اینستاگرا مارکتینگ بازاریابی و فروش

نحوه انجام افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام و مزایای آن

نوشته‌ی شانلی ملکی

افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام یکی از بهترین ایده های کسب درآمد میلیونی از اینستاگرام است. دلیل این انتخاب پتانسیل بالای اینستاگرام در میان سایر شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب، کسب درآمد، تبلیغات محصول و ماندگاری برند در ذهن مخاطب است و غفلت از این پلتفرم می تواند باعث ورود ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کارتان خواهد شود.

استراتژی های بازاریابی برای اینستاگرام

برای اینکه بهترین نتیجه را از افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام بگیرید، باید از استراتژی های بازاریابی برای بهینه سازی اینستاگرام و نرخ تبدیل بیشتر استفاده کنید که یکی از آنها افزایش فالوور در اینستاگرام است. با استفاده از روش های زیر می توانید صفحه اینستاگرام خود را بهینه کنید:

  • در صفحه اینستاگرام خود محتوای جذاب قرار دهید.
  • با فالوررهای صفحه تان تعامل موثر داشته باشید.
  • درک کامل از مخاطب های خود به دست آورید.
  • از ربات های اینستاگرام استفاده کنید.
  • هشتگ های پر بازدید زیر پست ها بزنید تا به جز فالوورها افراد دیگر هم به سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • در پست ها از تصاویر و ویدیوهای پر مخاطب و تاثیرگذار استفاده کنید.
  • از تصاویر متناسب با برندتان استفاده کنید.
  • برای تولید محتوا از دنبال کننده های خود نظرسنجی کنید.
  • مسابقات برگزاری کنید و به فالورهای تان جایزه بدهید.
  • سعی کنبد همیشه محتوای خود را به روز نگه دارید.
  • به صفحات مرتبط با حیطه کاری تان تبلیغات بدهید.
  • به اینفلوئنسرها درخواست تبلیغ بدهید تا کاربران بیشتری با صفحه شما آشنا شوند.

با این استراتژی ها می توانید کاربران را به صفحه خود هدایت کنید و بهبود چشم گیری در بازدید پست ها و استوری های خود بدهید.

افیلیت مارکتینگ چیست ؟

افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام یکی از زیر شاخه‌ های اینستاگرام مارکتینگ است.

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) در اینستاگرام، همانند پلتفرم‌های دیگر عمل می‌کند، بازاریابی وابسته شکلی از تبلیغات است، که در آن فروشندگان به ناشران در راستای افزایش فروش یا ایجاد سرن‎خ‌های فروش (لید) درصدی را در ازای تحقق اهداف موردنظرش می‌پردازد. به عبارتی دیگر، در ازای کلیک کاربران سایت و یا شخص ناشر روی لینک مورد نظر یا خرید محصول مشخص‌شده از سایت فروشنده، هزینه یا درصدی به ناشر پرداخت می‌شود.

افیلیت مارکتینگ همانند سایر فعالیت ها یک سری قوانین و اصول خاص خود را دارد که اگر به درستی انجام شود هم برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و هم برای افرادی که کار تبلیغ و فروش محصول را انجام می دهند، سود زیادی دارد.

شاید برایتان جالب باشد:  کاموا در کرونا به کمک شما آمده است!

افیلیت مارکتینگ مناسب چه افرادی است؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ اینستاگرام مناسب کسب و کارهای اینترنتی است که سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ندارند. احتمال دارد شما جزو یکی از افرادی باشید که نیاز به همکاری در فروش برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه داشته باشید. شرکت های افیلیت مارکتینگ سعی می کنند برای کسب درآمد بیشتر و همچنین کمک به کسب و کارهای اینترنتی نوپا، با استفاده از تکنیک های موثر اقدام به جذب مخاطبان کنند.

روند اجرا افیلیت مارکتینگ

در ادامه می خواهیم درباره نحوه اجرا و پیاده سازی این روش بازاریابی صحبت کنیم :

مشخص کردن شرایط همکاری در فروش

برای اجرا و راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش موفق، فروشنده یا صاحب کسب و کار باید در ابتدای کار، شرایط و پلتفرم همکاری در فروش با ناشران را مشخص کند.

