بازاریابی و فروش

پنج راز فروش بهتر محصولات به صورت آنلاین

نوشته‌ی شادی سام ملکی

با فروشگاه ساز ها، فرآیند فروش محصولات را ساده اما در عین حال قدرتمند کردیم. تمام راهکارهای موثر برای فروش بهتر را سنجیدیم و در آخر سعی کردیم بهترین آنها را ارائه کنیم. از اینکه میخوایم تو این مقاله ۵ راز فروش محصولات به صورت آنلاین را باهاتون به اشتراک بزاریم خیلی هیجان زده ایم، پس با ما همراه باشید.

پنج راز برای فروش محصولات به صورت آنلاین

  1. کار کردن روی آن چیزی که برای شما کار میکند
  2. انتخاب محصول مناسب جهت فروش
  3. ساده کردن فرآیند خرید
  4. ارائه خدمات منحصر به فرد به مشتریان
  5. تبلیغات برای فروشگاه

 راز اول : کار کردن روی آن چیزی که برای شما کار میکند

فروش محصولات آنلاین با توجه به سیل مشتریانی که به سمتتون روانه میکنه خیلی بی نظیره اما، فراموش نکنید همانطور که تعداد مشتریان زیادی در فضای آنلاین برای خرید محصولات شما وجود دارد، رقیبان زیادی هم دارید که در تلاش هستند تا نظر مشتریان و اعتماد آنها را به خود جلب کنند.

اول از همه نیاز دارید تا بازدید وب سایتتون را برای ارائه کردن محصولات و خدمات عالی، بالا ببرید. خبر خوب اینه که بازگشایی یک فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات به صورت آنلاین، هزینه های خیلی کمتری از افتتاح یک فروشگاه فیزیکی برای شما در بر داره.

شاید برایتان جالب باشد:  اهمیت و تاثیر استفاده از لوگو در کسب و کار شما

 راز شماره ۱ روی آن چیزی که برای شما کار میکنه تمرکز کنید

ابتدای کارتون احتمال اینکه همه چیز روند کندی داشته باشه خیلی زیاده، اما بعد از گذشت زمان و تلاشهایی که برای انجام تبلیغات و پروموت کردن فروشگاهتون انجام دادین، حتما فروش بیشتر را هم تجربه میکنین.

اینو به خاطرتون بسپارید که راههای زیادی برای بازاریابی محصولاتتون نیاز دارید. شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، سئو، و تبلیغات کلیکی همه زمان گیر هستند، نیاز به بررسی و واکاوی دارن و هر روز مقداری زمان شما را میگیرن.

راز ۲ : انتخاب محصول مناسب جهت فروش

اولین سوالی که ممکن است در ذهن ما به وجود بیاید این است که چه چیزی بفروشیم.  شما باید نوع محصول و بازار هدف را مشخص کنید و در کنار این مورد رقبا را هم بررسی و تحلیل کنید. برنامه ریزی دقیق برای هزینه ها و مراحل تحویل پستی را فراموش نکنید.

البته ارائه محصولات دیجیتالی مثل : فایل های نرم افزار، موسیقی، کتاب های الکترونیکی و … در سطح بین الملل بفروش میرسد و بصورت آنلاین هم تحویل داده می شود، پس در این صورت هزینه های پستی را ندارید و تحویل از طریق ارسال ایمیل و یا لینک دانلود انجام می شود.

 راز ۳ : ساده کردن فرآیند خرید

شما برای جذب مشتری نهایتا ۱۰ ثانیه فرصت دارید. وب سایت یا وبلاگ خودتون را به صورتی طراحی کنید که ساده و جذاب باشه و کاربر در کوتاهترین زمان ممکن فرایند خرید را ثبت و تکمیل کند.

سه قانون طلایی :

  • بازدید کنندگان را مجبور نکنید در اولین بازدید از وب سایت شما ثبت نام کنند.
  • استفاده از وب سایت یا وبلاگ خودتون را پیچیده نکنید.
  • روند خرید را طولانی نکنید.

