بازاریابی و فروش

هشتگ‌ها یک استراتژی بازاریابی کاربردی در اینستاگرام

نوشته‌ی شانلی ملکی

هشتگ به زبان ساده

به طور ساده به یک عبارت کلیدی که کلمات تشکیل دهنده آن بدون فاصله کنار یکدیگر قرار می گیرند و قبل از آن  علامت پوند یا شارپ (#) قرار می گیرد، هشتگ گفته می شود.

هشتگ ها در حقیقت واژه هایی هستند که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص بکار می روند.

هشتگ ابزاری است که به منظور علامت‌ گذاری یک کلمه یا عبارت بکار می رود تا پیام های مرتبط یا مشخص با موضوع هشتگ گذاری شده شناسایی و در نتایج جستجو بازگردانده شوند.

کاربرد هشتگ ها در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو می باشد.

در اینستاگرام، هشتگ ها به کاربران کمک می کند تا از طریق جستجو کردن پست مورد نظرشان را راحت پیدا کنند.

به عبارتی دیگر کاربران می توانند از طریق آن یک سری کلمات کلیدی را در صفحه سرچ اینستاگرام تایپ کنند و از این طریق به سرعت به صفحه هایی می رسند که پستی با هشتگ همان موضوع مورد نظر در اینستاگرام منتشر کرده اند.

در شبکه های مجازی، شخصی موفق تر است که بتواند تاثیر بیشتری روی افراد بگذارد و از طرفی بتواند با هشتگ گذاری های هوشمندانه، مخاطبین بیشتری را به سمت خودش بکشاند. 

تعدادی از موارد کاربردی هشتگ های در اینستاگرام :

  • طبقه بندی مطالب
  • جستجوی آسان
  • دسترسی سریع تر به اطلاعات
  • جمع آوری اطلاعات جامع
  • منتقل نمودن احساسات
  • اشتراک گذاری اطلاعات

در رابطه با هشتگ در اینستاگرام بهتر است نسبت به موارد زیر نیز گاهی داشته باشید :

  • موضاعات موردنظر خود را به صورت کلمات کلیدی برای هشتگ انتخاب کنید
  • هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید جالب، ساده و کوتاه، مرتبط، قابل جستجو و تعامل برانگیز باشند.
  • به یاد داشته باشید که شما به ازای هر پست می توانید حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید
  • برای اینکه پست شما توسط هشتگ هنگام سرچ نمایان شود، باید صفحه خود را در حالت عمومی قرار بدهید
  • هشتگ اینستاگرام برخی از کاراکترها را پشتیبانی نمیکند (مانند *&%$@/)
  • هشتگ خود را #به_این_صورت قرار دهید
  • بهتر است وضعیت هر هشتگ را قبل از هشتگ گذاری توسط اینستاگرام بررسی نمایید و میزان محبوبیت آن هشتگ را مشاهده کنید
  • در استفاده از هشتگ‌ها به هیچ عنوان زیاده‌روی نکنید
شاید برایتان جالب باشد:  ۶ اصل برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

هشتگ یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش هستند.

شبکه های اجتماعی در واقع مکانی برای تبادل های تصاویر , ویدئو ها و متن های مورد علاقه شما با دیگر کاربران است.

هشتگ‌ در اینستاگرام نقش مهمی در معرفی محصول یا برند دارند.

از طریق هشتگ ها در اینستاگرام می‌توان به یکی از استراتژی‌های موفق بازاریابی در معرفی برند یا تولید و کسب و کار دست یافت. چرا که همه کسب و کارها می توانند در یک سطح محصولات و خدمات خودشان را معرفی کنند.

هشتگ‌ها یک راه حل نهایی برای پیشرفت برند و افزایش شانس موفقیت شما در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند.

هشتگ‌های موفق اینستاگرام این قدرت را دارند که کنجکاوی کاربران را برانگیزند و آن‌ها را به سمت شما جلب کنند و باعث شوند که آن‌ها مکالمه‌ای را با شما شروع کنند. از مزیت های ان می توان به :

  • ارتباط با مشتریان
  • دسترسی به مخاطبان جدید
  • آنالیز رقبا

اشاره کرد.

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود:

۱. هشتگ شرح :

 این نوع هشتگ ها که همه با آن ها آشنایی دارند، جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد. این هشتگ ها به شرح بیشتر عکس و جستجوی ساده تر آندر محیط اینستاگرام یاری می نمایند.

۲. هشتگ برند : 

شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این نوع هشتگ روی تمام پست‌های شما ثبت می‌شود و مختص برند شخصی یا کسب و کار شماست.

شاید برایتان جالب باشد:  ۱۰ کارآفرین با سابقه کاری عجیب

۳. هشتگ کمپین :

در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند. گاهی اوقات به این نوع هشتگ، هشتگِ پروژه نیز می‌گویند.

چون کاربرد آن در زمان مشخصی شروع می‌شود و پس از مهلت معینی هم به پایان می‌رسد.

و در آخر

 هشتگ ها می توانند در کنار کپشن پست، برای شما بسیار مفید و ضروری باشند.

کافیست از آن ها درست استفاده کنید و اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام را بیاموزید تا تاثیر آن در مدت زمان کمی مشاهده کنید.

هشتگ ها یک راه اصولی و ساده جهت جستجو و دریافت سریع نتیجه دلخواه است.

شما می توانید از این امکان نهایت استفاده را برای تبلیغ برند خود، محصولات و خدمات خود نمایید تا کاربر با جستجو کلمه و موضوع مورد نظر خود در بخش جستجو پست شما را مشاهده و از صفحه شما بازدید کند و در نهایت صفحه شما را فالو کند .

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