بازاریابی و فروش

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی چیست؟

نوشته‌ی مهرگان

این‌ روزها شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران ایرانی به محبوبیت خاصی دست یافته‌اند. شبکه‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام میزبان قشرهای متفاوتی از کاربران ایرانی هستند. این حضور موقعیت بسیار مناسبی را برای کسب‌و‌کارها فراهم آورده است تا بتوانند با برنامه‌ی مناسب و از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این افراد را هدف قرار دهند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به پروسه‌ای گفته میشود که در آن سعی میشود بازدید و توجه به برند از طریق شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کند.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به شما کمک میکند به افراد مختلفی دسترسی داشته باشید٬ افرادی که شبکه‌های اجتماعی به شما امکان میدهند به آنها دسترسی داشته باشید به شرح زیر است:

  • مشتریات قدیمی
  • مشتریان بالقوه
  • کارمندان و مدیران شرکت‌ها
  • وبلاگ نویس‌ها و خبرنگاران
  • افرادی که هیچ آشنایی‌ای با شما و خدماتتان ندارند

شبکه‌های اجتماعی مخصوصا آنهایی که امکان ارتباط کاربران با هم ساده‌تر و سریع‌تر است مانند شمشیر دوبله هستند٬ یعنی همان‌طور که پیاده سازی و مدیریت یک کمپین خوب میتواند تاثیرات بسزا و بزرگی روی کسب و کار شما داشته باشند٬ کوچک ترین اشتباهات و خطاها نیز از چشم کاربران به دور نمیماند و میتوانند شما را در انتقادات و ایرادات خود غرق کنند.

آشنایی با چندشبکه‌ی اجتماعی مفید برای کاربران ایرانی

توییتر

این شبکه‌ی اجتماعی خیلی میان ایرانیان محبوب نیست اما کسب و کارهایی که میخواهند که با قشری جوان تر متخصص‌تر در ارتباط باشند باید حتما استفاده از توییتر را در برنامه‌ی خود قرار دهند.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه کپشن اینستاگرام بنویسیم که باعث فروش بیشتر شود؟

فیسبوک

برخلاف رشد سریعی که فیسبوک در بیشتر کشورها دارد موج و هیجان فیسبوک در میان ایرانیان خوابیده است. در حال حاضر نمیتوان انتظار زیادی از فیسبوک داشت اما اگر کسب و کاری دارید که قصد توسعه به کشورهای جز ایران دارد حتما استفاده از فیسبوک را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

لینکدین

لینکدین شبکه‌ی اجتماعی مختصصین است. اگر تخصص خاصی دارید و میخواهید با همکاران خود در ارتباط باشید لینکدین یک گزینه‌ی مناسب است. با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران لینکدین به یکی از مقاصد اصلی شرکت‌های خارجی برای پیدا کردن نیروی مناسب کار در ایران تبدیل شده است.

آپارات

آپارات نمونه‌ی ایرانی٬ یوتیوب است. امکاناتی که آپارات ارائه میکند خاص کاربران ایرانی است و براساس سلیقه‌ی آنها شخصی سازی شده است. داشتن یک چنل اختصاصی برای کسب و کار خود و همچنین در جهت آپلود ویدئوهای آموزشی این شبکه ی اجتماعی میتواند مفید باشد.

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

نظر شما چیه؟