بازاریابی و فروش

تاثیر چت آنلاین (Online chat) بر فروشگاه اینترنتی

نوشته‌ی شانلی ملکی

امروزه، فروشگاه های اینترنتی، اغلب برروی بهبود مراحل خرید، بهبود کالا و خدمات و جذب بازدید کننده بیشتر تمرکز می کنند. یکی از ابزارهایی که در بیشتر وب سایت های حرفه ای دیده می شود، چت آنلاین است.

چت آنلاین (Online chat) چیست؟

چت آنلاین، نوعی پشتیبانی آنلاین شرکت‌‌ها از مشتریان است که در سال‌‌های اخیر، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

چرا که پاسخگویی آنلاین، نشانگر کیفیت و اعتبار یک کسب و کار بوده و برگ بنده آن به حساب می آید. همانطور که می‌دانید سامانه چت آنلاین یا Live Chat، پلتفرمی است که بازدیدکنندگان وبسایت شما را مستقیم به کاربران مرکز تماس متصل می کند.

اکثر وبسایت های ایرانی و خارجی چنان چه محصولی برای عرضه در وبسایت خود داشته باشند، مطمئنآ از سیستم چت آنلاین استفاده می کنند تا بتواند در صورت نیاز ارتباط مستقیمی با کاربران و یا مشتریان خود داشته باشند. 

 

تاثیر چت آنلاین بر فروشگاه اینترنتی

با در نظر گرفتن ارزش بالای مشتری در بازار رقابتی امروز، راضی نگاه داشتن مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر باعث افزایش مشتریان هر کسب و کاری خواهد شد.

ارتباط مستقیم با مشتری و کاربران، همیشه و در هر زمان یکی از دلایل اصلی فروش بالای اکثر سایت های موفق بوده است.

اگر شما با کسانی که به وبسایت شما سر میزنند تعامل ایجاد کنید، و یا به آن ها کمک کنید تا مشکلات شان را حل کنند، در این صورت یک رابطه مفید با بازدیدکنندگان خود ایجاد کرده اید.

کاربران و مشتریان شما می‌توانند از طریق گفتگوی زنده با شما در ارتباط باشند و قبل از خرید محصول شما اگر شک داشتنند می‌توانند در کمتر از چند ثانیه با شما در ارتباط باشند. پاسخ سریع به سوالات بازدیدکنندگان باعث ایجاد یک برداشت بسیار خوب از برند شما می شود.

شاید برایتان جالب باشد:  نکاتی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

در چنین شرایطی، استفاده از چت آنلاین، یکی از روش‌های جلب رضایت کاربران و مشتریان پاسخگویی سریع و آنی است که این پاسخگویی باعث افزایش کاربران و یا مشتریان سایت شما می‌شود.

همچنین باعث جلب اعتماد کاربران نسبت به سایت شما نیز می شود و بسیاری از آن ها  از این طریق، به مشتری خیلی خوبی برای شما تبدیل خواهند شد.

تمامی این موارد سبب می شوند تا رتبه وبسایت و فروش شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کنند( استفاده مناسب از کلمات کلیدی در آرشیو چت، سبب افزایش رتبه و ورودی وبسایت شما خواهد شد).

بعلاوه این موارد چت آنلاین سبب می شود :

ترافیک وبسایت شما افزایش یابد

اگر کاربران متوجه شوند که شما از چت آنلاین در وبسایت خود استفاده می کنید، مجدداً به سایت شما سر خواهند زد.

مشتریان راحت تر به شما اعتماد کنند

خیال کاربران به پاسخگویی هر زمان شما با مشاهده چت آنلاین، راحت می شود و راحت تر به شما اعتماد می کنند.

با مشتریان راحت تر ارتباط برقرار کنید

می توانید با مشتریان خود و کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، ارتباطی راحت تر و آسان تر برقرار کنید. در چت آنلاین نیاز به سرمایه‌گذاری احساسی کمتری وجود دارد و تایپ کردن یک پیام از گفتن آن  آسان ‌تر است.

فروش در فروشگاه شما افزایش می یابد

پاسخگویی به سوالات آنان به طور آنلاین و سریع، درنهایت می تواند منجر به خرید توسط آنان گردد و همچنین می توانید با مشاوره مناسب، می توانید آن ها را ترغیب کنید تا محصولات شما را خریداری کنند.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه بهترین دامنه را برای کسب‌و‌کارتان انتخاب کنید؟

مشکلات مشتریان را سریع تر حل کنید

بهترین راه تبادل اطلاعات با مشتری است. همچنین می توانید با بهره گیری از مشکلات و سوالات متدوال مشتریان، محتوای بهتری تولید کرده و مطالب مفیدتری در وبلاگ خود قرار دهید

هزینه های فروش خود را کاهش دهید

بازاریابی،فروش و پشتیبانی به روش تلفنی روش هزینه بری است. این هزینه هم شامل پول تلفن و هم شامل هزینه نیروی انسانی است.

حس وفاداری مشتریان نسبت به وبسایت شما افزایش یابد

(پبطور کلی مشتری‌ها اعتماد بیشتری به سازمان‌هایی می‌کنند که پشتیبانی راحت و بدون دردسر دارند.

 

و اما در آخر

برای افزایش کارایی چت، باید پاسخ‌های سریع، شفاف و با جزییات کامل ارائه دهید.

با این کار می‌توانید پشتیبانی بی‌نقصی به مشتریان ارائه داده و رضایت مشتری را افزایش دهید.با بهره‌ گیری از چت آنلاین بدون هیچ محدودیتی می‌توانید به سوالات و مشکلات مشتریان در هر نقطه از جهان پاسخ دهید و بازارهای جدیدی را به دست آورید. 

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت پیشرفت کسب و کارهای رو به رشد، در گِروی استفاده درست از چت آنلاین است. 

 

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