رابط و تجربه کاربری

مهم : تاثیر گواهینامه SSL در فروشگاه اینترنتی

نوشته‌ی شادی سام ملکی

امروزه ما به صورت روزانه اطلاعات زیادی را از طریق اینترنت جا به جا می کنیم. یکی از این اطلاعات، اطلاعات کارت های بانکی به هنگام خرید های اینترنتی است با توجه به اینکه روند خریدهای اینترنتی رو به افزایش است حفظ اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است چون اگر سایت مورد نظر شما از امنیت پایینی برخوردار باشد امکان دارد که اطلاعات شما بدون اینکه شما متوجه شوید در میانه راه دزدیده شود!

اما احتمال این اتفاق بسیارکم است، زیرا اکثر حساب های بانکی و سایت هایی از این قبیل که با اطلاعات حساس و مهم در ارتباط اند، معمولا از روش هایی برای رمزگذاری (Encrypt) اطلاعات استفاده می کنند. در این حالت اگر اطلاعات در میان راه دزدیده شوند جای نگرانی نخواهد بود، زیرا شکستن رمز آنها تقریبا غیرممکن است.

به این صورت که اطلاعات مبادله شده توسط الگو خاصی کد گذاری می شوند و در صورتی که حتی اگر داده ها با روش های مختلف به سرقت بروند، به صورت کدهای ناخوانا و غیرقابل استفاده خواهد بود. اما ببینیم پروتکلی که این امنیت را فراهم می کند چیست و به چه صورتی عمل می کند.

اطلاعات ما به هنگام ارسال درست مثل ارسال یک نامه است که برای رسیدن به دست شخص مورد نظر باید توسط افراد مختلفی جا به جا شود، اطلاعات شما هم برای رسیدن به مقصد مورد نظر توسط سیستم های زیادی جا به جا می شود. در این میان ممکن است افرادی قصد سرقت این اطلاعات را داشته باشند.

برای جلوگیری از این اتفاق ما به کمک یک پروتکل آن ها را رمز نگاری می کنیم.در حالت عادی، داده ها بین مرورگرها و وب سرویس ها بدون کدگذاری منتقل می شوند که این باعث کاهش امنیت ارسال و دریافت اطلاعات می شود اما امروزه یکی از بهترین و متداول ترین روش‌های رمز گذاری اینترنتی، استفاده از پروتکل اس ال ال است.

SSL مخفف کلمه Secure Socket Layer به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است که توسط شرکت Netscape ابداع شده است.

از این پروتکل برای امن کردن پروتکل های غیر امن استفاده می شود که یکی از آن ها HTTP است. پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol اصطلاحا به پروتکلی گفته می شود که برای ایجاد ارتباط، دریافت، و ارسال داده ها بین سرور و کلاینت استفاده می شود.

شاید برایتان جالب باشد:   گوگل آنالیتیکس  (Google Analytics) چیست و چه کاربردی دارد؟

طریقه کار این پروتکل ه این صورت است که داده ها، از طریق بسته های اطلاعاتی، بین سرور و کلاینت رد و بدل می شود. به این صورت که که برای برای ارسال داده ای به سمت مقصد، ابتدا داده ها به بخش های کوچکتری تقسیم می شود و سپس از هر کدام به سمت مقصد و با ترتیب مشخص ارسال می شوند.

HTTPS و یا Hypertext Transfer Protocol Secure ، پروتکلی موازی با HTTP است که از امنیت بالاتری نسبت به پروتکل HTTP برخوردار است. SSL یک پروتکل استاندارد بین المللی است که وظیفه آن کدکردن اطلاعات بین کاربر و فروشگاه اینترنتی است. دو پروتکل HTTP و HTTPS در نحوه رمز نگاری اطلاعات با یکدیگر متفاوت هستند.

