گوگل ادز (Google Ads) چیست ؟
امروزه تمامی افراد به دنبال جذب مشتری و یا افزایش بازدیدکنندگان وبسایت خود هستند.
گوگل ادز (Google Ads) که تا قبل از جولای سال ۲۰۱۸ با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) شناخته میشد، یک روش متفاوت برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل با استفاده از کلماتی کلیدی است که معمولا مخاطبین در گوگل جستجو می کنند.
به عبارتی دیگر، گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی گوگل محسوب می شود که توسط شرکت گوگل توسعه یافته و درآن تبلیغ کنندگان به وسیله وبسایت گوگل ادوردز و ابزارهای متفاوت گوگل، می توانند تبلیغات خود را به کاربران نشان دهند .
نحوه عملکرد گوگل ادز چگونه است ؟
تبلیغات گوگل ادز در واقع، مناسب کسانی است که محصولات و خدمات خاصی را ارائه میکنند و یا یک سایت فروشگاهی آنلاین دارند.
کسب و کارها، با توجه به کلید واژه های انتخابی خود، هزینه ای به گوگل ادز پرداخت میکنند تا تبلیغات گوگل خود را در بالاترین نتایج جستجو گوگل نشان دهند . این کلید واژه ها با حوزه کاری آن ها مرتبط بوده و همچنین دارای حاشیه سرچ مناسبی نیز هستند.
سپس با مشخص کردن مقداری هزینه به ازای هر کلیک، وارد رقابت با سایر رقبای خود در صفحه اول گوگل می شوند.
این یک سیستم به صورت تبلیغات کلیکی است، یعنی پرداخت هزینه تبلیغات به ازای کلیک PPC ( Pay-per-click ) محاسبه میشود. لازم به ذکر است میزان هزینه کلیک، به نمره کیفیت یا Quality Score، ارتباط کلید واژه با صفحه فرود و میزان رقابت در آن کلید واژه بستگی دارد.
به این ترتیب، کسب و کار ها قادر خواهند بود سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وب سایت آن ها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند.
چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم ؟
در واقع، گوگل ادز ابزاری برای کمک به تبلیغات آنلاین است که هدف از آن جذب مشتریان جدید برای فروش محصولات و خدمات بر اساس جستجوهای صورت گرفته توسط کاربران است.
به کمک گوگل ادوردز صاحبان وب سایت های مختلف میتوانند با هزینه های نسبتا کمتری و در زمان کوتاه تر، وب سایت خود و یا کسب و کار خود را در معرض دید کاربران مختلف گوگل قرار دهند و سایت خود را در جایگاههای برتر نتایج به کاربران نمایش دهند.
اغلب افراد برای اینکه به اطلاعاتی که مایل هستند دست پیدا کنند، در جستجو خود تنها به نتایجی که در صفحه اول گوگل نشان داده می شود، مراجعه می کنند و می توان گفت که اکثر آن ها هیچ وقت به صفحه دوم مراجعه نمی کنند. به همین دلیل هر سایت به دنبال راه یافتن به صفحه اول گوگل است.
از گوگل ادز استفاده کنید اگر :
- سئو ضعیفی دارید و در صفحات اول گوگل نیستید
- ورود بیشتر کاربران به سایت برای شما سودمند خواهد بود
- نیازمند افزایش ترافیک ورودی ساییتتان برای یک مدت محدود هستید و ..
امکانات گوگل ادوردز
با استفاده از گوگل ادز می توانید :
- انتخاب کنید که آگهی شما در کدام کشور یا شهر نمایش داده شود ( IP address exclusion )
- صفحاتی از وب سایت که تمایل دارید مخاطب را به آن ها هدایت کنید را نیز تعیین کنید
- انتخاب کنید که تبلیغات شما برای کاربران به چه زبان هایی نمایش داده شود
- سقف مشخصی برای هزینه ای که روزانه برای تبلیغات در نظر میگیرید، تعیین کنید
- تبلیغات شما بلافاصله بعد از انجام مراحل ثبت آگهی نشان داده می شود و نیازی نیست که در لیست انتظار بمانید
- بعلاوه زمان به نمایش درآمدن آگهی شما برای کاربران اینترنتی هم در اختیار شما است
مزایا استفاده از گوگل ادز
راز موفقیت گوگل ادز نزد صاحبان کسب و کارها و مدیران برندها را میتوان در بسترهای تبلیغاتی موثر و مفید این شیوه تبلیغاتی دانست.
یکی از مزیت های این سرویس این است که، بابت نمایش سایت شما در نتایج جستجو، از شما پولی دریافت نمی کند، بلکه گوگل به ازای هر کلیکی که کاربر روی سایت شما می کند، از شما هزینه دریافت می کند.
در ادامه به سایر مزایای چشمگیر گوگل ادز برای کسب و کار ها می پردازیم :
- رو به رویی برند شما با طیف وسیعی از مخاطبان
- نتیجه گیری سریع تر از سئو و جایگزین مناسبی برای آن
- فرصت های جدید برای مطرح شدن برند شما در سطح محلی و جهانی
- گزارش و نتیجه عملکرد قابل فهم
- فرصت ارتباط با مخاطبان مناسب در زمان مناسب
- قدرت مدیریت بودجه تبلیغاتی شما
- بهینه سازی بازده سرمایه گذاری با استفاده از استراتژی های متنوع
و در آخر
گوگل ادز می تواند برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ کار کند.
این یک شکل ارزان قیمت از تبلیغات است که می تواند چشم اندازهای واجد شرایط و در بازار را به درستی مدیریت کند. بنابراین درصورتیکه تبلیغات گوگل ادز شما به درستی تنظیم، راهاندازی و مدیریت شود در بیشتر کسبوکارها میتواند مفید و کارساز باشد.