تجارت الکترونیک

اهمیت راه‌اندازی سایت برای مدارس و موسسات آموزشی

نوشته‌ی فاطمه عربگری

در دنیای امروز به سختی می‌شود کسب‌وکار یا سازمانی را پیدا کرد که سایت نداشته باشد. در واقع آنهایی که سایت ندارند امکان معرفی خود به مخاطبان بالقوه و کسانی که احتمالا به آنها علاقه‌مند هستند را ندارند و در جذب این گروه از افراد موفق نیستند. این نکته در مورد مدارس و موسسات آموزشی نیز صدق می‌کند.

در این پست ۵ دلیل اصلی که چرا سایت ابزاری ارزشمند برای مدارس و موسسات آموزشی است را می‌خوانید.

ممکن است هنوز لزوم راه‌اندازی سایت برای مدرسه و آموزشگاه را ندانید و یا قصدش را دارید ولی به درستی نمی‌دانید که در چه زمینه‌هایی می‌تواند مفید باشد، چقدر هزینه دارد و آیا زمان کافی برای مدیریت آن را دارید؟

 به مخاطبتان دسترسی پیدا می‌کنید

در دنیای دیجیتال که دائما در حال پیشرفت است زندگی میکنیم و امروزه تقریبا همه به اینترنت دسترسی دارند. ضریب نفوذ اینترنت بیش از ۱۰۴ درصد است. مخاطبتان بیشتر وقتش را در فضای اینترنت می‌گذراند و اطلاعات و امکانات مورد نیازش را از طریق اینترنت جست‌وجو می‌کند در نتیجه انتظار دارد شما را به صورت آنلاین پیدا کند. با توجه به انتظارات مخاطب برای اینکه مدرسه‌تان در عرصه رقابت با سایرین بماند به سایت احتیاج دارد.

سایت برایتان اعتبار کسب می‌کند

از آنجایی که سایت یکی از نشانه‌های جدی و رسمی بودن است٬ با راه اندازی سایت مدرسه یا سازمان خودتان به مخاطبان بالقوه و کسانی که درحال جستجو هستند نشان می‌دهد که شما قابل اطمینان هستید.

جلب اعتماد کسانی که در حال جست‌وجوی مدرسه یا آموزشگاه هستند و تصمیم به ثبت‌نام دارند بسیار مهم است و باعث می‌شود نسبت به شما کنجکاو شوند و به دنبال اطلاعات بیشتری در موردتان باشند. سایتی که به خوبی طراحی شده و استفاده از آن برای مخاطب راحت است باعث می‌شود که خانواده‌ها به دنبال شما بیایند نه اینکه شما به دنبال آنها بروید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه برای همایش و کنفرانس‌ خود وبسایت طراحی کنیم؟

راهی برای اطلاع‌رسانی گسترده

از طریق سایت می‌توانید اطلاعات ارزشمند و ضروری را با خانوادها و دانش‌آموزان در میان بگذارید. سایت با صرفه‌جویی در وقت کارمندان و مدیریت، اطلاعات ضروری و لازم را منتشر می‌کند و کارهای تکراری و خسته‌کننده مانند جواب دادن به تلفن را کمتر می‌کند. همچنین با بخش سوال‍های متداول، درج نشانی و راه‌های ارتباطی، زمان و مکان رویداد‌های مختلف، اطلاعات ارتباطی کارمندان و معلم‌ها، قرار دادن فرم و اطلاعیه انواع دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی و ورزشی و خیلی موارد دیگر، اطلاع‌رسانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

جذب مخاطب در فضای رقابتی

ثبت‌نام دانش‌آموزان جدید مسئله‌ای مهم است چون امروزه نرخ فرزندآوری و به دنبال آن دانش‌آموزان جدید کاهش چشمگیری داشته و فضا برای جذب دانش‌آموزان پایه‌های پایین بسیار رقابتی است. به همین دلیل مدارس باید امکاناتی متفاوت برای ارائه داشته باشند و از کانال‌های بیشتری برای جذب والدین استفاده کنند که مخاطبان بیشتری را جذب کنند. حضور شما در فضای آنلاین باعث می‌شود این موقعیت را فراهم میکند و  به مخاطب بیشتری دسترسی دارید.

مقرون به صرفه‌تر

امروزه راه‌اندازی سایت بسیار راحت‌ شده و الزاما کاری طولانی و پرهزینه نیست. می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده و پرداخت هزینه‌ای کم در مقایسه با امکاناتی که دریافت می‌کنید، در زمان کوتاهی سایت مدرسه یا آموزشگاه تان را راه‌اندازی کنید. با صرف هزینه‌ای به اندازه یک بار درج تبلیغ در مجلات و نیازمندی‌ها، سایتتان راه‌اندازی می‌شود و همیشه برای همه در دسترس خواهد بود. حتی یک صفحه فرود ساده هم می‌تواند راه مناسبی برای تبلیغ آنلاین آموزشگاه شما باشد.

شاید برایتان جالب باشد:  ۳ راه برای ایجاد مشتریان وفادار

سایت تبلیغ دائمی است که ۲۴ ساعت هفت روز هفته در دسترس همه قرار دارد و رسانه‌ایست ارزان قیمت که با امکاناتی که در اختیارتان می‌گذارد کمک می‌کند جلوه‌ای جدی به کسب‌وکارتان بدهید.

سایت ساز کاموا این امکان را به وجود آورده است که با صرف کمترین هزینه و به سادگی سایت مدرسه و آموزشگاهتان را راه‌اندازی کنید و از همه‌ی این مزایا بهره ببرید.

ورود به سایت‌ساز

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

نظر شما چیه؟