بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

دلایل قانع‌کننده برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه اینستاگرام

نوشته‌ی فاطمه عربگری

با اینکه شما میتوانید در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری نسبت به معرفی و فروش محصولات خود بپردازید. اما همواره نیاز به یک پایگاه ثابت و قابل اعتماد، بدون نگرانی از فیلترینگ احساس می شود. از این رو میتوانید با ایجاد یک وب سایت فروش آنلاین خود را آغاز و حتی از ورودی های موتورهای جستجو هم کسب در آمد داشته باشید.

این روزها بازار فروشگاه‌های اینترنتی در اینستاگرام داغ است. هر شخصی می‌تواند به راحتی کسب‌وکار شخصی خود را از طریق این شبکه‌ی اجتماعی به کاربران معرفی کند و حتی محصولاتش را بفروشد. قبل از این مردم خیلی میانه‌ی خوبی با خرید آنلاین نداشتند اما با فراگیر شدن این شبکه‌ی اجتماعی، روز به روز محبوبیت و اعتبار خرید اینترنتی بین همه افزایش یافت. با این حال اکثر صاحبان کسب‌وکارهایی که از این برنامه برای فروش استفاده می‌کنند با مشکلات زیادی رو به رو هستند و همه به دنبال ساده‌تر کردن این فرآیند در کنار حفظ فروشگاه اینستاگرام خود هستند.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب‌وکارها در اینستاگرام چه مزایایی دارد و چگونه در همه‌ی زمینه‌ها کار شما را ساده‌تر می‌کند، در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی میکنید و بازدهی بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد.

حتی در خواب هم درآمد کسب کنید

با هدایت پروسه‌ی ثبت سفارش و پرداخت هزینه از صفحه‌ی اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی، مشتری به راحتی و بدون درگیری شما و در هر ساعت از شبانه روز می‌تواند سفارش خود را ثبت و هزینه آن را پرداخت کند. فروشگاهتان به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است و مشتری در هر زمانی می‌تواند خرید خود را پیگیری کند و برای کوچک‌ترین سوال‌ها شما را درگیر نمی‌کند. اعلام موجودی یا عدم موجودی محصولات در وبسایت فروشگاهتان به صورت خودکار صورت می‌گیرد و نیازی نیست شخصا به سوالات مکرر در این مورد پاسخ دهید. حتی وقتی خواب یا در حال استراحت هستید محصولاتتان را می‌فروشید!

اعتبار بیشتری کسب می‌کنید

راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی در کنار صفحه‌ی اینستاگرام که حکم فروشگاه آنلاین شما را دارد، باعث می‌شود در نگاه اول تاثیر زیادی روی ذهن مخاطب بگذارید، ظاهری جدی‌تر و حرفه‌ای تر از کسب‌وکارتان به نمایش بگذارید و در نتیجه اعتبار بیشتری کسب کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه فروش خود به خودی را درفروشگاه اینترنتی افزایش دهیم؟

مخاطب با دیدن وبسایت فروشگاهتان احساس می‌کند برای مدیریت و برنامه‌ریزی کسب‌وکارتان اهمیت و ارزش قائل هستید و تجربه‌ی کاربر و رفاه مخاطب برایتان اولویت دارد.

نگران آینده نباشید

با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کسب‌وکارتان به امکان دسترسی به اینستاگرام وابسته نیست. کسب‌وکارتان و سرمایه‌ای که دارید نباید به یک عامل خارجی وابسته باشد که در صورت نبود آن به مشکل بر بخورید. در حالی که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای همیشه کانالی مطمئن برای فروش و ارتباط با مشتری دارید. علاوه بر اینستاگرم، می توانید فروشگاه تلگرامی خود را هم داشته باشید. آموزش ساخت ربات تلگرام را بخوانید

به مخاطب بیشتری دست پیدا می‌کنید

با تبلیغ و فروش انحصاری محصولات در اینستاگرام مخاطب هدفتان را فقط کسانی تشکیل می‌دهند که در اینستاگرام حساب کاربری دارند و به همین دلیل جامعه‌ی وسیعی از مخاطبان که از این برنامه استفاده نمی‌کنند یا از این طریق خرید نمی‌کنند را از دست می‌دهید. با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی همه‌ی کسانی که از اینترنت استفاده می کنند مخاطب شما هستند و می‌توانید با تبلیغات هدفمند در فضای وب مخاطب را به سمت فروشگاهتان هدایت کنید.

