بازاریابی و فروش

۵ ایده بازاریابی شگفت انگیز در سال جدید برای افزایش فروش

نوشته‌ی شانلی ملکی

بازاریابی به طور کلی در هر زمانی از سال، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در فصل تعطیلات و به ویژه تعطیلات سال نو، اهمیتی بیش تر از پیش پیدا می کند.

به عبارتی هر زمان که صحبت از تعطیلات و مناسبت های متفاوت می شود، شما می توانید از آن ها برای افزایش فروش خود با برخی ایده های بازاریابی خاص استفاده کنید. سال جدید انبوهی از فرصت های جدید را به همراه دارد که بازاریابان می توانند برای افزایش فروش خود از آن ها استفاده کنند. اگر می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، این زمان از سال فرصت عالی برای انجام این کار است!

یکی از موضوعات رایج در میان ایده های بازاریابی در سال نو، نشان دادن این است که چگونه محصول یا خدمات شما به خریداران کمک می کند تا به اهداف خود در سال جدید دست یابند. ۵ ایده بازاریابی ذکر شده در این متن  به شما کمک می کند تا در آغاز سال جدید به کسب و کار خود رونق ببخشید :

۱) یک محصول جدید را تبلیغ کنید

به جای اجرای تبلیغات یکسان و تبلیغ مکرر محصولات مشابه، تبلیغات سال جدید شما باید بر محصولات جدید متمرکز شود. مشتریان خود را ترغیب کنید تا چیز متفاوت و جدید را امتحان کنند. مردم به طور باورنکردنی برای تغییر در چند ماه اول سال آماده هستند، بنابراین این فرصت شماست تا این هیجان را به تصویر بکشید.

یک شعار ساده مانند «سال نو، [محصول] جدید» می تواند برای کسب و کار شما شگفتی ایجاد کند. اگر تا به حال دقت کرده باشید ممکن است قبلاً بارها استفاده از این شعار را دیده باشید. اگر بارها و بارها از تبلیغات مشابه استفاده کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که کمپین تبلیغاتی سال جدید شما به ثمر برسد.

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، می توانید این کار را به سادگی با استفاده از «سال نو، تخفیف های جدید» به یک فرصت برای افزایش فروش خود تبدیل کنید. سپس می‌توانید همه تخفیف‌های پیشنهادی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و توضیح دهید که چطور افراد می توانند با استفاده از این تخفیف و خرید محصول جدید شما سود کنند و منفعت ببرند.

چندین راه وجود دارد که از طریق آن ها می توانید محصولات جدید خود را تبلیغ کنید. در اینجا چند مورد است که به خوبی کار می کنند :

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل سال هاست که به عنوان بهترین روش شناخته شده است. اگر لیستی از مشترکین و یک لیست ایمیل فعال دارید که متعلق به کسب و کار خودتان است، می توانید به سادگی تبلیغات را به همه مشترکین خود اطلاع دهید. مطمئن شوید که تبلیغات خود را به جذاب ترین حالت ممکن انجام و اطلاعات مرتبط با آن را به صورت مختصر ارائه دهید.

  • پیامک

پیامک‌ها به سرعت تبدیل به ابزاری محبوب برای بازاریابی شده‌اند و اگر لیستی از شماره‌های موبایل فعال دارید، می‌توانید پیشنهادات و تخفیف های مرتبط با محصولات خود را برای آن ها ارسال کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه بهترین دامنه را برای کسب‌و‌کارتان انتخاب کنید؟

۲) مخاطبان خود را در شبکه های اجتماعی درگیر کنید

یکی از محبوب‌ترین ایده‌های بازاریابی در سال نو این است که مخاطبان خود را در رسانه‌های اجتماعی درگیر کنید، و چه راهی بهتر از برگزاری یک مسابقه برای انجام این کار؟

مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را با رسیدن سوال های متفاوت از آن ها درگیر کنید. این سوالات می تواند هر چیزی باشد: یک داستان شخصی، یک نقل قول از یک فرد مشهور، یا چیزی که آن ها خوانده یا دیده اند. همجنین می توانید می توانید از آن ها بخواهید این پست‌ها را به اشتراک بگذارند، و شما می‌توانید به سادگی یک کارت هدیه به شخصی که پستش بیشترین تعامل را داشته باشد اهدا کنید.

۳)  افزایش فروش با تبلیغات بازاریابی سال نو

راه های زیادی برای افزایش فروش و ایجاد آگاهی از برند با تبلیغات سال نو وجود دارد. شما می توانید هر نوع فروش یا تبلیغاتی را که می خواهید ارائه دهید.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که برای اولین خرید هر مشتری در سال جدید (در یک محدودیت زمانی معین) ارسال رایگان یا تخفیف ارائه دهید. یا فقط می توانید یک تخفیف کلی، بسته های تخفیف دار، کوپن ها یا حتی جوایز اضافی در برنامه وفاداری خود ارائه دهید.

