تجارت الکترونیک

چرا راه‌اندازی سایت برای کسب‌و‌کار شما لازم است؟

نوشته‌ی فاطمه عربگری

امروزه کسب و کارها تنوع بیشتری پیدا کرده اند و با افزایش تنوع٬ مخاطبین آنها هم نیازهای جدیدی پیدا کرده اند. برای دستیابی به این مخاطبین هم باید کانال‌های متفاوتی از بازاریابی را ایجاد کرد. یکی از اصلی‌ترین و شاید اساسی ترین کانال وبسایت است. اگر هنوز نمیدانید چرا داشتن وبسایت برای کسب و کارتان مهم است این مقاله را تا انتها بخوانید.

۱. کسب و کار شما اعتبار پیدا میکند

همه‌ی کسب و کارها توانایی تامین هزینه تبلیغات تلویزیونی و سایر کانال‌های پرهزینه را ندارند اما یک سایت امکان ارائه تصویری از شما را فراهم می‌کند که همیشه برای همه‌ی کسانی که به اینترنت دسترسی دارند قابل استفاده است. امروزه مشتریان شما بیشتر و بیشتر از اینترنت برای پیدا کردن محصول و سرویس‌هایی که نیاز دارند استفاده میکنند. کسب و کارهای کوچک با داشتن وبسایت اعتبار بیشتری پیدا میکنند. بدون آن، مشتریان احتمالی شما به سمت رقبایی خواهند رفت که سایت دارند.

اگر شما برای کسب و کار خود یک وبسایت دارید اما ظاهر حرفه‌ای ندارد، طراحی دوباره سایت شما با ظاهری حرفه‌ای و عکس‌های زیبا، به مشتریان شما اطمینان بیشتری برای استفاده از محصول یا سرویس شما خواهد داد. همچنین اگر سوالی برای مشتری پیش بیاید که بتوانید آن را از طریق سایت٬ بهتر و سریعتر پاسخ دهید باعث افزیاش اعتبار کسب‌و‌کار شما می شود.

۲. در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی میکند

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، شاید فکر میکنید توان پرداخت هزینه‌های یک سایت را ندارید. اما سایت باعث صرفه‌جویی در همه‌ی زمینه‌ها از قبیل بازاریابی، برقراری ارتباط و اطلاع رسانی میشود. به این صورت که با راه‌اندازی سایت نیازی نیست که هزینه‌های زیادی را صرف کانالی از بازاریابی کنید که مخاطب هدف مشخصی ندارد. هزینه راه‌اندازی و توسعه سایت و بازاریابی از طریق آن در مقایسه با هزینه‌های کانال‌های ارتباطی دیگر و تبلیغات آفلاین قابل مقایسه نیست.

از طرفی در دنیای امروز نداشتن وبسایت شما را در رقابت با دیگران عقب می‌اندازد.به طور مثال با ۳۵۰ هزار تومانی سالانه میتوانید وبسایت خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه به کمک سایت ساز کاموا راه اندازی کنید. اما یک تبلیغ ساده در نیازمندی‌های همشهری ۲۵هزار تومان در روز (ارزان ترین اندازه) خواهد بود. در مقایسه با پتانسیل جذب مشتری یک وبسایت، هزینه ۳۵۰ هزار تومانی آن در هزینه‌های تبلیغات شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد:  (ماموریت) mission و (چشم انداز) vision چیست؟

۳. مشتریان خود را مطلع نگه می‌دارید و با آنها تعامل داشته دارید

سایتتان را مثل یک بروشور آنلاین تصور کنید. بروشوری که خیلی ساده‌تر قابل تغییر و در دسترس است. به روز کردن اطلاعات محصولات و سرویس های شما در یک سایت بسیار ساده تر و کم هزینه‌تر از تغییر آن در بروشورها یا تبلیغات کاغذی هست. این قابلیت مهم به شما امکان میدهد تا محصولات جدید، خدمات، اخبار شرکت، رویدادهای پیش رو، تخفیف‌ها و غیره را به مشتریان خود اطلاع دهید. 

همچنین تولید محتواهایی که هم جذابیت بصری و هم جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات دارند روی سایت امکان‌پذیر است.برای مثال ویدیوهای تبلیغاتی و یا آموزشی برای تبلیغات موثر و با ارزش ضروری است و قرار دادن این ویدئوها روی سایت باعث افزایش جذب مخاطب می‌شود.

