بازاریابی و فروش کار از خانه

با این ابزارها کسب و کار اینترنتی خود را از خانه مدیریت کنید – بخش دوم

نوشته‌ی امیرسینا

در قسمت قبل ابزارها برای کسب و کارهایی که از خانه مدیریت میشوند،  سرویس‌هایی را معرفی کردیم که به شما در مدیریت تیم و ارتباط با آنها کمک میکنند. در این پست میخواهیم ابزارهایی که پروسه‌ی بازاریابی و فروش را سرعت میبخشند معرفی کنیم. اگر شما هم از سرویس یا ابزار خاصی برای بهبود فروش و بازاریابی خود استفاده میکنید حتما به ما معرفی کنید.

۱- بافر – Buffer

یکی از بخش‌های مهم بازاریابی٬ بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی یا Social Media Marketing است. تولید و پخش محتوا مخصوص هرکدام از شبکه های اجتماعی کاری زمان‌بر و سخت است. سرویس بافر این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا به جای ارسال جداگانه پست‌ها٬ پست‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده و تعیین کنید هر کدام در چه ساعتی و در چه روزی در کدام یک از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

۲- هاب اسپات – Hubspot

هاب اسپات در اصل مجموعه‌ای از سرویس‌ها از فروش٬ بازاریابی تا پشتیبانی مشتریان است. بنا به نیاز شما و استفاده‌ای که از آن می کنید میتوانید برای اتصال کانال‌های مختلف بازاریابی از این سرویس استفاده کنید و یا این که آن را به دیتابیس خود متصل کنید تا اطلاعات تکمیلی مشتریان را داشته باشید و در زمان تماس با آنها ارتباطی شخصی‌تر برقرار کنید. ی

کی از اصلی‌ترین ویژگی‌های هاب اسپات امکان تعریف قیف فروش یا Sales Funnel است. ما در کاموا از هاب اسپات برای ثبت اطلاعات مشتریان بالقوه و مشتریان قدیمی استفاده میکنیم. همچنین تیم بازاریابی و فروش نیز برای تعریف و حرکت کاربران در قیف فروش از بخش Sales در هاب اسپات استفاده میکند.

شاید برایتان جالب باشد:  ۴ روش تا مشتری را راضی کنید از شما خرید کند نه از رقیبتان

۳- ایمیل مارکتینگ کاموا

ارسال مرتب و با برنامه ی ایمیل به هر کسب و کاری در هر حوزه‌ای کمک میکند تا ارتباط موثری با مشتریان خود داشته باشد. یکی از سرویس‌هایی که برای ارسال ایمیل بسیار مورد استفاده قرار میگیرد کاموا است. انتخاب‌های زیادی برای بازاریابی از طریق ایمیل وجود دارد اما میل‌چیمپ به دلایل زیر محبوبیت زیادی دارد:

  • کارکرد ساده
  • کاربر پسند بودن
  • امکان اتصال به سیستم‌های مختلف (پلاگین‌های متفاوت)
  • ارسال تعداد بالای ایمیل به صورت رایگان
  • قالب‌های متنوع
  • امکان دسته بندی و ستاره دهی به کاربران براساس ارتباطی که با شما برقرار میکنند

۴- Moz

یکی از پربازده‌ترین و موثرترین بخش‌های بازاریابی اینترنتی سئو است. اگر بتوانید وبسایت/فروشگاه اینترنتی‌ای بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید٬ هزینه ی بازاریابی شما به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داشت در عین حال سوددهی و خروجی شما بسیار بالاتر خواهد رفت. برای بهبود سئو سرویس‌ها و سایت‌های زیادی وجود دارند که در بخش‌های مختلف کمک میکنند اما قطعا یکی از بهترین‌های آنها Moz باشد.

Moz با ارائه خدمات:

  • بررسی لینک‌ها
  • آنالیز هفتگی/روزانه وبسایت
  • بررسی وبسایت در شبکه‌های اجتماعی
  • بررسی رقبا
  • بررسی جایگاه کلمات کلیدی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب و کارهایی است که به تازگی کار خودرا شروع کرده اند و نیاز به شناخت بهتر و بیشتر از مشتریان دارند.

۵- Bitly

یکی از اصلی‌تری ویژگی‌های بازاریابی اینترنتی قابلیت اندازه‌گیری تاثیر هر فعالیت است. لینک‌ها به عنوان روش‌ ارتباطی در اینترنت به کمک سرویس‌هایی مانند Bitly قابلیت اندازه گیری و بررسی منبع کلیک ها را فراهم می‌آورند.


در قسمت بعدی و آخر مجموعه مقالات ابزارهای مدیریت کسب و کارها از خانه٬ سرویس‌ها و ابزارهای دیگری که میتواند برای شما در بخش‌های مدیریت زمان٬ سیستم عامل و کسب و کار مفید باشند را معرفی خواهیم کرد.

شاید برایتان جالب باشد:  بیش فروشی (upselling) چیست ؟

اگر قسمت اول مربوط به ابزارهای مدیریت تیم و ارتباط با اعضای تیم را نخوانده‌اید میتوانید از طریق این لینک مطالعه کنید.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

نظر شما چیه؟