به راحتی اطمینان مخاطب را جلب کنید و متقابلا اطمینان کنید

مخاطب با دیدن وبسایت فروشگاهتان که احتمالا نماد الکترونیک هم دارد دیگر نگرانی و دغدغه‌ای بابت اطمینان به شما و انجام یک خرید مطمئن ندارد و به راحتی می‌تواند همه‌ی مراحل سفارش، خرید، پرداخت از طریق درگاه بانکی و مراحل ارسال را پیگیری کند. از سمت دیگر خودتان هم مشکلات رایج رزرو، بیعانه، ثبت سفارش، پراخت وجه، ارسال فیش و غیره از سوی مشتری را ندارید.

از مزایای سئو بهره‌مند می‌شوید

این روزها تقریبا همه برای پاسخ به نیازهایشان و یافتن راه‌حل مناسب برای هر مشکلی از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند و با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی امکان این را پیدا می‌کنید که سایت فروشگاهتان را به شکل موثرتری برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. کار کردن روی سئوی فروشگاه اینترنتی می تواند ترافیک بیشتری را به فروشگاهتان هدایت کند. براساس جست‌وجوی کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان، منطقه، زمینه‌ی کاری و غیره در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو رتبه‌ی بهتری کسب می‌کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی چیست؟

دسته‌بندی‌های مشخص و جست‌وجوی اختصاصی محصولات

بر خلاف اینستاگرام در یک فروشگاه اینترنتی محصولاتی که قبل‌تر ثبت شده‌اند، با اضافه شدن محصولات و عکس‌های جدید از دید مشتری مخفی نمی‌شوند. با تعیین دسته‌بندی‌های مشخص و قابلیت جست‌وجوی حرفه‌ای دیگر نگرانی برای دیده نشدن محصولات قبلی ندارید. همه‌‌ی محصولات به صورت مرتب و دسته‌بندی شده در دسترس مشتری قرار می‌گیرد و مشتری قابلیت اعمال فیلترهای مختلف و  جست‌جوی اختصاصی بر اساس ویژگی‌های محصولات را با توجه به هدفش دارد در نتیجه به راحتی و بدون سردرگمی به هدف و محصول مورد نظرش می‌رسد. در نهایت از آنجایی که مشتری مسیر جست‌جو و پیدا کردن محصول و رسیدن به هدفش را راحت‌تر می‌بیند و احتمال انجام خرید هم بیشتر می‌شود.

اینستاگرام پلتفرم اختصاصی برای کسب‌وکار و فروش نیست

افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند الزاما برای خرید نیامده‌اند. خیلی از آنها صرفا برای گذراندن زمان و سرگرمی بین صفحات اینستاگرام گشت‌وگذار می‌کنند و خرید اولویت آنها نیست. ولی شخصی که در فضای وب به دنبال محصولی مشخص می‌گردد، پتانسیل خیلی بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری شما را دارد.

مدیریت ساده‌تر و ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتری

با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مدیریت همه‌ی ابعاد کسب‌کارتان سازماندهی شده و بسیار ساده‌تر می‌شود. تقریبا همه‌ی مراحل به صورت خودکار صورت می‌گیرد و به راحتی می‌توانید آمار فروش و سفارش و بازدیدها را داشته باشید و با استفاده از همین داده‌ها بازاریابی و تبلیغات فروشگاهتان را به صورت هدفمند انجام دهید. تبلیغات روی پلتفرم اینستاگرام  بر خلاف هزینه زیاد آن، خیلی هدفمند نیست و معیارها به صورت کلی تعریف شده و قابلیت شخصی‌سازی بر اساس رفتار مشتری را ندارد.

حال که تقریبا‌ از همه‌ی مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه اینستاگرام خود با خبرید فکر می‌کنید به یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید؟ فروشگاه‌ ساز کاموا این امکان را به سادگی و در کمترین زمان در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

۵ دیدگاه

نظر شما چیه؟