزرگ و معتبر اصولا از سرویس‌های ایمیل رایگان استفاده نمی‌کنند. روی دامنه سایت شخصیتان سرویس ایمیل داشته باشید و با این کار اعتبار بیشتری کسب کنید.

 اگر راه اندازی سایت را کاری سخت و زمان بر می‌دانید با سرویس سایت ساز کاموا می‌توانید در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه سایت شخصی/شرکتی خود را راه اندازی کنید و از سرویس ایمیل اختصاصی سایتتان استفاده کنید.

راه‌اندازی وبسایت

۳. وبلاگ‌ نویسی را شروع کنید و به صورت مستمر ادامه دهید

وبلاگ ‌نویسی می‌تواند شما را از یک گزینه به یک انتخاب تبدیل کند. بسیاری وبلاگ نویسی را کاری وقت‌گیر و سخت می‌دانند اما با این کار می‌توانید اعتبار کسب کنید، اعتماد مخاطب را جلب کنید، برندتان را محبوب کنید و تخصصتان را نشان دهید.

مخاطب انتظار دارد که مرجع اطلاعات مورد نیازش باشید و وبلاگ‌نویسی در کنار سایتتان فرصتی ایجاد می‌کند که به صورت مداوم مطالب و محتوای مفید، با ارزش و مورد نیاز او را در اختیارش قرار دهید. فراموش نکنید که امکان به اشتراک گذاری مطالب وبلاگ را در شبکه‌های اجتماعی فراهم کنید و مطمئن شوید که بازدید کننده‌ها میتوانند پست‌ها را به راحتی به اشتراک بگذارند و با دیگران معرفی کنند.

با استفاده از سرویس‌های سایت‌ساز و فروشگاه ساز کاموا می‌توانید در کنار سایت یا فروشگاهتان وبلاگ داشته باشید و به تولید محتوای کاربردی و مرتبط با کارتان بپردازید.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و وبلاگ

۴. کسب و کارتان را در فهرست‌های راهنمای آنلاین و سایر مراجع قرار دهید

برای دیده شدن کسب و کارتان در اینترنت نیاز دارید در فهرست‌های راهنما و سایر مراجعی که مردم برای کسب اطلاعات در زمینه‌ی کاری شما و خواندن نظرات و بازخورد‌ها از آنها استفاده می‌کنند حضور داشته باشید. راهنماهای منطقه‌ای و سایت‌های و نقد و بررسی تنها بخش کوچکی از این مراجع هستند.

شاید برایتان جالب باشد:  چرا نباید برای افزایش فالوئر اینستاگرام، فالوئر فیک بخریم ؟

۵. اخبار مربوط به کسب و کارتان را در وبسایت‌های خبری و اینترنت منتشر کنید

فرقی نمی‌کند کسب و کارتان چیست، این روزها سرعت و گستره‌ی انتشار اخبار از طریق شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت، باور نکردنی است و انتشار اخبارتان در مطبوعات آنلاین کمک زیادی به شناخته شدنتان می‌کند.

انتشار اخبار نسبت به سایر کانال‌های تبلیغاتی بسیار ارزان‌تر است و یا اصلا هزینه‌ای ندارد. ظاهری حرفه‌ای به کسب و کارتان می‌دهد و برایتان اعتبار کسب می‌کند. مشتری‌ها در جریان اخبار کارتان مثل محصولات و سرویس‌های جدید، تغییرات و برنامه‌های آینده‌ قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه امروزه اخبار می‌تواند شامل عکس‌، ویدئو و سایر محتواهای چند رسانه‌ای باشد باعث جذب مشتری‍های جدید و همچنین افزایش دانش عمومی مخاطبتان می‌شود.

فروشگاه ساز کاموا با ارائه‌ی بسته‌ی فروشگاه‌یار امکان معرفی و انتشار اخبار کسب‌وکارتان را در ابعاد وسیع و در رسانه‌های آنلاین معتبر فراهم کرده که علاوه بر شناخته شدن کسب‌وکارتان در فضای آنلاین، بک‌لینک‌های با کیفیت بگیرید و سئوی وبسایتتان را هم بهبود ببخشید.

بسته‌ی فروشگاه‌یار

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

۲ دیدگاه

نظر شما چیه؟