بازاریابی و فروش

نکات مهم درعکاسی از محصولات برای فروشگاه آنلاین

نوشته‌ی نسیم رسولی

عکاسی از محصول به‌سادگی دوربین به سمت محصول و عکس گرفتن نیست. حتی ساده‌ترین محصولات نیز نیازمند تجهیزات درست، نورپردازی و فضای مناسب برای تولید عکس های با کیفیتی هستند که مشتریان را به صفحه‌ی خرید می‌رساند. می‌توانید تجربه آمازون را از انتخاب عکس در فروشگاه اینترنتی بخوانید.
لازم است به چند نکته زیر  توجه داشته باشید:

  • از دوربین موبایل خود برای عکاسی استفاده کنید.

یک جمله قدیمی هست که می‌گوید هیچ دوربین بدی وجود ندارد بله مشکل از عکاس است. همین دوربین‌های اندروید معمولی می‌توانند عکس‌های فوق‌العاده بگیرند. فقط کافی است نکات عکاسی با دوربین را رعایت کنید.

  1.  لنز دوربین گوشی خود را همیشه تمیز  کنید.
  2. نور گوشی را تنظیم کنید (  هیچ وقت گوشی را به سمت نور نگیرید سعی کنید نور همواره پشت به دوربین و یا بالای دوربین باشد).
  3.   از زوم استفاده نکنید.
  4.  ازگرید استفاده کنید تا عکس خود را به درستی تنظیم کنید. ( برای فعال کردن گرید grid  در گوشی‌های ios به تنظیمات گوشی رفته و photo and camera  را انتخاب کنید و سپس  grid line خود را فعال کنید برای گوشی‌های اندروید می‌توانید از تنظیمات خود دوربین این کار را انجام دهید).
  • برای ثبات عکس از سه‌پایه استفاده کنید.

اگر سه‌پایه ندارید نیازی نیست حتما هزینه جدا بابت خرید آن بپردازید کافی است دوربین را به ابزاری تکیه دهید فقط اطمینان حاصل کنید که تکیه‌گاه محکم باشد تا حین عکاسی عکس‌های شما  تار نشود.

  • نور

اگر عکاسی به معنای نویسندگی با نور باشد، پس لوازم نورپردازی، قلم عکاس است. افزودن لوازم نورپردازی به مجموعه ابزار عکاسی تان، فرصت های خلاقانه ای را برای بازی با سایه ها، ایجاد روشنایی یا اضافه کردن درخشش و تلألو را فراهم می‌کند.
عکاسی هم می‌تواند با نور طبیعی(نور خورشید) انجام شود هم نور مصنوعی (لامپ، نور افکن، فلش دوربین و …)  و بستگی به محصولی که ارائه می‌دهید لازم است نور عکاسی آن تغییر پیدا کند. برای مثال اگر شما محصولی ارائه می‌دهید که در فضای باز استفاده می‌شود بهتر است که تصویر آن  با نور طبیعی گرفته شود.   نور مصنوعی برای عکاسی از جزییات فیزیکی محصول مناسب‌تر است. این محصولات بیشتر احتیاج دارند که برجسته دیده شوند تا بتوانند مشتریان آنلاین را جذب کنند.

  • کم و زیاد کردن نور برای تنظیم سایه‌ها
  • برای تاکید بیشتر روی محصولات از حالت پرتره استفاده کنید.
شاید برایتان جالب باشد:  انتخاب عکس های مناسب برای وبسایت و فروشگاه

برای عکسبرداری از محصولات بهتر است از پس زمینه سفید (sweep) استفاده کنید . برای اینکار کافی است یک مقوای سفید متناسب با سایز محصولات خود تهیه کنید و پشت آن قرار دهید. ( از کاغذ کرافت هم می‌توانید استفاده کنید).

  • زیاد عکس بگیرید.

محصولات شما باید از تمامی زوایا عکس داشته باشند پس تا می‌توانید از تمامی زوایا از کالای خود عکس گرفته و در نهایت از بین تصاویر گرفته شده انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر به هر دلیلی نمی‌توانید از محصولات خود عکسبرداری کنید می‌توانید از سایت‌های آماده در اینترنت استفاده کنید ( این پست   را مطالعه کنید) .

درباره نویسنده

نسیم رسولی

کارشناس موفقیت مشتریان
فوق لیسانس ریاضی محض

نظر شما چیه؟