 راز ۴ : ارائه خدمات منحصر به فرد به مشتریان همراه با اعتماد سازی

بازدید کنندگان قبل از خرید به دنبال اعتماد هستند. این حس را به آنها منتقل کنید.

Fact: News of bad customer service reaches more than twice as many ears as praise for a good service experience. (Source)

واقعیت : اخبار مربوط به ارائه خدمات بد، بیش از دو برابر تحسین و تمجید دریافت خدمات خوب به گوش میرسد.

 یکی از تکنیک های فروش، صرف نظر از اینکه تجارت آنلاین است یا آفلاین، ارائه ضمانتی است که در صورت نارضایتی مشتری ، بدون هیچ سوالی بازگشت وجه انجام شود. اطمینان حاصل کنید که سایت شما ایمن است.

مورد دیگر نشان دادن اینکه سایت شما توسط نرم افزارهای امنیتی مانند Symantec, Emsisoft یا McAfee امن و تأیید شده است. وب سایت یا وبلاگ شما باید روی یک سرور مطمئن و سازگار با PCI باشد.

اگر محصولات دیجیتال ارائه می کنید، تحویل باید به صورت خودکار انجام شود. چنانچه محصولات فیزیکی ارائه می کنید، حمل و نقل سریع و پیگیری مراحل دریافت محصول بسیار مهم است.

 راز ۵ : تبلیغات برای فروشگاه

داشتن یک وب سایت یا وبلاگ عالی به تنهایی برای داشتن بازدید و فروش خوب کافی نیست. شما باید افراد را به سمت فروشگاه خود جذب کنید و به آنها کمک کنید تا خرید خود را انجام دهند.

شما میتونید از طریق گوگل بیشترین جستجو های کاربران را بررسی کنید و ببینید به دنبال چه چیزهایی هستند. در وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی به دنبال توصیه یا بررسی رفتار کاربران باشید.

برای ارتقاء خود باید زمان و انرژی قابل توجهی سرمایه گذاری کنید. سعی کنید مقالات یا پست های مرتبط با موضوع وب سایت یا وبلاگ را در سایت خود منتشر نمایید، یا امکان بررسی محصولات توسط کاربران را فراهم کنید.

استفاده از Google Analytics

از Google Analytics استفاده کنید تا از رفتار کاربران مطلع شوید. همچنین میتونید از تکنیک سئو برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید. این کار باعث میشه تا وب سایت شما در نتایج گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیره.

 برای تبلیغ وب سایت خود در موتورهای جستجو یا وب سایت های دیگر اقدام نمایید، که به آن SEM یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) گفته می شود. می توانید برای تبلیغات و نمایش وب سایت در لینک های اول از Google Ads استفاده کنید. در این مورد قبلا یک مطلب کامل و جامع نوشتیم که میتوانید روش های تبلیغات را در این لینک مطالعه کنید.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

کاربران خود را تشویق کنید تا یک یا دو لینک از صفحات سایت شما و یا محصولاتتون را در سوشال مدیا ها به اشتراک بگذارند. با این روش بقیه افراد از طریق کاربر شما برای خرید ترغیب میشن و توصیه از طریق شخص دیگری برای خرید از سایت شما قطعا با ارزش تره و بیشتر ممکنه به خرید واقعی منجر بشه.

و اما توصیه آخرمون اینه که صبور باشید. برای ایجاد مخاطب و ایجاد یک کسب و کار، زمان و تلاش زیادی لازم است، اما تسلیم نشوید. فروش آنلاین چالش برانگیز و در عین حال می تونه خیلی سود آور باشد.

 اگر شما از هریک از روشهای بالا استفاده کردین و جواب گرفتین لطفا در بخش کامنت ها با بقیه دوستان به اشتراک بزارید و استراتژی که برای کسب و کارتون جواب داده و یا نوع کسب و کارتون را معرفی کنید.

 

درباره نویسنده

شادی سام ملکی

۴ دیدگاه

نظر شما چیه؟