بازاریابی و فروش

چگونه تعداد لایک های پیج فیسبوک خود را افزایش دهیم

نوشته‌ی امیرسینا

به صورت خلاصه به موارد زیر در ادامه جهت افزایش تعداد لایک های فیسبوک پرداختیم :

  • اتصال وب سایت به صفحه فیسبوک
  • دعوت از سایر دوستان برای لایک کردن
  • تبلیغ پیج در شبکه های اجتماعی دیگر
  • انتشار محتواهای مفید و قابل اشتراک گذاری
  • استفاده هوشمندانه از هشتگ ها
  • استفاده از ابزار inisghts فیسبوک
  • هدفدار حرکت کنید

تمام پیج های جدید فیسبوک همیشه در ابتدا کوچک هستند. وقتی تازه صفحه فیسبوک خود را راه اندازی می کنید، جهش از صفر به ۱۰۰۰ طرفدار در ابتدا غیرممکن به نظر می رسد. ولی حقیقت اینجاست که برنامه ریزی برای رسیدن به ۱۰۰۰ لایک کاملاً قابل دستیابی است.
به عنوان صاحب پیج، برنامه شما برای گرفتن لایک های بیشتر باید سه عنصر مهم را در بر داشته باشد: محتوا، دسترسی، و یادگیری. این فرمول به خصوص در اوایل راه اندازی پیج اهمیت زیادی دارد، ولی بعداً برای تبلیغ پیج های قدیمی تر هم می تواند به کار آید.
بیایید با هم مراحل دستیابی به هدف ۱۰۰۰ طرفدار در فیسبوک را مرور کنیم:

وبسایت خود را به صفحه فیسبوکتان متصل کنید

اضافه کردن گزینه فیسبوک که بازدیدکنندگان وبسایت را به لایک کردن پیج شما دعوت کند، نه تنها در افزایش تعداد لایک هایتان مفید است، بلکه به بازدیدکنندگان وبسایت محتوا و راه های ارتباطی بیشتر با برند شما را می دهد.

دوستان فیسبوکی خود را دعوت کنید تا پیج شما را لایک کنند

فیسبوک این امکان را به شما می دهد که دعوتنامه هایی برای لیست دوستان فیسبوکی خود (کسانی که صفحه شخصی شما را دنبال می کنند) بفرستید و از آنها بخواهید که پیج شما را لایک کنند. این ویژگی بسیار مؤثری است، چرا که دوستان شما وقتی بدانند با صاحب پیج آشنایی دارند، احتمال بیشتری دارد که آن را لایک کنند.
علاوه بر این دعوتنامه اتوماتیک، بهتر است در صفحه شخصی خود در فیسبوک هم پست هایی ارسال کنید و دوستان خود را دعوت به لایک پیج خود کنید. می توانید حتی به دوستانتان پیغام شخصی دهید، لینک پیج خود را برای آن ها ارسال کنید و از آن ها درخواست لایک کردن پیج تان را کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه از خدمات دفتر کار مجازی برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟

پیج خود را جاهای مختلف تبلیغ کنید

گرفتن لایک های بیشتر برای پیج فیسبوک نیازمند کمک گرفتن از خارج از فیسبوک است. می توانید صفحه فیسبوک جدید خود را از طریق خبرنامه، پست های وبلاگ و هر شبکه اجتماعی دیگری که استفاده می کنید، تبلیغ و معرفی کنید. برای اینکه تبلیغ شما به نظر بقیه شبیه به اسپم نیاید، فقط از مردم نخواهید که پیج شما را لایک کنند، بلکه به عکس ها و مطالب ارزشمندی که پست کرده اید لینک دهید.

