بازاریابی و فروش

۵ مزیت وبلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کار کوچک شما

نوشته‌ی فاطمه عربگری

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید  احتمالا کنجکاو هستید که بدانید وبلاگ‌نویسی چه تاثیری روی کسب‌وکارتان دارد؟ آیا اصلا تاثیری دارد یا خیر؟ جواب کوتاه اما قطعی این سوال مثبت است. وبلاگ‌نویسی یک راه ساده و ارزان است در جهت اینکه تلاش‌هایتان برای بازاریابی درونگرا را بیشتر کنید، ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید و مشتری بیشتری جذب کنید.

آمارهای به دست آمده از گزارش‌هایی وبسایت  Hubspot در زمینه‌ی بازاریابی درونگرا در سال ۲۰۱۲ تاکید زیادی روی وبلاگ‌نویسی دارد. با توجه به این مطالعات ۵۷٪ از شرکت‌هایی که وبلاگ دارند گزارش کرده‌اند که از طریق وبلاگشان مشتری جذب می‌کنند. در همین مطالعات با بررسی بازاریابان مشخص شد که ۸۱٪ شرکت‌ها وبلاگ مربوط به کسب‌کارشان را برای حضور اینترنتی و جذب مخاطب بیشتر بسیار حیاتی می‌دانند.

۱- وبلاگ‌نویسی تاثیر زیادی روی سئو دارد

سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو) کمک می‌کند سایتتان در صفحات نتایج موتورهای جست‌و‌جو رتبه‌ی بهتری کسب کند. از آنجایی موتورهای جست‌وجو به محتوای تازه خیلی علاقه‌مند هستند، وبلاگ‌نویسی بهترین روش است برای اینکه به صورت مداوم و پیوسته محتوای جدید منتشر کنید و برای ایندکس در اختیار گوگل و سایر موتورهای جست‌جو قرار دهید. همچنین وبلاگ‌نویسی موقعیت بی‌نظیری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از کلید‌واژه‌های مهم و مرتبط با کسب‌کارتان استفاده کنید و در نتیجه در صفحات نتایج موتورهای جست‌و‌جو در بر اساس آن کلید واژه‌ها، رتبه‌ی بهتری کسب کنید و حضور پررنگ‌تری داشته باشید.

۲- روابط با مشتری‌های فعلی و مشتری‌های آینده را وسیع‌تر میکند

وبلاگ‌نویسی کمک می‌کند که با بازدیدکننده‌های سایتتان ارتباط برقرار کنید. به این صورت که در انتهای مطالب از آنها سوال بپرسید و کاری کنید مکالمه ادامه پیدا کند و ارتباطتان قطع نشود یا به شکل ساده‌تر امکان گذاشتن نظر و بازخوردهای شخصی را در اختیارشان قرار دهید. با بررسی و پاسخ به نظرات خواننده‌ها زمینه‌‌ی ارتباط با مخاطب را ایجاد و اطمینان آنها را جلب می‌کنید و یک دید کلی و با ارزش پیدا می‌کنید که مخاطب به دنبال چه چیزی است.

شاید برایتان جالب باشد:  نکات مهم درعکاسی از محصولات برای فروشگاه آنلاین

۳- کسب‌کارتان را به عنوان یک راهنما در زمینه‌ی کاریتان معرفی می‌کند

اندازه و وسعت کسب‌کارتان اهمیتی ندارد، با وبلاگ‌نویسی می‌توانید از طریق انتشار اطلاعات با ارزش و تخصصی مربوط به کسب‌کارتان اعتمادسازی کنید و خودتان را در این صنعت جا کنید. با گذشت زمان شما به منبع دست‌اول برای محتوای اطلاع‌رسان و مفید تبدیل می‌شوید که که نهایتا باعث می‌شود نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری بیشتر شود. این موضوع مخصوصا برای کسب‌وکارهای کوچک که به دنبال کسب اعتبار برای رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر هستند مهم و کاربردی است.

۴- مردم با برندتان ارتباط برقرار می‌کنند

انتشار مطالب در وبلاگ موقعیتی را ایجاد می‌کند که وجهه‌ی شخصی کسب‌وکارتان را که از طریق سایر تکنیک‌های بازاریابی ممکن نیست برای مشتری‌های فعلی و مشتری‌های آینده به نمایش بگذارید. وبلاگ‌نویسی باعث می‌شود حس یک شخصیت حقیقی و هویت شرکتتان به دیگران القا شود.

۵- موقعیت به اشتراک‌گذاری ایجاد می‌کند

 با انتشار هر پست این موقعیت را برای مخاطب ایجاد می‌کنید که وبلاگتان را با سایرین به اشتراک بگذارد. مخاطبان می‌توانند به پست وبلاگتان لینک دهند، آن را توئیت کنند، برای دیگران ایمیل کنند یا به هر روش دیگری به اشتراک بگذارند. که علاوه بر اینکه یک روش رایگان برای بازاریابی است، شما را به عنوان یک کسب‌وکار معتبر معرفی می‌کند.

 

در مجموع وبلاگ‌‌نویسی به کسب‌وکارتان هویت می‌بخشد، با کمترین تلاش و هزینه اعتبار کسب می‌کنید، رتبه‌ی سایتتان را در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو بهبود می‌بخشد، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان می‌آورد و باعث می‌شود با مشتری‌ها در ارتباط باشید.

با همه‌ی این تفاسیر وبلاگ‌نویسی قطعا موقعیتی عالی است که هیچ کسب‌وکاری نباید به سادگی از آن بگذرد.

شاید برایتان جالب باشد:  بازاریابی ویدئو‌یی چیست و چرا اهمیت دارد؟

این موقعیت را کاموا در اختیار همه‌ی مشترکان سرویس‌های سایت‌ساز و فروشگاه ساز قرار داده است. به راحتی می‌توانید در کنار سایت یا فروشگاهتان از همه‌ی مزایای این روش بازاریابی ساده و کم هزینه‌ هم بیشترین بهره را ببرید.

 

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

۲ دیدگاه

نظر شما چیه؟