بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

۶ روش دست کم گرفته شده برای افزایش ترافیک فروشگاه های اینترنتی

نوشته‌ی امیرسینا

مهم نیست که یک فروشگاه کوچک روی یک بازارچه اینترنتی هستید یا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ، واقعیت تغییرناپذیر این است که موتور محرکه فروش فروشگاه شما ترافیک آنلاین است. یافتن راه هایی برای افزایش ترافیک ممکن است وقتگیر و مشکل باشد. در این راستا در ادامه شش روشی که می توان برای افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین از آن استفاده کرد آورده شده است.

۱- برای افزایش ترافیک طبیعی وبلاگ جذاب و ارزشمند ایجاد کنید

همانطور که می دانید محتوا تبدیل به روش جدید بازاریابی موتورهای جستجو شده است. تخمین زده شده که ۸۰ درصد از شرکت ها از گونه ای از استراتژی محتوا استفاده می کنند اما فقط ۳۲ درصد از آنها معتقدند استراتژی آنها موثر است. حقیقت این است که بازاریابی محتوا به سختی قابل درک و مدیریت است. وبلاگ ها و محتوای روی وب به نظر ساده می رسند: یک وبلاگ بسازید، یک تصویر ارسال کنید و الگویی را برای ارسال محتوا در نظر بگیرید. اما به این سادگی ها هم نیست. شرکت ها برای رسیدن به نتایج دلخواهشان باید محتوایی هدفمند و باکیفیت ایجاد کنند.

یکی از رازهای بازاریابی محتوا این است که مشتری محور باشد. از مشتری‌هایتان بپرسید چرا برند شما به دیگران ترجیح داده اند، برند شما برای آنها چه مفهومی دارد و برند شما چه نوع احساسی در آنها ایجاد می کند. به این فکر کنید که برای مشتری شما تولید چه محتوایی می تواند ارزشمند باشد. با تولید محتوای مفید و کار‌آمد برای مشتری افزایش ترافیک طبیعی را تجربه کنید.

۲- ویدیوهایی از محصولاتتان تولید و منتشر کنید

بارها قصد داشتم که لباسهایم را به صورت آنلاین بخرم اما از آنجایی که نمی توانستم تصور کنم که با آنها چطور به نظر می رسن منصرف شده ام. ویدیو یک ابزار قدرتمند فروش است که اطلاعات درست را در زمان درست در اختیار مشتری قرار می دهد. بعنوان مثال اگر نگاهی وبسایت ۶pm.com بیاندازید می بینید که تقریبا همه محصولات کفش آنها یک ویدیوی اختصاصی دارند که نشان می دهد محصول در پای یک شخص واقعی چطور به نظر می رسد و در مورد جزئیات کفش بطور کامل توضیح داده می شود.

شاید برایتان جالب باشد:  بازاریابی ویدئو‌یی چیست و چرا اهمیت دارد؟

برای انتشار ویدیو روی فروشگاه آنلاینتان دو راه دارید. اول اینکه میزبانی ویدیو را وب سایت خودتان بر عهده داشته باشد. با اینکار فروشگاه شما در میان وب سایت های حاوی ویدیو نیز در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود. راه دوم این است که از وب سایت های دیگری مثل آپارات یا یوتیوب برای بارگذاری ویدیوها استفاده کنید. مزیت اینکار این است که ویدیو روی سرورهای آنها میزبانی شده و در زمان بارگذاری صفحات شما تاثیری نخواهد داشت.

۳- چند نام دامنه که خطای تایپی از نام دامنه اصلی شما هستند را خریداری کنید

این استراتژی را اغلب کسب و کارهای آنلاین دست کم می گیرند. اغلب شرکت ها بر خرید انواع مختلف دامنه ها مثل .org یا .net تمرکز دارند اما خطاهای تایپی را در نظر نمی گیرند. بعنوان مثال digikala.com، نام دامنه dijikala.ir را نیز در اختیار دارد. برای نام های دامنه ای که امکان خطای تایپی بیشتری دارند تعداد این نام ها بیشتر نیز خواهد بود. با رزرو کردن این نام های اشتباه، هیچ مراجعه کننده ای را از دست نمی دهید.

