بازاریابی و فروش

مزایا و روش های بازاریابی محتوا

نوشته‌ی محدثه رضایی

تولید محتوای مفید باید در راس بازاریابی شما باشد. بازاریابی سنتی لحظه به لحظه تاثیر خود را بیشتر از دست میدهد. شما بعنوان یک بازاریاب موفق، می دانید که باید راهکار بهتری پیدا کنید.

بازاریابی از طریق محتوا یک استراتژی با هدف تمرکز بر ارائه محتوا مفید، ارزشمند و مرتبط بوده که منجر به راهنمایی مشتری به سوی خرید خواهد شد. تحقیقات نشان میدهد در سال ۲۰۱۵، ۷۵٪ از کاربران تجارت های B2B با اعتماد به محتوای متن خرید خود را انجام دادند.

از موفقیت ها و شکست های شرکت های دیگر درس بگیرید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

به جای اینکه محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، یک محتوای مناسب برای کاربران تهیه کنید تا به آنها در حل  مشکل خود کمک کند.

در این استراتژی شما بیشتر به نیاز های کاربران اهمیت داده و به توضیح در مورد راهکار های موجود برای برطرف کردن نیازشان می پردازید تا معرفی شرکت خود، برای اینکه بازاریابی موفقی داشته باشید لازم است ابتدا اعتماد کاربران خود را جلب کنید.

بازاریابی از طریق محتوا توسط برند های مطرح تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرد.

مراحل طراحی بازاریابی محتوا

 

تحقیقات سالیانه نشان میدهد که با توجه به کارآمد بودن این استراتژی برند هایی همچون P&G, Microsoft, Cisco Systems, John Deere  از این روش در بازاریابی خود استفاده میکنند.

دلایل و مزایایی که باعث میشوند شرکت های مطرح، از تولید محتوا برای بازاریابی خود استفاده کنند، به شرح زیر میباشد:

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه
  • مشتریانی که وفاداری بیشتری داشته باشند

اگر کلمه ارزشمند را از بازاریابی از طریق محتوا حذف کنید هیچ تفاوتی بین بازاریابی شما و سایر شرکت ها وجود نخواهد داشت. یکی از دلایل موفق نبودن پیام های بازاریابی این است که اغلب برندها بیشتر به معرفی خودشان می پردازند، نه نیاز مشتری، تنها نکته ای که میتواند برای کاربری که روزانه هزاران پیام تبلیغاتی به روش های مختلف دریافت می کند، جالب باشد، مفید بود بودن اطلاعات دریافتی است. به این معنا که این پیام در رفع کدام نیاز من موثر بوده و میتواند کمک کند.

شاید برایتان جالب باشد:  مصاحبه مدیرعامل کاموا با رادیو جوان

بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است.

صرف نظر از اینکه از چه نوع تاکتیکی در بازاریابی استفاده می کنید، بازاریابی از طریق محتوا باید جزئی از مسیر شما باشد. 

محتوای با کیفیت بخشی از همه اشکال بازاریابی است:

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا قبل از استراتژی رسانه های اجتماعی شما قرار میگیرد.
  • SEO: با تولید محتوای با کیفیت و مفید راحت تر توسط موتور های جستجو نمایش داده خواهید شد.
  • PR: موفقیت در استراتژی PR زمانی امکان پذیر است که مطالب شما نشان دهنده اهمیتی باشد که برای کاربران تان قائل هستید، نه فقط تبلیغ کسب و کار خود.
  • PPC: برای کار کردن با PPC، به یک محتوای عالی نیاز دارید.
  • بازاریابی ورودی: محتوا برای افزایش ترافیک ورودی مهم است، هرچه محتوای شما مفید تر باشد، کاربران بیشتری به آن مراجعه کرده و در نتیجه بازاریابی موفق تری خواهید داشت.
  • استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخشی از اکثر استراتژی های بازاریابی محتوا است.

چگونه یک تولید محتوای موفق داشته باشید، برای داشتن یک تولید محتوای موفق لازم است موارد زیر را در نظر گرفته و پاسخ مناسبی برای سوالات مطرح شده، داشته باشید:

 

  • برای تولید محتوای خود برنامه تعریف کرده و مطابق آن حرکت کنید.
  • کاربران خود را آموزش دهید: ابتدا به مشتریان خود بیاموزید که چگونه میتوانند با استفاده سرویس های مختلف مشکل خود را برطرف کنند و آگاهی لازم را در مورد زمینه فعالیت خود در اختیار مشتری قرار دهید که هدف از ارائه این خدمات چیست؟ (نامی از برند خود نبرید.)
  • نیاز های کاربران خود را شناسایی و به آنها اعلام کنید چه راه حل هایی برای رفع نیازشان وجود دارد.
  • میخواهید محتوای خود را به چه صورت تهیه کنید؟ (متن، ویدئو، مجله، پادکست یا…)
  • چگونه می خواهید مطالب خود را منتشر کنید؟ (صفحات اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و … روشی را انتخاب کنید که دارای بیشترین ثبات بوده و از ماندگاری آن بیشترین اطمینان را دارید)
  • چه روزهایی مطالب خود را منتشر خواهید کرد؟
  • بیشترین زمانی که نیاز دارید تا کاربران تان به شما اعتماد کنند چقدر است؟ آیا تاکنون به این موضوع توجه کردید که برای ایجاد حس اطمینان چقدر زمان نیاز است؟ اغلب شرکت ها بعد سه ماه انتظار بیشترین فروش را دارند درحالیکه بهترین و منظم ترین محتواهای تولید و بررسی شده حداقل به ۶ الی ۹ ماه زمان برای دستیابی به موفقیت نیاز دارند.
  • رفتار کاربران خود را بررسی و سپس بهترین و مطمئن ترین راه انتشار مطالب خود را انتخاب کنید.
  • ابتدا نیاز های کاربرانان را در نظر بگیرید و به آنها توجه کنید سپس به معرفی محصول خود بپردازید.
  • برای نتیجه گرفتن عجله نکنید.
شاید برایتان جالب باشد:  تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک

 

منابع:

https://www.youtube.com/watch?v=0BaSjglvEf8

https://neilpatel.com/blog/21-content-marketing-tactics-thatll-skyrocket-your-search-traffic/

 

درباره نویسنده

محدثه رضایی

نظر شما چیه؟