بازاریابی و فروش

چگونه کپشن اینستاگرام بنویسیم که باعث فروش بیشتر شود؟

نوشته‌ی نسیم رسولی

به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین غیر ممکن است که اینستاگرام را نادیده بگیرید. برطبق گزارش ۲۰۱۸ TECHHURN  پلتفرم اینستاگرام یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد که این رقم روز به روز در حال افزایش است. شما ممکن است در پیج خود هزاران تصویر زیبا و جذاب داشته باشید ولی اگر کپشن مناسب انتخاب نکنید دنبال کنندگان خود را به مرور زمان از دست خواهید داد.  اینستاگرام در درجه اول یک پلتفرم بصری است اما پست‌های آن می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت شما و حتی فروش بیشتر شود. نوشتن کپشن‌های جذاب می‌تواند کاربران را درگیر کند و حتی برند و شخصیت شما را شکل دهد و به کاربران اجازه می‌دهد محصولی که شما ارائه می‌دهید را بهتر بشناسند. راهکارهایی برای نوشتن کپشن های متقاعد کننده:

  • طول هر کپشن را در نظر بگیرید

طول هر کپشن اینستاگرام می‌تواند ۲۲۰۰ کاراکتر باشد و حداقل شامل ۳۰ هشتگ باشد. به گفته JASON PORTNOY اگر محتوای پست شما جذاب باشد مردم آن را خواهند خواند. و تعداد کلمات در کپشن مطرح
نیست. البته توصیه می‌کنیم کپشن ها خیلی طولانی نباشند.

  • CALL TO ACTION داشته باشید یا یک سوال بپرسید.

هر پستی باید همراه با هدفی باشد پس لازم است سوالات زیر را پیش از گذاشتن هر پست از خود بپرسید:

آیا هدف بازدید از فروشگاه است؟ آیا هدف خرید یک محصول است؟ آیا هدف این است کاربران پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارند؟ آیا باید در مسابقه ای شرکت کنند؟ (اگر فروشگاه اینترنتی دارید این مطلب را نیز مطالعه کنید).

  • بیشترین استفاده را از جمله اول ببرید.
شاید برایتان جالب باشد:  برنامه هایی برای ادیت عکس در فروشگاه اینترنتی

اینستاگرام از خط سوم  به بعد متن شما را کوتاه می‌کند. بنابراین سعی کنید مطالب حائز اهمیت را در ابتدا تایپ کنید. تنها اولین جمله و در نهایت دومین جمله در نگاه کاربران قرار می‌گیرد  تلاش کنید CALL TO ACTION پست خود را به خطوط آخر ارجاع ندهید.

در زیر چند روش ارائه می‌دهیم تا برای تشویق کاربران در اینستاگرام کاربردی است.

  • لینک در بابو را کلیک کنید.
  • کامنت بگذارید (معمولا در پاسخ به سوال گفته می‌شود).
  • دوست خود را تگ کنید (روشی معرکه برای اینکه بازار هدف خود را گسترده‌تر کنید ).
  • یک پست با این هشتگ خاص در صفحه خود منتشر کنید.
  • پست خود را ارزش گذاری کنید.

سعی کنید پست شما دارای نکته خاصی باشد. یا هر محتوایی که اطلاعات کاربر را افزایش دهد. اگر به این مهم توجه کنید کاربران پست شما را با سایرین به اشتراک می‌گذارند و یا آن را ذخیره می‌کنند. که در نهایت منجر به افزایش بازدید صفحه اینستاگرام شما می‌شود.

  • مثل یک ربات کپشن ننویسید.

سعی کنید خودتان را جای شخصی قرار دهید که می‌خواهد متن شما را بخواند و سعی کنید شبیه به او بنویسید.  شاید شما متن های تاثیر گذار را ترجیح دهید ولی مطمئن باشید با زبان دوستانه صحبت کردن همیشه موثر است.

  • از هشتگ استفاده کنید.

هشتگ های اینستاگرام  باعث می‌شود پست شما قابل سرچ شود بنابراین  مطمئن شوید که از قدرت نفوذ هشتگ به درستی استفاده کرده باشید.

کپشن را ابتدا در جایی تایپ کنید و سپس آن را منتقل کنید.

وقتی کپشن را ابتدا در جایی دیگر بنویسید بیشتر می‌توانید روی محتوای نوشته شده تمرکز کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ مثل later استفاده کنید  حتی می‌توانید زمان انتشار پست‌های خود را بر اساس بازدید کاربران از اینستاگرام تنظیم کنید (همچنین می‌توانید در اینجا  با ابزارهای دیگر اینستاگرام آشنا شوید).

شاید برایتان جالب باشد:  ۶ راهکار برای بازاریابی اینترنتی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

اگر از کابران اینستاگرام هستید که به فکر فروش بیشتر هستید این پست را نیز مطالعه کنید.

 

درباره نویسنده

نسیم رسولی

کارشناس موفقیت مشتریان
فوق لیسانس ریاضی محض

۶ دیدگاه

نظر شما چیه؟