تجارت الکترونیک

۵ دلیل قانع کننده برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

نوشته‌ی مهرگان

چه به عنوان مالک و چه بعنوان یک سرمایه گذار که کمی سرمایه اضافی برای شروع یک کسب و کار جدید کنار گذاشته اید، فروش آنلاین یک حوزه عالی برای ورود و سرمایه گذاری به خصوص در این روزها است. حتی اگر این اولین تجربه فروشگاهی شما باشد، همه ابزارها و منابع لازم برای اینکار را به راحتی می توانید پیدا کنید. تنها چیزی که لازم دارید انگیزه و اشتیاق قوی برای موفقیت است.
اگر هنوز قانع نشده اید، به این پنج دلیل توجه کنید.

۱- بازار فروش آنلاین به شدت در حال رشد است.

تحقیقات نشان می دهد که تا سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ فروش آنلاین جهانی رشد بسیار سریعی را تجربه خواهد کرد. همیشه مهم است که وقتی یک مدل کسب و کار را انتخاب می کنید فناوری ها و سرنخ های داغ روز را بررسی کرده و هرگاه که امکان پذیر است وارد بازارهای در حال رشد شوید. مدل فروش آنلاین یک انتخاب خوب برای کارآفرینانی است که می خواهند یک شرکت جدید را به راه بیاندازند یا آنهایی که می خواهند به کسب و کار خود تنوع ببخشند و آن را توسعه دهند. اگر می خواهید وارد حوزه فروش آنلاین شوید اکنون بهترین زمان است.

۲- حتی وقتی خواب هستید هم درآمد داشته باشید.

برای فروشگاه های فیزیکی، موقعیت فروشگاه مهمتر از هر چیز دیگری است و تاثیر بالایی در تعداد مشتری ها و میزان فروش دارد. اما با یک فروشگاه اینترنتی ، دروازه فروشگاه شما همان نام دامنه و وب سایت شماست و می توانید محصولات خود را در سراسر کشور به فروش برسانید و نیازی نیست که در هر شهر یک شعبه داشته باشید.
شاید کاملا کافی به نظر برسد اما مفاهیم گسترده ای بیش از آنکه به ذهنتان برسد در آن نهفته است. خیلی ها علاقه دارند که ارتباط فیزیکی و حضوری نیز با مشتری داشته باشند، علاوه بر فروشگاه های فیزیکی، گرایش فروشنده ها به ایجاد غرفه های فروش کوتاه مدت در پارک ها، ایستگاه های مترو و گوشه های پر رفت و آمد خیابان ها (البته با احترام به قوانین) رو به افزایش است. اینکار به آشنایی و اطلاع مردم از کسب و کار شما کمک می کند.

شاید برایتان جالب باشد:  راه اندازی و مدیریت کسب و کار - مقالاتی که باید بخوانید

۳- راه اندازی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی ساده است.

ابزارهای فروش آنلاین از ابزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی گرفته تا بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو، روزبه روز بیشتر و بهتر می شوند. تنها قسمت سخت آن شاید تامین محصولات باشد، اما اگر خود یک تولید کننده هستید، یا به محصول خاصی علاقه دارید و خودتان نیز قبلا از آنها استفاده کرده اید، برقراری ارتباط با توزیع کننده ها یا تامین کنندگان آن محصول ساده تر خواهد بود.

۴-امروزه افراد بسیاری خرید خود را آنلاین انجام می دهند.

حدود ۸۰ درصد از جمعیت وب خرید خود را آنلاین انجام می دهند و گرایش این نوع خرید چه در دنیا و چه در کشور ما روز به روز درحال افزایش است. کلید موفقیت فروشگاه های آنلاین ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مشتری ها است. اینکار را می توان با توسعه یک وب سایت ساده و جذاب و همچنین یک وبلاگ در کنار فروشگاه و بعنوان بخشی از آن به منظور انتشار مطالب مفید برای مشتری ها انجام داد. امروزه افراد بیش از گذشته به فروشگاه های آنلاین اعتماد می کنند، اما با این حال مسائل مرتبط با امنیت و حریم خصوصی هنوز هم دغدغه اصلی بسیاری از افراد است و فروشگاه های آنلاین باید در قانع نمودن افراد به حفظ آنها کوشا باشند.

۵-همیشه روش هایی برای افزایش فروش وجود دارد.

همه فروشگاه های آنلاین به این نکته پی برده اند که ساده نمودن فرایند خرید برای افزایش فروش حیاتی است. سبدهای خرید رها شده یکی از چالش های عمده فروشگاه های آنلاین است و شما همواره باید به فکر اصلاح و بهبود فرایند فروش خود برای افزایش فروش باشید.
بازاریابی محتوا یکی دیگر از روشهای موثر افزایش فروش است. شما می توانید با تولید مطالب مناسب، با ارزش برای خوانندگان، آنها را برای عضویت در خبرنامه های خود ترغیب کنید و سپس در کنار ارسال محتوای با ارزش، آنها را از فروش، تخفیف ها و محصولات خود آگاه سازید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه برای همایش و کنفرانس‌ خود وبسایت طراحی کنیم؟

در پایان اینکه دلایل بسیار دیگری برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد. اگر می خواهید رئیس خودتان باشید و محصولاتی که دوست دارید را بفروشید، فروشگاه اینترنتی ارزش توجه را دارد.

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

نظر شما چیه؟