بازدیدکننده‌ها با وبسایتی که به خوبی طراحی شده ارتباط و تعامل خوبی برقرار می‌کنند. مثلا می‎توانند سیر‌و‌سیاحتی مجازی داشته باشند، اشیا فیزیکی و یا مناظر را به صورت مجازی برای آنها ملموس تر کنید و یا بازخورد مستقیم از آنها دریافت کنید و خیلی امکانات دیگر.

۴. همیشه در دسترس است

یک وبسایت یا حتی یک لندینگ پیج ساده همیشه در دسترس است! ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال در دسترس مشتریان همیشگی و مشتریان بالقوه شما هست و از این لحاظ با هیچ رسانه‌ی دیگری قابل مقایسه نیست. بدون نیاز به حضور فیزیکی، همیشه برای پاسخگویی و تامین نیازهای مخاطب در دسترس هستید.

۵. شما را به بازار هدف گسترده‌تری وصل میکند

وب‌سایت شما محل متفاوتی برای معرفی محصول و خدمات شماست. در دسترس بودن آن برای همه دنیا و در همه ساعات شبانه‌روز، به شما این امکان را میدهد تا به بازار هدف گسترده‌تری دست یابید.

۶. می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را به صورت مشخص مورد هدف قرار بدهد

یک وبسایت تاثیر‌گذار نیازهای هر بازدیدکننده‌ای را برطرف می‌کند. از آنجایی که شما مخاطبینی را مورد هدف قرار می‌دهید که قبل از این هم به محصول یا سرویس شما علاقه مند بوده‌ اند٬ تلاش برای جذب آنها ساده و موثرتر است. با برنامه ریزی استراتژیک برای سایتتان می‌توانید هر قسمتی از آن را برای گروه خاصی از بازدیدکننده‌ها با نیازهای مشخص شخصی‌سازی کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  بیش فروشی (upselling) چیست ؟

۷. به حضور چشمگیرتر در نتایج جستجو کمک میکند

بیش از نصف ترافیک وبسایت‌ها از موتورهای جستجو می‌آید . راه‌اندازی وبسایت یک روش تبلیغاتی کاملا مقرون به صرفه است که از طریق آن می‌توانید کسانی را هدف قرار دهید که به محصول یا خدماتی شما علاقه‌مند هستند.

۸. در زمان شما صرفه‌جویی میکند

اطلاعات دادن به مشتریان شما زمان‌بر است، چه با تلفن باشد چه رو در رو یا بروشور و حتی ایمیل. داشتن اطلاعات خدمات و سرویس های شما بر روی سایت، زمان زیادی را برای شما آزاد میکند.

۹. مکانی برای نشان دادن توانایی‌های شما

مهم نیست که یک شرکت باشید یا برای خودتان کار میکنید. یک وبسایت می‌تواند نمونه کارهای شما و توانایی‌های شما را، با قرار دادن عکس از کارها یا محصولات خودتان و رضایت‌نامه های مشتری های قبلی شما به نمایش بگذارد.

۱۰. خدمات مشتریان شما را بهبود خواهد داد

یک سایت مناسب مزایای بی شماری را برای روابط بهتر با مشتری وارائه خدمات مفیدتر فراهم می‌کند. به عنوان مثال:

  • مشتری ها با اطلاعات کافی تصمیم به خرید می‌گیرند. زمانی که مشتری در مرحله‌ انتخاب بین شما و رقیبتان قرار دارد، وبسایت میتواند تفاوت شما با رقبا را نشان دهد و مشتری شما را انتخاب کند.
  • وبسایت می‌تواند این امکان را برای مشتری فراهم کند که حتی بعد از خرید هم از خدمات و مزایایی که ارائه می‌دهید استفاده کنند.
  • از طریق گرفتن ایمیل و راه‌های ارتباطی مشتریان، آنها را از اخبار کسب‌و‌کارتان، پیشنهادهای ویژه و سایر محصولاتی که احتمالا  به آن علاقه‌مند هستند مطلع کنید.
  • قراردادن مطالب مرتبط با کسب و کار شما، سوال و جواب‌های متداول در مورد خدمات یا کسب و کارتان، و قراردادن راهنمای استفاده از محصولات

 

طراحی وبسایت با کاموا آسان و کم هزینه است! همین امروز کسب و کار خود را از این مزیت ها برخوردار کنید!

برای اطلاعات بیشتر مطلب چرا سایت ساز کاموا؟ بخوانید یا صفحه قابلیت‌های کاموا ببینید.

 

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

۳ دیدگاه

نظر شما چیه؟