در ۵ سال گذشته، بازاریابی شبکههای اجتماعی برای کسب و کارهایی با هر اندازه بسیار با اهمیت شدهاند. ولی چرا مدیران از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند؟ در این قسمت نهایی این گزارش، با شما به دنبال پاسخ این سوال را از دید مدیران بازاریابی میرویم.
هدف: کسب و کارها برای شناخته شدن برند خود در شبکههای اجتماعی هستند
با کمال تعجب، فقط ۱ از ۵ کسب و کار (۲۱ درصد) از شبکههای اجتماعی برای پشتیبانی مشتریان استفاده میکنند.
محبوب ترین دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی بین مدیران بازاریابی ایجاد آگاهی برند (۸۵ درصد) و پس از آن ارتباط با مشتریان کسب و کارها بود. بین همه دلایل استفاده از شبکههای اجتماعی— شناخت برند، ارتباط مستقیم با مشتریان، توضیع مطالب و جذب مخاطب هدفمند — پشتیبانی مشتریان تنها دلیلی بود که کمتر از ۵۰ درصد برند ها انتخاب کرده بودند و این نشان از عدم استفادهی صحیح از شبکههای اجتماعی است.
چالش: بیش از نیمی از مدیران بازاریابی علاقه دارند بدانند چطور از شبکههای اجتماعی بازدید بیشتری بگیرند
- ۵۸ درصد مدیران گفتهاند که افزایش بازدید از شبکههای اجتماعی چالش اصلی آنهاست.
- چالش بزرگ بعدی (۴۹ درصد) جذب مخاطب هدفمند بیان کردهاند.
- ۴۲ درصد از مدیران بازاریابی اندازهگیری میزان بازگشت سرمایه (ROI) را یکی از چالشهای خود دانستهاند.
با تشکر از این که این تحقیق را مطالعه کردید. لطفا این مطلب را برای دیگران بفرستید یا خلاصه آن را با ذکر منبع و لینک، در سایت خود منتشر کنید. برای انتشار آن در شبکههای اجتماعی از هشتگ #بازاریابیـشبکهـاجتماعی استفاده کنید.
لازم به ذکر است این تحقیق با اجازه Buffer منتشر شده است و شما میتوانید اصل این تحقیق را به زبان انگلیسی اینجا بخوانید.
این پست از مجموعه مقالات بررسی آینده شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تهیه شده توسط بافر است. ما در کاموا با همکاری بافر این محتوا را برای کاربران فارسی زبان بومی سازی کرده ایم. برای مطالعه باقی بخشهای این گزارش به پستهای زیر مراجعه کنید:
سلام ممنونم عالی بود