محتوای قابل اشتراک گذاری ارسال کنید

حالا به مهمترین مرحله، که دشوارترین هم هست، رسیده اید. کیفیت محتوایی که در صفحه فیسبوک خود پست می کنید می تواند تبدیل به عامل شماره یک در افزایش تعداد طرفدارانتان شود. وقتی محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد، مردم از طریق لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن به آن واکنش نشان می دهند، که این باعث می شود پیج شما در شبکه دوستان و دنبال کنندگان آن ها هم تبلیغ شود.
«محتوای قابل اشتراک گذاری» دقیقاً چیست؟ هیچ پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد و این موضوع بستگی به مخاطبان شما دارد. یک راه فهمیدن آن، اینست که به پست های قبلی خود توجه کنید و ببینید کدام مطالب بیشتر مورد توجه دوستانتان قرار گرفته است. یک راه دیگر این است که پیج های محبوب خود را زیر نظر بگیرید تا حسی از این که محتوای قابل اشتراک گذاری از نظر آن ها چیست، به دست آورید.

از هشتگ های هوشمندانه استفاده کنید

ادمین های باتجربۀ پیج های فیسبوک همیشه می گویند که محتوای عالی بسیار مهم است، ولی به تنهایی کافی نیست. باید از تکنیک هایی استفاده کنید محتوای شما بالاتر از انبوه پست ها، عکس ها و ویدیوهایی که به سمت هر کاربر فیسبوک سرازیر می شود، دیده شود. هشتگ ها یکی از این تکنیک های مؤثر هستند که با اتصال محتوای شما به موضوعی خاص، بازدید بیشتری را برای آن به ارمغان می آورد.

شاید برایتان جالب باشد:  چرا باید از تخفیف در فروش محصولات استفاده کنیم؟

با استفاده از تحلیلگر Inisghts فیسبوک، از شکست ها و موفقیت های خود یاد بگیرید

اگر نگاهی جدی به پیج فیسبوک خود دارید، بهتر است به استفاده از نمودارها و آمارها عادت کنید. اگر تنها بر اساس سلیقه شخصی خود پیج تان را اداره کنید، فرصت ها را برای اصلاح و بهبود محتوای خود، برنامه زمانی پست هایتان، تعامل خود با طرفداران و غیره از دست می دهید.
Facebook Insights ابزاری است که اطلاعات ارزشمند بسیاری را در مورد فعالیت پیج شما در اختیار می گذارد. تحلیل این اطلاعات به شما کمک می کند که در آینده بتوانید انتخاب های بهتری برای محتوای خود داشته باشید.

اهداف پیج خود را تعیین، دنبال و ارزیابی مجدد کنید

حالا که یک مدیر متخصص پیج ادمین شده اید، وقتش رسیده که پیج خود را به مرحله ای بالاتر ببرید و مثل یک حرفه ای عمل کنید. یعنی برای خود اهدافی تعیین کنید، برنامه ای برای دستیابی به آن ها طرح ریزی کنید، و پیشرفت خود در راه رسیدن به این اهداف را دنبال کنید.
مثلاً، اگر هدف اصلی شما برای سه ماهه بعدی این است که هزار لایک اولیه خود را در فیسبوک بدست آورید، باید این سه ماهه را به ماه ها و هفته ها تقسیم کنید، ببینید که چقدر طول می کشد اولین ۲۵۰ طرفدار خود را بدست آورید و چه اقداماتی را باید برنامه ریزی کنید تا به این هدف برسید.
همیشه چالش هایی در بین راه وجود دارد، ولی این نوع برنامه ریزی دقیق به شما کمک خواهد کرد که پایه ای قوی برای کار روزانه خود در اختیار داشته باشید.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

۷ دیدگاه

  • سلام
    ممنون از مطالب مفید
    میخاستم بدونم با توجه به اینکه تنها تا ۵هزار فالور میشه تایید کرد چطور میشه مقل بازیگران یا افراد مشهور تعداد فالور در فیسبوک را بیشتر از این تعداد تایید کرد منظورم اینه وقتی ۵هزار کامله بشه باز هم درخواست ها را تایید کرد

  • سلام آقای ارسلان ،، خسته نباشید ،، داداش من یه سوال حل ناشده دارم من صفحه پیچ ام رو ایجاد کردم،، حدودا ۵۰۰فالور خورده ،، دوسه ماهی شده ،، اما خیلی پست های که میزارم مثلا یه آهنگی تصویر چیزی ..پست میکنم،، بوست پست میاد،،هذینه میخواد ازم ،، لطفا راهنمایی کنید ،،چه راه کاری وجود دارد از این مشکل بیرون بشم

نظر شما چیه؟