بازاریابی و فروش

اهمیت و تاثیر استفاده از لوگو در کسب و کار شما

نوشته‌ی شانلی ملکی

منظور از لوگو چیست؟

لوگو یک نماد یا طرح برای برند کسب و کار شما است و شما بدون داشتن یک لوگو قطعا نمی توانید یک برند باشید.

لوگو ها به چهار دسته : ۱٫متنی  ۲٫تصویری  ۳٫ترکیبی(رایج ترین نوع)  تقسیم می شوند.

 لوگو در واقع معرف خدمات ارائه شده و اهداف مد نظر برند شما می باشد. به همین علت یک لوگو باید به گونه ای طراجی شود که تواند برند شما را به خوبی به مشتریان نشان دهد.

اولین مرحله برند سازی، طراحی یک لوگو مناسب با موضوع یا مفهوم کار شما است.طراحی یک لوگو مناسب برای یک برند و کسب و کار اولین گام در حرفه ای شدن و قدم برداشتن در مسیر درست و اصولی بازاریابی است.

همچنین برای یک کسب و کار از جمله دیده شده ترین بخش هاست. چرا که می تواند تمام مواردهای مهم در رابطه با برند شما را نشان دهد. لوگو اولین چیزی است که مخاطبین به دنبال آن می گردند.

لوگو در حقیقت، نشان دهنده ارزش های برند شما به مخاطبین و همچنین بیانگر علت تمایز و برتری شما نسب به سایر کسب و کار ها  است.

مصرف کنندگان از یک کسب و کار شناخته شده و حرفه ای انتظار یک لوگو خاص و متفاوت دارند که کاملا مرتبط با برند آن باشد. هر برند رنگ، نوع رفتار و طراحی گرافیک متمایزی دارد.

اهمیت استفاده از لوگو در کسب و کار شما

هیچ دو لوگو متفاوتی نمی‌تواند کاملاً یکسان باشد، مخصوصا لوگو کسب و کار های موجود در یک زمینه مشابه. پس می توان گفت که لوگو یکی از تاثیرگذارترین موارد در کسب و کار شماست و از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جمله دلایل اهمیت آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱) هیچ کسب و کار بدون لوگویی وجود ندارد

از لوگو به عنوان هویت برند شما یاد می شود و امضای برند شما است . لوگو پایه و اساسی است که برند شما را می سازد یا به عبارتی در قسمتی از برندسازی شما نقش دارد و تصویری از برند شما برای مشتریان است.

شاید برایتان جالب باشد:  راهنمای راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی برای مبتدی‌ها

۲) طراحی خوب  لوگو به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی نسبت به  رقبای خود برتری پیدا کنید

لوگو کیفیت برند شما به مشتریان اثبات می کند. اگر برند شما نشان ندهد که کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهید، مشتریان ممکن است به سراغ رقبایتان بروند و به شما توجه نکنند. در نتیجه لوگو نقش بسیار پر اهمیتی را در زمینه رقابت شما با سایر برندها ایفا می کند.

۳) لوگو اغلب اولین دید مشتریان به برند شما برای معرفی کسب و کارتان است

لوگوی حرفه ای مهم ترین ابزار در میان روش های تبلیغ محصولات شما است. در واقع، لوگو سبب می شود تا مشتریان کسب و کار شما را از روی  ظاهر قضاوت کنند. برداشت خوب آن ها تنها به طراحی خوب و قابل قبول شما وابسته است. به خاطر داشته باشید که شما تنها یک بار فرصت ایجاد حس خوب در اولین نگاه را در مشتریان دارید.

۴) لوگو ها اغلب اولین عامل برای برقراری یک رابطه عاطفی و احساسی با برند شما هستند

اگر مشتریان با لوگوی شما ارتباط برقرار کنند، بعید است شرکت شما را فراموش کنند. شما اولین تصور مشتریان را با لوگو خود ایجاد می کنید و خوب یا بد بودن این تصور ساخته شده توسط مشتریان به نحوه طراحی لوگو شما وابسته است.

۵) می توان آن را به عنوان ابزاری برای جلب توجه مخاطبان نیز معرفی کرد

چرا که  باعث متمرکز شدن توجه مشتریان بروی برند شما شده و آن ها را  ترغیب می کند تا کسب و کار شما را بیشتر بشناسند و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنند. در نتیجه لوگو خوب طراحی شده، قدرت تشویق مخاطبین برای شناخت بیشتر برند شما را دارد.

۶) لوگو حرفه ای می تواند وفاداری به برند شما تقویت کند

علاوه بر تقویت برند، لوگوی شما می تواند ابزاری مؤثر برای تقویت وفاداری به برند شما باشد. در صورتی که مشتریان به کسب و کار شما توجه کنند، لوگوی شما می تواند از نظر فکری و فیزیکی مصرف کنندگان را درگیر کسب و کار شما بکند.

شاید برایتان جالب باشد:  نکات کلیدی برای شروع یک کسب‌وکار موفق

این کار نه تنها برای به دست آوردن مشتریان جدید سودمند است، بلکه می تواند عامل موثری در ایجاد قدردانی و وفاداری به برند شما باشد.

۷) لوگو می تواند زمینه اعتماد مشتریان به شما را نیز فراهم کند

شما می توانید با استفاده از یک لوگو مناسب اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. طراحی با دقت لوگو سبب می شود تا مشتریان حتی از قبل آشنایی کامل با شما، نسبت به کسب و کارتان احساس خوبی داشته باشند.

در طراحی لوگو های خود به چند نکته توجه داشته باشید :

  •  در عین سادگی، جذاب و زیبا باشد
  •  بیانگر ویژگی های خاص برند شما باشد و منحصر به فرد باشد
  •  از رنگ های متنوع و مناسب استفاده کنید
  •  از نام برند و یا شرکت خود در آن استفاده کنید
  •  در طراحی جزئیات لوگو خود دقت کنید
  •  تصویر سازی لوگو باید متناسب با برندتان باشد

لوگو هویت یک برند را نشان می دهد و آن را به مصرف کنندگان معرفی می کند…

 ,و به همین علت وجود آن برای هر کسب و کاری الزامی می باشد.

در این متن بررسی کردیم که اهمیت و تاثیر لوگو در کسب و کارها چگونه است. هر چقدر شما لوگوی حرفه ای و منحصر به فرد تری داشته باشید، نشان دهنده معتبر بودن و برتری کسب و کار شما است و باعث می شود مخاطبان جذب برند شما شوند.

پس سعی کنید تا یک لوگوی خوب و مناسب برای کسب و کار خود طراحی کنید تا با جذب مخاطبان بیشتر میزان محبوبیت برندتان را افزایش دهید و موفقیت های بیشتری به دست بیاورید.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