لازم به ذکر است ناشران می توانند از وب سایت یا اینستاگرام برای جذب مخاطب و تبلیغ محصولات و یا خدمات یک برند استفاده کنند. همچنین برندها نیز می توانند سیستم همکاری در فروش انحصاری خود را راه اندازی کرده ودر اختیار ناشران قرار دهند.

 شروع تبلیغات توسط ناشران

بعد از اینکه ناشران شرایط فروشنده یا صاحب برند را برای همکاری در فروش پذیرفتند، شروع به تبلیغ و اطلاع رسانی محصولات در پلتفرم خود می نمایند. تبلیغات خود را اغلب با پیاده سازی تبلیغات متنی، تبلیغات بنری، قرار دادن لینک در وب سایت و یا در شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

 اقدام مشتریان و پرداخت هزینه توافق شده

همکاران فروش، بازدیدکنندگان را از طریق لینک یا بنر به صفحه مورد نظر خود هدایت می کنند و آنها را برای انجام یک اقدام مشخص ترغیب می نمایند. در صورتی که این افراد اقدام مقرر را انجام دهند، شرکت تبلیغ کننده بایستی هزینه توافق شده را به همکار فروش مربوطه پرداخت کند.

نحوه انجام افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام :

اگر شما یکی از شرکت های افیلیت مارکتینگ اینستاگرام هستید و می خواهید محصولات کسب و کارهای اینترنتی را تبلیغ کنید و بفروشید باید این چند موردی را که در ادامه مطلب بیان می کنیم، رعایت کنید:

شاید برایتان جالب باشد:  اهمیت داشتن فروشگاه اینترنتی در فروش اینستاگرامی

• برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف

سعی کنید تنها روی تبلیغ محصول متمرکز نشوید و به مخاطبان هدف خود نشان دهید که چقدر برای شما مهم هستند. بهتر است در محتوا هایی که منتشر می کنید مخاطبان را با عنوان بهترین دوستان یا اصطلاحاتی که به آنها حس برتری و ارزشمند بودن را منتقل می کند، بکار ببرید. وقتی شما بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید مطمئن باشید که درصد فروش بالایی خواهید داشت.

• تبلیغ غیر مستقیم

به هیچ وجه سعی نکنید به طور مستقیم محصولی را تبلیغ کنید و از کاربران بخواهید که این محصول را از شما خریداری کنند. به عنوان مثال اگر حوزه فعالیت شما تبلیغ در مورد لباس کودک است، توصیه می کنیم از یک کودک در حین بازی با حیوانات خانگی که همان لباس های مورد نظر شما را بر تن دارد، فیلم بگیرید و در فضای اینستاگرام منتشر کنید و در همان کلیپ لینک فروشگاه را درج کنید. مطمئن باشید با این روش بیشتر می توانید محصول مورد نظر خود را به فروش برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

• کپشن محتوا

کپشنی که برای محتوای منتشر شده، می نویسید بسیار مهم است، چرا که موجب جذب مخاطبان هدف بیشتری می ‌شود. بنابراین سعی کنید در کپشن از ویژگی‌های محصول صحبت کنید و کاربران را بیشتر با محصول موردنظر خود آشنا کنید. کپشن مختصر و مفید بیشتر ذهن مخاطبان را درگیر می کند. همچنین سعی کنید در کپشن مطابق با لحن جملاتی که بکار می برید از استیکر های بامزه نیز استفاده کنید.

• تخفیف های ویژه

برای جذب مشتریان بیشتر سعی کنید از کدهای تخفیفاتی برای فروش محصولات خود حتماً استفاده کنید. بیشتر مخاطبان با دیدن محصولات تخفیف خورده تمایل بیشتری برای خرید پیدا می کنند. بدین ترتیب شما می توانید با فروش محصولات بیشتر درآمد خوبی داشته باشید.

و در آخر

امروزه یکی از روش های نوین کسب درآمد از فصای مجازی را می توان افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام به شمار آورد. یعنی شما از یک مرجع تامین کننده محصولاتی را دریافت می کنید‌. برای فروش آن اقدام خواهید کرد و پورسانت خود را از این فروش به دست می آورید.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