بازاریابی و فروش

اهمیت وبلاگ نویسی در فروش

نوشته‌ی شانلی ملکی

سال‌های زیادی است که افراد، کسب ‌و کار خود را از طریق بازاریابی محتوا ارتقا و بهبود می‌بخشند از این رو بازاریابی محتوا در سال‌های اخیر، رشد چشمگیری داشته است.

وبلاگ نویسی از جمله مواردی است که مزایای بسیاری برای کسب‌ وکارها ایجاد کرده است و به عنوان یکی از رسانه‌های دیجیتالی مورد توجه صاحبان کسب ‌و کارها قرار گرفته است و برای کسب‌ و کارها ارزش بسیاری ایجاد کرده است.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ مجموعه ای از افکار، حقایق و نظرات تخصصی درباره کسب‌ و کار و یا مخاطبان آن است که به صورت یک مقاله کتبی در فضای آنلاین قرار دارد و برای هر فردی که به وب ‌سایت کسب‌ و کار مورد نظر مراجعه می‌کند، قابل دسترسی است.

شاید شما به عنوان  مدیر یک کسب و کار، نتوانید بودجه کلانی به بازاریابی شرکت خود اختصاص دهید. در این صورت شما باید از دیگر ابزارها و راهکارهای موجود استفاده کنید و که یکی از بهترین راه‌ها، وبلاگ‌نویسی است. وبلاگ نویسی از جمله کلید های موفقیت برای جذب افراد در زمینه بازاریابی است.

شما می توانید از این طریق، افراد را به خرید یا استفاده از خدمات خود ترغیب و تشویق کنید. هرچند این روش مدت طولانی تری برای بازدهی می طلبد، اما به مرور زمان وبلاگ می تواند موجب بیشتر شدن محبوبیت شما و همچنین افزایش درآمدتان باشد. وبلاگ نویسی به بهترین روش، با مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کند و مزیت‌های آن علاوه بر شرکت‌های بزرگ، کسب ‌و کارهای کوچک را نیز شامل می شود و تاثیر مثبت بر آن ها می‌ گذارد. به خاطر داشته باشید هدف اصلی ساخت وبلاگ، ایجاد رابطه با خوانندگان می باشد که این امریست زمان بر.  اگر به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا را در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهید، به یقین به عنوان یک مرجع در زمینه کسب و کار خود شناخته می شوید.

شاید برایتان جالب باشد:  نکات کلیدی برای شروع یک کسب‌وکار موفق

 

فواید و اصول وبلاگ نویسی

شما می توانید از طریق وبلاگ اعتماد مشتریان خود را جلب کنید و قابلیت آن را دارید که از طریق وبلاگ نویسی صلاحیت و حرفه ای بودن خود را به افراد اثبات کنید، این موضوع  کمک می کند تا مشتریان به شما و برندتان اطمینان کنند.

اگر شما به اندازه کافی ترافیک ورودی به وبلاگ خود داشته باشید میزان فروش شما به شکل چشم گیری افزایش خواهد یافت. مردم نه تنها اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد بلکه محصولات بیشتری از شما خریداری می کنند. بنابراین وبلاگ نویسی می‌تواند ابزار کلیدی و نسبتا کم هزینه ای در بازاریابی کسب ‌و کار شما باشد.

پر اهمیت ‌ترین مزیت وبلاگ نویسی ایجاد ارزش برای مشتریان است. از طریق این کار، شما اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهید تا این اطلاعات آن ها را به سمت خرید از برند شما ترغیب کند. این اطلاعات می‌تواند شامل ایده‌ها، دستورالعمل‌ها و یا یک چک لیست مفید باشد. هر چقدر مشتریان شما بتوانند اطلاعات مفیدتری از وبلاگ شما به دست بیاورند، مشتریان وفادارتری در آینده برای شما خواهند بود. آموزش قبل از فروش، همیشه یک روش عالی در بازاریابی به شمار می‌آید  و شما به کمک وبلاگ نویسی می توانید این مهم را اجرا کنید.

هنگام طراحی وبلاگ، می بایست افزایش بازدید کننده را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید بازدید سایت شما افزایش پیدا کند سعی کنید از آن چه که افراد دوست دارند سخن بگویید، به یاد داشته باشید که ترافیک بالا برابر با فروش بیشتر نیست.

شاید برایتان جالب باشد:  اهمیت داشتن فروشگاه اینترنتی در فروش اینستاگرامی

شما برای فروش بیشتر نیاز به جذب مشتریان بیشتر دارید. به طور کلی سه مرحله برای جذب مشتری به کسب ‌و کار شما وجود دارد؛ مرحله آگاهی، مرحله توجه و مرحله تصمیم‌گیری. مزایای وبلاگ نویسی را می‌توان در هر سه مرحله گسترش داد. نکته پر اهمیت این است که هر سه مرحله نقش موثر و یکسانی در جذب مشتری دارند.

همچنین توجه داشته باشید که ورود کاربر به سایت کافی نیست و باید محیطی را ایجاد کنید که کاربر شما در سایت بماند و بعدا دوباره به سایت مراجعه کند.

به خاطر بسپارید که حضور شما در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار سودمند باشد، بنابراین زمانی که وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک می گذارید، ممکن است افرادی که محتوای شما را می بینند و دوست دارند، مشتاق شوند که آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند، این امر باعث افزایش بازدید  وب سایت شما و آگاهی از برند شما و همچنین شناخت آن می شود.

وبلاگ نویسی، شما را نسبت به رقبایتان متمایز می‌کند. در واقع، داشتن وبلاگ به شما کمک می‌کند اطلاعاتی درباره‌ی خودتان و کسب ‌و کارتان، همچنین محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را به اشتراک بگذارید. در نظر داشته باشید که ممکن است رقبایتان از چنین امکانی برخوردار نباشند و در این صورت شما می‌توانید در این زمینه در رقابت با آن‌ ها پیروز شوید.

به یاد داشته باشید که تنها مشتریان احتمالی شما از وبلاگ شما بازدید نمی‌کنند، بسیاری افراد دیگر از صاحبین مشاغل گرفته تا حرفه‌ای‌های تجارت‌های مختلف نیز ممکن است مطالب شمارا مطالعه کنند و به وبلاگ شما سر بزنند، و این فرصت‌های نامحدود و بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌آورد.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