تجارت الکترونیک

چگونه برای همایش و کنفرانس‌ خود وبسایت طراحی کنیم؟

نوشته‌ی امیرسینا

این روز‌ها با فضای جدید اقتصادی و رشد روزافزون ایران، بازار همایش و کنفرانس‌های بین‌المللی در ایران بسیار داغ است. این همایش‌ ها که اکثرا به صورت غیرانتقاعی برگزار میشوند بیش از هرچیزی نیاز به وبسایتی خوب و مناسب برای معرفی سخنرانان و برنامه‌های خود و همچنین فروش بلیت دارند. در این پست ما روش‌هایی را برای طراحی سایت همایش‌ و کنفرانس به شما آموزش میدهیم.

برگزاری رویدادها به شما کمک می‌کند دنبال‌کنندگان و مشترکین جدید جذب کنید که کمک قابل توجهی به ایجاد روابط جدید می‌کند. از طرفی این کار باعث آشنایی بیشتر با برند شما و در نتیجه تثبیت آن در بازار می‌شود.

اما برگزاری رویدادها صرفا مربوط به جذب مشتریان جدید نمی‌شود؛  بلکه فرصت خوبی است تا از مشتریان وفادار خود به روش‌های مختلف قدردانی کنید و روابط فعلی را دوباره قوی و محکم کنید. با توجه به مقاله “مطالعه روند وفاداری مشتریان” می‌دانیم که هزینه حفظ مشتریان فعلی بسیار کمتر از جذب کاربران جدید است. حال می‌خواهیم با روش‌هایی که می‌توانیم از طریق آن‌ها همایش خود را اطلاع‌رسانی کنیم آشنا شویم.

استفاده از سامانه‌های فروش بلیت

روش اول این است که رویداد خود را از طریق سامانه‌های مدیریت رویدداد ایجاد کنیم و بلیت‌های مربوط به همایش خود را از این راه به فروش برسانید.ایوند،  ایونت سنتر و ایونت باکس از معروف‌ترین سامانه های ایجاد و مدیریت رویداد در ایران هستند. این سیستم‌ها به شما اجازه می‌دهند تا صفحه‌ی اختصاصی رویداد خود را ایجاد کنید و عکس‌ها و توضیحات رویداد را در آن قرار دهید. از طرفی برای برگزارکننده رویداد پنل مدیریتی درنظر گرفته شده تا از طریق آن بتوانند به آمار فروش، اطلاعات شرکت‌کنندگان و ابزارهای کاربردی دیگر دسترسی داشته باشند. توجه کنید که در این روش صدها رویداد دیگر هم در صفحات اصلی این سامانه‌ها به نمایش درمی‌آیند که خودنمایی بین آن‌ها کار آسانی نخواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونگی راه اندازی و شروع یک کسب و کار در ۱۲ مرحله

طراحی سایت و سامانه‌ی فروش بلیت اختصاصی

روش دوم طراحی یک وبسایت مخصوص رویداد خودتان است. در این روش شما یا باید خودتان را درگیر مسائل کدنویسی کنید اما حتی اگر دانش آن را داشته باشید کاری زمان‌بر است، و یا به شرکت‌ها سفارش پروژه دهید که بسیار هزینه‌بر است. مزیت این روش این است که رویداد شما در میان انبوهی از رویداد‌های دیگر گُم نمی‌شود و می‌توانید با دست بازتری به معرفی رویدادتان بپردازید. در این روش دیگر ابزارهای مدیریتی روش قبل را ندارید و حتی برای فروش بلیت باید به روش‌های سنتی مانند واریز وجه از طریق کارت به کارت متوسل شوید که در دنیای امروز دیگر چندان خوشایند نیست.

استفاده از سایت ساز کاموا و ایوند

روش سوم با ترکیب مزیت‌های روش‌های قبلی و حذف معضلات آن‌ها  راهی ایده‌آل به برگزارکنندگان رویدادها ارائه می‌کند. سایت‌ساز کاموا این امکان را بوجود آورده است که داخل وبسایتتان از از امکانات سامانه ایوند استفاده کنید. شما می‌توانید با صرف کمترین زمان و هزینه وبسایت رویدادتان را ایجاد کنید و آن را به ایوند متصل کنید. بنابراین شرکت‌کنندگان مستقیماً به سایت رویداد شما مراجعه می‌کنند و بلیت را از همان سایت خودتان خریداری می‌کنند درحالی که شما با استفاده از سامانه مدیریتی ایوند همه موارد را تحت کنترل دارید و از طرفی از مزایای پرداخت آنلاین بهره‌مند خواهید شد.

برای مثال می‌توانید سایت drkarafarini.ir را در نظر بگیرید که با استفاده از سایت ساز کاموا طراحی و پیاده شده است. همانطور که می‌بینید تمام اطلاعات رویداد با جزئیات کامل قابل مشاهده است و تمرکز بیننده کاملا به رویداد شما معطوف است. در انتهای صفحه امکان خرید بلیت را مشاهده می‌کنید که خریدار را از مراجعه مستقیم به سایت ایوند بی‌نیاز کرده است درحالی که صاحب سایت و برگزارکننده رویداد همچنان دسترسی کامل به پنل مدیریت رویداد از طریق سایت ایوند را دارند.

شاید برایتان جالب باشد:  ۵ دلیل قانع کننده برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

با استفاده از امکانات جدید سایت ساز کاموا شما هم می‌توانید برای رویداد خود سایت اختصاصی یا یک صفحه فرود طراحی کنید و با اتصال آن به سایت ایوند مدیریت کاملی روی رویداد خود داشته باشید. همین حالا شروع کنید.

طراحی سایت

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

نظر شما چیه؟