همانطور که برای تبلیغات برنامه ریزی می کنید، به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد مربوط به جشن های سال نو خواهد بود. بنابراین، اگر اقلام مد یا زیبایی می فروشید، قبل از پایان سال تبلیغ کنید و نشان دهید که چگونه محصول شما برای جشن های شب سال نو عالی است.

تبلیغاتی که به افراد کمک می کند تا به سمت تصمیمات رایج کار کنند نیز بسیار محبوب هستند. از عباراتی مانند “شروع های جدید” برای بازی با روح این فصل از سال استفاده کنید.

مانند هر تبلیغ دیگری که ایجاد می کنید، احساس فوریت را در کمپین های بازاریابی سال نو خود ایجاد کنید. عباراتی مانند “فزرصت را از دست ندهید” یا “تنها در زمان محدود” نمونه های خوبی هستند. یا یک تایمر شمارش معکوس در وب سایت خود قرار دهید. اگر تاکید کنید که به زودی از بین خواهد رفت، مردم بیشتر از تبلیغات شما استفاده خواهند کرد.

۴) یک ایمیل سال نو بفرستید

یک ایمیل سال نو که به خوبی طراحی شده و به خوبی نوشته شده باشد، راهی عالی برای این است که به مخاطبان خود بفهمانید که به آن ها اهمیت می دهید. یکی از بهترین ایده‌های کمپین ایمیل در سال جدید، ارسال ایمیلی است که نشان می‌دهد کسب‌وکار شما در سال گذشته چگونه بوده است و از سال آینده چه انتظاری دارید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه فروش خود به خودی را درفروشگاه اینترنتی افزایش دهیم؟

اگر می خواهید کمی توجه ها را بیشتر به خود جلب کنید، می توانید یک کوپن تخفیف یا کدی که برای مدت زمان محدودی مانند ماه اول استفاده می شود را نیز در ایمیل قرار دهید.

با ترکیب ایمیل سال نو  با یک پیشنهاد، اساسا به مشتریان وفادار خود پاداش خواهید داد. همچنین مهم است که آن را به عنوان یک پیشنهاد انحصاری به شمتریان خود معرفی کنید زیرا باعث می شود مشتریان شما احساس خاص تری داشته باشند!

۵) حتما برنامه وفاداری یا ارجاع مشتری را در نظر بگیرید

اگر از قبل برنامه وفاداری ندارید، سال نو بهترین زمان برای شروع آن است. این برنامه ها به دلیل کارایی و نتیجه بخشی بالا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

با یک برنامه وفاداری خوب و درست طراحی شده، شما می توانید مشتریان ثابت و وفادار خود را تشویق کنید. به همین ترتیب مشتریان وفادار شما دیگران را به فروشگاه شما ارجاع می دهند، حتی اگر برنامه ارجاع مستقیم نداشته باشید.

برای کسب موفقیت در این برنامه، می توانید یک سری کمپین های بازاریابی سال نو ایجاد کنید. این کمپین ها باید به آسانی ثبت نام و تمام مزایای بزرگی که افراد دریافت خواهند کرد، اشاره کنند. شبکه های اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی آنلاین راهی عالی برای انتشار اخبار در مورد برنامه وفاداری شما هستند.

و در نتیجه

اگر از ایده های بازاریابی سال نو استفاده نمی کنید، فروش بالقوه حود  را از دست خواهید داد.

و به علاوه در حالی که راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مخاطبان خود بازاریابی کنید، مهم است که به گونه‌ای با آن ها برخورد کنید که توجه و علاقه آن ها به طور همزمان به شما جلب شود. داده های زیادی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند و چندین تاکتیک باید مورد استفاده قرار گیرند. کمپین های سال جدید شما می تواند شروعی عالی برای به دست آوردن مشتری برای طولانی مدت باشد.

با کمپین های بازاریابی مناسب، افزایش خوبی برای فروش خواهید داشت. علاوه بر این، اگر یک محصول یا برنامه وفاداری جدید را در سال نو راه اندازی کنید، این می تواند منجر به افزایش علاقه به آن در ماه های بعد شود. حتی می‌توانید از ایده‌های بازاریابی سال نو خود به عنوان راهی برای جمع‌آوری لیدها استفاده کنید که سپس می‌توانید آن ها را به مشتریان جدید تبدیل کنید.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