کار از خانه

کسب‌وکار خود را از اتاقتان مدیریت کنید

نوشته‌ی امیرسینا

در عصر تکنولوژی و اطلاعات٬ ماهیت و ویژگی‌های کسب‌وکار ها بسیار تغییر کرده است. در کشوری رفتار میکنیم که ضریب نفوذ موبایل ۱۰۱٪ است٬ فکر نمیکنید زمان آن رسیده است که شیوه‌های قدیمی را کنار گذاشته و به شیوه‌ای جدید کسب و کار خود را راه اندازی و مدیریت کنید؟ اگر شما هم مثل ما فکر میکنید روش‌های قدیمی دیگر کارآیی ندارند، این مجموعه مقالات مخصوص شما است.

در این مقاله میخواهم ۵ نکته برای بهبود کارآیی در زمان کار در خانه را به شما یادآوری کنم.

۱- انگیزه خود را افزایش دهید

یکی از خوبی‌های کار کردن در محیط کاری (دفتر) این است که با حضور در کنار باقی دوستان و همکاران انگیزه‌ی شما هم برای انجام کار افزایش پیدا خواهد کرد٬ و این یکی از چالش‌های اصلی کار کردن در خانه است.

از روز اول که کار خود را ار خانه یا به طور کلی محیطی جز دفتر کاری شروع میکنید به دنبال انگیزه و روش‌های برانگیختن انگیزه‌ی خود باشید. به یاد داشته باشید اگر میخواهید از اتاقتان کسب و کارتان را مدیریت کنید٬ باید انگیزه‌ی مورد نیاز انتظار را پیدا کنید و بدون این که کسی به شما بگوید کار خود را انجام دهید.

۲- منظم باشید

یکی از خوبی‌های کار کردن در خارج از محیط دفتر این است که از مشکلات و دغدغه‌ها دور خواهید بود اما این باعث نمی‌شود مشکلات دیگر حواس شما را از کار پرت نکنند. این مشکل برای افرادی که از خانه‌شان کار میکنند بیشتر است. برای همین مهم است که منظم باشید٬ به اندازه‌ی کاقی بخوابید و همچنین برای کارهای خود تاریخ شروع و پایان تعریف کنید تا بتوانید در تاریخ‌های مشخصی خروجی خود را اندازه گیری کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  جشنواره بهاره همدلی

۳- مسئولیت‌پذیر باشید

اگر کسب و کار خود را از خانه مدیریت میکنید٬ زمان این را نخواهید داشت که صبح تا شب به دنبال نیروهای خود باشید٬ پس نیاز دارید هم خود و هم نیرویتان مسئولیت پذیر باشید. بسیار مهم است که تمام افراد شرکت در ساعات کاری از طریق ایمیل یا سرویس‌های چت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دسترس باشند.

۴- استراحت کنید

یکی از مشکلات افرادی که از خانه کار میکنند نداشتن برنامه‌ی کاری است. این افراد یا خیلی کار میکنند و به خود استراحت نمیدهند یا در کارهای خود نظم و ثبات ندارند. اگر شما جزو دسته‌ی اول هستید به خاطر داشته باشید استراحت کردن و چند دقیقه پیاده روی یکی از اصلی‌ترین نکات در زمان کار کردن با کامپیوتر است. این زمان‌ها باعث میشوند انگیزه‌ی خود را از دست ندهید و با انرژی و انگیزه‌ی بیشتر به کار برسید.

۵- از ابزار درست استفاده کنید

اگر میخواهید کسب‌وکار خود را از خانه‌ یا هر جایی جز دفتر متمرکز مدیریت کنید٬ باید با تکنولوژی هم رابطه‌ی خوبی داشته باشید. بخش عمده‌ی روز شما با کامپیوتر خواهد بود پس داشتن اطلاعات کافی از ابزارهای مختلف و همچنین بهترین نرم افزارهای موجود برای مدیریت کار یکی از نیازهای اصلی برای هر فردی است که میخواهد از اتاقش کسب و کارش را مدیریت کنید.

به خاطر داشته باشید٬ اگر میخواهید دورکاری انجام دهید و از خانه‌تان کسب و کار را مدیریت کنید باید ابزار مناسب را هم در اختیار داشته باشید. نمونه هایی از این ابزار را در زیر معرفی کرده ایم:

شاید برایتان جالب باشد:  دست‌سازه‌های تیـــله و فروشگاه ساز کاموا

در مقالات آینده با جزئیات بیشتر به معرفی ابزارهای مناسب برای مدیریت کسب‌وکار از خانه خواهیم پرداخت.

اگر شما هم تجربه‌ی مشابه از مدیریت کارتان از خانه دارید، با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

۳ دیدگاه

نظر شما چیه؟