بازاریابی و فروش کار از خانه

ابزار های جدید کسب‌و‌کار در اینستاگرام

نوشته‌ی مهرگان

امروزه اینستاگرام به یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل شده است به طوری که حتی در ایران آمار استفاده کنندگان از مرز یک میلیون نیز گذشته است . با توجه به ساختار مناسب و آمار کاربران آن ، بسیاری از برند ها از این شبکه اجتماعی به عنوان ابزاری برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنند .

به همین دلیل مدیران این شبکه اجتماعی به این نتیجه رسیدند که تعدادی ابزار مناسب برای توسعه هر کسب و کاری را به این سرویس اضافه نمایند که در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از مهم ترین آن ها بپردازیم . اگر شما نیز از اینستاگرام در کسب و کار خود استفاده می کنید و یا این که قصد دارید یک حساب کاربری بدین منظور در آن ایجاد نمایید ، می توانید در ادامه این مقاله با کاموا همراه باشید .

کلید تماس ( Contact Button )

اطلاعات تماس یکی از مهم ترین قسمت های یک کسب و کار در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است به طوری که کاربران یا مشتریان به واسطه آن با صاحب کسب و کار ارتباط برقرار می کنند . در گذشته صاحب هر حساب کاربری ، مجبور بود تا اطلاعات تماس را به صورتی دستی در هر پست کپی نماید اما ابزار جدید اینستاگرام به نام دکمه تماس ( Contact Button ) این قابلیت را به کاربر می دهد تا با یک کلیک بر روی این دکمه ، اطلاعات تماس با شما را دریافت نماید .

این دکمه در قسمت بالایی هر صفحه وجود دارد و می توانید عملکرد آن را مشخص نمایید به این صورت که کاربر با کلیک بر روی آن از امکاناتی چون تماس تلفنی با شما ، ارسال ایمیل و یا ارسال متن برخوردار شود . همچنین می توانید موقعیت جغرافیایی خود را نیز به کمک آن اعلام نمایید .

آنالیز صفحه ( Insights )

آنالیز یک صفحه در اینستاگرام و دریافت گزارش از آن یکی از قابلیت های جدیدی است که به شبکه اینستاگرام اضافه شده است . با استفاده از این ویژگی ، کاربران می توانند آمار های مناسبی را در مورد اعضای یک صفحه مانند سن ، جنسیت و موقعیت زندگی آن ها بدست آورند و به نوعی به کمک آن از برقراری ارتباط با کسب و کار مورد نظر اطمینان حاصل نمایند .

همچنین آمار بدست آمده می تواند برای سایر کسب و کار ها نیز مفید باشید زیرا می توانند عملکرد کسب و کاری دیگر را آنالیز نمایند . لازم به ذکر است که قبل از اینکه چنین قابلیتی به اینستاگرام اضافه شود ، نرم افزار هایی وجود داشتند که چنین آماری را از هر صفحه ارائه می دادند اما تمامی کاربران از آن خبر نداشته و یا از آن استفاده نمی کردند .

تبلیغات در اینستاگرام ( Promote )

در گذشته برای تبلیغات در اینستاگرام ، صاحبان کسب و کار مجبور بودند تا از نرم افزار Facebook Ads Manager استفاده نمایند اما مدیران این شبکه اجتماعی قدرتمند به این نتیجه رسیدند تا فرایند تبلیغات را به درون خود نرم افزار اینستاگرام انتقال دهند . این قابلیت جدید Promote نام دارد و به کمک آن می توان پست های با ارزش را به تبلیغات تبدیل و آمار بازدید آن را افزایش داد .

ناگفته نماند که نرم افزار Facebook Ads Manager دارای قابلیت های بسیاری از قبیل تبلیغات هدفمند می باشد که همچنان این قابلیت ها در اینستاگرام در نظر گرفته نشده است .

شاید برایتان جالب باشد:  دلایل قانع‌کننده برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه اینستاگرام

سه ویژگی اضافه شده به شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند کمک بسیاری به صاحبان کسب و کار کند و لازم به ذکر است که برای بهره مندی از این امکانات ، اکانت معمولی باید به اکانت کاری تبدیل شود . در مقالات بعدی وبلاگ کاموا نحوه این تبدیل نیز آموزش داده خواهد شد .

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

۳ دیدگاه

نظر شما چیه؟