راه‌هایی برای انتخاب بهترین دامنه و ثبت دامنه با جزئیات کامل بخوانید.

۴- برگزاری کمپین های رسانه اجتماعی هدفمند

بدون شک باید از رسانه‌های اجتماعی بهره برد اما در اجرای آن معمولا ضعیف عمل می شود. به یک نکته باید توجه کرد و آن این است که کمپین های اجتماعی نباید با هدف افزایش فروش اجرا شوند بلکه هدف آنها باید افزایش آگاهی از برند و تعامل با آن باشد.

رسانه‌های اجتماعی فرصتی برای برندهای فروشگاه های آنلاین هستند تا با مشتری هایشان در تعامل باشند. از سوال پرسیدن، نگران بودن و توجه صادقانه به طرفدارانتان خجالت نکشید. وقتی مشتری ها بدانند که برای شما مهم هستند، آنها نیز به شما اهمیت می دهند.

با این‌حال علاوه بر تعامل با مشری ها، قطعا بر حجم ترافیک شما نیز تاثیر خواهند داشت. گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت‌ها و صفحات آنها به ویژگی‌های اجتماعی نیز توجه می کند. ایجاد یک کامیونیتی قوی که با پست های شما تعامل داشته باشد احتمال اینکه پست های وبلاگ یا صفحات محصولات شما رتبه بالاتری در موتور جستجوی گوگل بگیرد را افزایش می دهد. در نتیجه ترافیک بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد:  ۴ روش برای ایجاد وفاداری در مشتریان فروشگاه اینترنتی

۵- از ابزارها و اپلیکیشن های مختلف برای معرفی محصول خود استفاده کنید

هر روز ابزارهای جدیدی روانه بازار می شود که می تواند به شما در پیشرفت فروشگاه ه آنلاینتان کمک کند. یکی از این ابزارها که می تواند به فروش شما کمک زیادی کند ابزاری است که حساب اینستاگرام شما را به یک فروشگاه تبدیل می کند. چنین ابزارهایی به روشهای مختلف اجازه می دهند که کاربر از طریق حساب اینستاگرام خود با تگ یا لایک کردن تصویر محصول، لینک خرید محصول شما را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کند.

۶- کاربران را ترغیب کنید تا راجع به محصولات نظر بدهند

در حال حاضر، بسیاری از فروشگاه های آنلاین قابلیت دریافت نظر کاربر را دارند، با این حال بسیاری از آنها این استراتژی را پیگیری نمی کنند. جالب است که بدانید:

۸۸ درصد از مشتری ها به نظرات آنلاین بیش از توصیه های شخصی اعتماد می کنند.

این مساله بر جذب ترافیک هم تاثیر دارد. اول اینکه نظرات کاربران محتوایی مرتبط و منحصر به فرد است. دوم اینکه نظرات کاربران صفحات استاتیک را همچنان تازه نگه می دارد و موتورهای جستجو نیز عاشق صفحاتی هستند که بطور مداوم با محتوای جدید به روز می شوند. سوم اینکه افرادی که برای درج نظر وقت می گذارند معمولا کسانی هستند که تجربه خود را با دوستانشان به اشتراک می گذارند. نظرات کاربران به صفحات محصولات شانس رتبه بالاتر و همچنین تعامل اجتماعی بیشتر می بخشند.

این ترفندها تنها تعداد کمی از روشهای افزایش ترافیک به فروشگاه اینترنتی را شامل می شود. بطور مداوم تلاشهای خود را ارزیابی کنید و به دنبال روشهای جدید ایجاد ارزش برای مشتری‌هایتان باشید. اگر هنوز فروشگاه خود را راه اندازی نکرده اید٬ از فروشگاه ساز کاموا ۳۰ روز رایگان استفاده کنید.

ورود به فروشگاه ساز

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

نظر شما چیه؟