بازاریابی و فروش

چرا نباید برای افزایش فالوئر اینستاگرام، فالوئر فیک بخریم ؟

نوشته‌ی شانلی ملکی

۳٫۵ میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

این تقریباً نیمی از جمعیت جهان است! بنابراین، جای تعجب ندارد که شرکت‌ها، محصولات و خدمات را از طریق این کانال‌ها و از طریق بازاریابی تأثیرگذار تبلیغ می‌کنند.

همین امر در مورد مشاغل کوچک نیز صدق می کند. از آنجایی که منابع بسیار محدودی دارند، هدف آن ها جذب مشتریان در میان کاربران رسانه های اجتماعی است که علایق مشابهی دارند. اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که محبوبیت بسیاری بین مردم دارد.

تعداد فالوئرها حقیقی در حساب اینستاگرام شما نشان دهنده محبوبیت محتوای شما و به منزله اعتبار پیج و میزان جذابیت آن می باشد. بر این اساس تعداد فالوئر( دنبال کنندگان) یک مسئله اساسی در مدیریت اینستاگرام است.

بنابر این دلیل است که افراد اغلب اقدام به خرید لایک و یا خرید فالوئر می‌کنند. خرید فالوئر اینستاگرام یکی از راه‌های افزایش دنبال کننده‌ها در این پلتفرم است اما این اکانت ها تنها تعداد فالوئرهای پیج شما را زیاد نشان می دهند و هیچ تاثیری در فروش و افزایش فالوئر واقعی شما نخواهد داشت.

فالوئر فیک چیست ؟

 

افزایش فالوئر اینستاگرام، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب و کارهایی است که در اینستاگرام در حال فعالیت هستند.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا اولین دغدغه‌ خودتان هم افزایش فالوئر اینستاگرام است و قطعا جذب اولین فالوئرها چندان آسان به نظر نمی رسد.

با اینکه برای فروش در اینستاگرام، لزوما به تعداد بالای فالوئر نیاز ندارید. تعداد فالوئر زیاد کافی نیست، کیفیت تعامل فالوئرها نیز با ارزش است. اما به‌هر حال بالا بودن تعداد آن‌ها، برای موفقیت شما در ابعاد بزرگ‌تر، ضروری است. 

 فالوئر فیک یک حساب اینستاگرامی است که شما را دنبال می کند اما هرگز به طور جدی با شما ارتباطی نخواهد داشت.

شاید برایتان جالب باشد:  ۴ ویژگی که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد

در کل تفاوت اصلی بین فالوئر واقعی و فالوئر فیک در اینستاگرام، میزان فعالیت آن ها در این شبکه اجتماعی می باشد. این اکانت ها هیچ فعالیتی ندارند نه پست های شما را لایک می کنند و نه کسی را تگ خواهند کرد فقط تعداد فالوئر شما را بالا خواهند برد. اما در نهایت هر دو واقعا کاربر اینستاگرام هستند.

معمولا مشخصات زیر با پیج یک فالوئر فیک مطابقت دارد:

  • نداشتن نام کاربری و نام معنی‌دار و قابل تلفظ
  • نداشتن عکس پروفایل
  • نداشتن بیو
  • نداشتن پست‌ و یا استوری

نمی توان به هیچ عنوان انتظار داشت که این نوع دنبال کننده، بتواند در افزایش فروش شما کمک کند.

روش های مختلفی برای افزایش فالوئر اینستاگرام وجود دارد و بخاطر داشته باشید که خرید فالوئر اینستاگرام تنها روش اضافه کردن فالوئر در اینستاگرام نیست. حتی ممکن است در خیلی از موارد، فالوئر فیک مانع اصلی موفقیت شما شود.

چرا نباید فالوئر فیک بخریم ؟

در اینستاگرام چیزی به نام نرخ تعامل داریم، یعنی مخاطبان شما چقدر با شما تعامل دارند.

نرخ تعامل با جمع تعداد لایک ها، تعداد کامنت ها، تعداد سیو ها و . . و تقسیم آن ها بر تعداد دنبال کنندگان به دست می آید. فالوئر فیک اینستاگرام هرگز تصاویر شما را لایک نمی کند و زیر تصاویر یا ویدیوهایی که شما در صفحه اینستاگرام‌تان آپلود و منتشر می کنید، کامنت نمی گذارد.

این یعنی تعاملی بین شما و این نوع فالوئر به وجود نخواهد آمد و این یعنی حساب شما یک حساب با نرخ تعامل پایین در نظر اینستاگرام دیده می شود و این یک امتیاز منفی است.

خرید فالوئر فیک چند ایراد اساسی دارد:

  • مشکل اول این روش، زیر پا گذاشتن مهم‌ترین اصل اینستاگرام برای نشان دادن پست در صفحه اکسپلور است :

تعامل. در بدترین حالت ممکن از هر ۱۰۰۰ نفری که پست شما را لایک می‌کنند، حداقل ۱۰ نفر باید برای شما کامنت بگذارند. با این حال، اکانت‌های فیک متاسفانه توانایی کامنت گذاشتن ندارند.

  • مشکل دوم این است که اکانت‌های فیک قابل تشخیص هستند :
شاید برایتان جالب باشد:  آموزش: چگونه سئو را یاد بگیریم؟

عکس پروفایل ندارند، تعداد فالوئر خیلی کمی دارند، تعداد پست‌های آن ها به ۱۰ عدد نمی‌رسد، سال‌هاست به روز نشده‌اند و کمترین فعالیت ممکن را دارند. اکانتی که چنین لیستی از فالوئرها یا لایک کننده‌ها داشته باشد در خطر پاک شدن از طرف اینستاگرام قرار می‌گیرد.

  • همچنین گاهی ممکن است فعال کردن برخی از ربات‌هایی که باعث افزایش فالوئر می‌شود در واقع دزد اطلاعات شخصی باشند :

صفحه‌تان را هک کنند، باعث انتقال ویروس به تلفن همراه شما شوند و یا حتی حساب کاربری‌تان را به طور کلی از دسترس خارج کنند.

  • علاوه بر این ممکن است کاربران تناقضی بین تعداد فالوئر و لایک و کامنت دریافتی در پیج شما مشاهده کنند :

و این می‌تواند مانع از ادامه تعامل آن‌ها با شما باشد بی اعتمادی کاربران نسبت به کسب و کار شما را به همراه داشته باشد.

تمامی این موارد موجب افت رتبه شما در اینستاگرام شده و این کاهش رتبه باعث میشود پست های شما کمتر در اکسپلور اینستاگرام مشاهده شود و در نتیجه بازدید پیج شما به شدت کاهش یابد. در نهایت از هر روش و راهی که به آن نگاه کنیم برای کسب‌ و کار شما مضر هستند.

کلام آخر

با استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، می توانید ارتباط خود را با مخاطبان و کاربران افزایش دهید و بیش از پیش دیده شوید.

همیشه به خاطر بسپارید معایب خرید فالوئر درست مانند بازی دومینو است. یعنی همانظور که در این بازی افتادن یکی از قطعه‌ها باعث خراب شدن قطعه‌های بعدی می‌شود در اینجا هم بروز اولین ایراد باعث چیده شدن عیب‌های دیگر است.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