بازاریابی و فروش

۳ نکته مهم که به برنامه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند

نوشته‌ی هادی

شرکت بافر که ابزاری برای تحلیل و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است٬ تحقیقی در مورد وضعیت و آینده شبکه‌های اجتماعی انجام داده که در ۴ بخش برای شما خلاصه آن را آماده کرده‌ایم.

 ۱- بازاریابی از طریق ویدئو در اوج قرار داد.

۸۳ درصد مدیران بازاریابی گفتند اگر مشکل هزینه و محدودیت زمان نداشتند دوست دارند ویدئو بسازند. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که ۳۰ درصد کارشناس های بازاریابی قصد دارند وقت و انرژی بیشتری روی فیسبوک ویدئو بزارند و ۲۸ درصد قصد دارند یوتیوب را هم به ابزارهای بازاریابی خود اضافه کنند.

کارشناس‌های بازاریابی می‌خواهند بیشتر ویدئو بسازند اما نمی‌توانند.‌ اگر شما می‌توانید محتوای ویدئویی را راحت تر بسازید، شاید بتوانید از موج جدید بازاریابی جلوتر باشید.

در حال حاضر ویدئو بسیار مورد توجه است و در فیسبوک خیلی بسیار دیده میشود٬ اما همیشه اینطور نخواهد بود. همینطور که ویدئو محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، برندها و افراد بیشتری آن را به اشتراک می‌گذارند و با افزایش این محبوبیت، ویدئوها کمتر دیده خواهند شد. در نهایت برندها شاید مجبور باشند برای دیده شدن ویدئوهای خود پول بپردازند، کاری که برای دیده شدن پست های خود در توییتر و فیسبوک با Sponsored Posts هم اکنون انجام می‌دهند.

۲- فیسبوک هنوز محبوبیت زیادی دارد.

با این که روند محبوبیت فیسبوک میان ایرانیان روبه افول است و کاربری آن برای بازاریابی شدیدا افت کرده، در بقیه دنیا هنوز هم محبوبیت بالایی دارد. ۹۳ درصد مدیران بازاریابی هنوز از فیسبوک و تبلیغات آن استفاده می‌کنند. ۷۳ درصد کارشناس‌های بازاریابی اعتقاد دارند نه تنها فیسبوک افت نکرده،‌ بلکه محبوبیت آن همچنان مثل سابق بالاست.

گر محصول یا خدمات شما بین ‌المللی است، فیسبوک همچنان ارزش زمان گذاشتن دارد.

۳- فقط یکی از هر ۵ برند از شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی استفاده می‌کند

سورپرایز این تحقیق این بود که فقط ۲۱ درصد کسب و کارها از شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی مشتری های خود نیز استفاده می‌کنند.

مشتری های خود را با پشتیبانی در شبکه‌های اجتماعی خوشحال کنید. این امر شما را از رقبا جلو خواهد انداخت!

با بیشتر شدن تعداد مشتری هایی که در شبکه‌های اجتماعی مشکلات خود را بیان می‌کنند، به نظر میرسد فرصت بسیار خوبی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است تا خود را از دیگران متمایز کنند. یک ابزار خوب برای پاسخ به سوالات مشتری‌ها استفاده از Respond است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارائه پشتیبانی بهتر به مشتریان این پست ما را مطالعه کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  مدیران بازاریابی چطور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند: ۱۰ نکته که باید بدانید

در بخش بعدی این گزارش به بررسی ۱۰ نکته که به عقیده کارشناس های بازاریابی باید بدانید می‌پردازیم.

این گزارش با نظرسنجی بیش از ۱۲۰۰ مدیر و کارشناس بازاریابی از کسب و کارهای بزرگ و کوچک تهیه شده است.

با تشکر از این که این تحقیق را مطالعه کردید. لطفا این مطلب را برای دیگران بفرستید یا خلاصه آن را با ذکر منبع و لینک، در سایت خود منتشر کنید. برای انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ #بازاریابی‌ـشبکه‌ـاجتماعی استفاده کنید.

لازم به ذکر است این تحقیق با اجازه Buffer منتشر شده است و شما می‌توانید اصل این تحقیق را به زبان انگلیسی اینجا بخوانید.


این پست از مجموعه مقالات بررسی ‌آینده شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تهیه شده توسط بافر است. ما در کاموا با همکاری بافر این محتوا را برای کاربران فارسی زبان بومی سازی کرده ایم. برای مطالعه باقی بخش‌های این گزارش به پست‌های زیر مراجعه کنید:

درباره نویسنده

هادی

نظر شما چیه؟