امنیت فروشگاه ساز اینترنتی با گواهینامه ssl مناسب

با استفاده از این پروتکل میتوانید اطلاعات مهمی مانند شماره کارت های بانکی، عبارات امنیتی ورود و … به صورت امن و به صورت کد شده انتقال دهید و اطمینان داشته باشید که در میان راه هیچ هکری نمی تواند اطلاعات شما را سرقت کند. معمولا هکرها با با ایجاد مانع، از ارسال و دریافت اطلاعات بین مرورگرها و وب سرویس ها جلو گیری کرده و اطلاعات را به سرقت می برند اما با استفاده از این پروتکل امنیتی دیگر قادر به انجام این کار نخواهند بود.

تاثیر استفاده از گواهینامه SSL روی فروش اینترنتی شما چگونه است؟

این کار برای افزایش امنیت داده های کارت های اعتباری و جلب اعتماد مشتریان در فروشگاه اینترنتی پیشنهاد می شود. کاربرد گواهینامه امنیتی اس اس ال را می توانید در وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی که معاملات و خرید و فروش آنلاین انجام می دهند و یا وب سایت هایی که شامل اطلاعات کاربران می باشند مشاهده کنید که از طریق HTTPS امن می شوند. چون کاربران اطمینان دارند به هنگام خرید مشکلی برای آن ها ایجاد نمی شود میتوانند با اطمینان بیشتری از فروشگاه شما خرید کنند و این مسئله به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد:  برنامه هایی برای ادیت عکس در فروشگاه اینترنتی

این گواهی نامه مزایای بسیاری دارد اما امنیت اولین و مهم ترین آن است. مزیت های دیگری که این پروتکل برای فروشگاه اینترنتی دارد افزایش چشمگیر امتیاز بازدید سایت در موتور جستجوی گوگل (Google Ranking) یا seo است. گوگل در سال ۲۰۱۴ از الگوریتم های به روز شده در سراسر اینترنت به نفع وب سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند استفاده کرد. سایت هایی که از این پروتکل استفاده می کردند افزایش رتبه جزئی را تجربه کردند. اما گوگل نشان داد که این سیگنال را در طول زمان تقویت کند. افزایش امتیاز در موتور جستجوی گوگل عموما باعث فروش بیشتر فروشگاه می شود.

از دیگر دلایلی که پیشنهاد می شود برای فروشگاه ها از پروتکل SSL استفاده شود داشتن ای نماد و گرفتن درگاه مستقیم برای فروشگاه اینترنتی شما است، چون یکی از مراحل شما برای دریافت ای نماد و داشتن درگاه پرداخت مستقیم اتصال این پروتکل امنیتی است.

با توجه به اینکه فروشگاه ساز کاموا با جدیدترین متد‌های برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های پیشرفته پیاده سازی شده است، بنابراین از امنیت اطلاعات فروشگاهتان اطمینان کامل داشته باشید. جالبه بدونید که گواهی نامه امنیتی SSL روی پلن بی نظیر فروشگاه ساز کاموا به صورت رایگان ارائه میشود.

از ویژگی های امنیتی سایت ساز کاموا میتونیم موارد زیر را ذکر کنیم :

  1. در فروشگاه ساز کاموا تمام پسوردها اینکریپت شده و ذخیره میشن به نحوی که هیچ شخص دیگری به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.
  2. سرورهای فروشگاه ساز کاموا از معماری ماکرو سرویس استفاده میکنه و از لحاظ امنیتی اگر شخصی بتونه به اطلاعات سرور دسترسی پیدا کنه ( که عملا دسترسی با حمله ای ساده امکان پذیر نیست ) به دلیل اینکه اطلاعات روی چندین سرور ذخیره میشوند.
  3. فایل ها در یک سرویس جداگانه ذخیره میشن و مخصوصا در سایت های دانلودی این ویژگی وجود دارد که فقط یک نفر میتونه از لینکی که خرید کرده دانلود را انجام بده و پس از دانلود اکسپایر میشه و از طریق لینک امکان انتشار و کپی محتوای دانلودی وب سایت فروشگاهی وجود نخواهد داشت.

 

 

درباره نویسنده

شادی سام ملکی

نظر شما چیه؟