بازاریابی و فروش

۵ استراتژی مهم برای بازاریابی آنلاین وبسایت شما

نوشته‌ی امیرسینا

با کمک سایت ساز کاموا، ایجاد و ساخت وبسایت برای کسب و کار شما بسیار آسان شده است. ولی، بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ نیاز به دانش زیادی دارد. برای خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک، تبلیغات کلاسیک و قدیمی در تلویزیون، رادیو و بیلبورد بیش از حد گران است. نگران نباشید، ما چند تا ایده داریم که می تواند برای هر بودجه ای مناسب باشد.

محتوا پادشاه است

این روزها اصطلاح «محتوا پادشاه است» را از دهان هر کارشناس بازاریابی می شنویم. منظور از محتوا یا کانتنت، چیزی بیشتر از پیام های تبلیغاتی ساده است و تمرکز اصلی آن بر روی برندسازی است. مردم این روزها خیلی بیشتر از قبل تحت تأثیر وبلاگ ها و وبینارهای آموزشی، مطالب خلاقانه در شبکه های اجتماعی، و داستان‌های الهام بخش قرار می گیرند.

پیشنهادی برای وبسایت شما:

محتوای جذاب خود در شبکه های اجتماهی را مستقیما بر روی سایت خود نیز منتشر کنید و وبلاگی مفید داشته باشید.

ویدئو

خیلی از ما حاضر نیستیم قبول کنیم که به دیدن ویدئو معتاد شده ایم. درست است که تبلیغات تلویزیونی برای بیشتر افراد دور از دسترس به نظر می رسد، با این حال خیلی جاهای دیگری هست که هر ثانیه در روز فیلم و ویدئو تماشا می کنیم. مارک زاکربرک مؤسس فیسبوک را که حتماً می شناسید. او گفته که محتوای ویدئویی تأثیری بسیار چشمگیرتر از عکس، مقاله و لینک صفحات حرفه ای دارد. سایت یوتوب Youtube تبدیل به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان شده و خیلی از مردم حتی از روی گوشی موبایل خود ویدئو تماشا می کنند. چرا اینطور است؟ چون که تماشای فیلم نیاز به هیچ تلاشی ندارد، توجه شما را جلب می کند و هر چه باشد، تجربه ای معمولاً لذت بخش است.

پیشنهادی برای وبسایت شما:

ویدئوهای کوتاه و سرگرم کننده برای وبسایت خود درست کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  منظور از بازاریابی قطره‌ای یا (Drip Marketing) چیست ؟

رفتار دوستانه داشته باشید

مشتریان شما باهوش هستند. آن‌ها به سمت وبسایت شما جذب شده‌اند، پس بهشان احترام بگذارید. با پاسخگویی به فیدبک و نظرات کاربران در زمان مناسب و به شیوه‌ای محترمانه، ارتباطی متقابل با آن‌ها ایجاد کنید. این در مورد پیام‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی وبسایت شما هم صدق می‌کند. البته با این حال، سیاست‌های خود در مورد محصولتان را هم جدی بگیرید. هر چه با مشتریان شفاف‌تر باشید، بیشتر به کمپانی شما اعتماد پیدا می‌کنند. همچنین، پشتیبانی مشتریان خود را از یاد نبرید. خیلی بهتر است اگر سعی کنید در هنگام مکاتبه با مشتری خود، از اسم کوچک او به جای کلمه «مشتری» یا «کاربر» استفاده کنید. مهم تر از همه، به فیدبک هایی که می گیرید گوش دهید و فعالیت های خود را بر اساس نیازهای مشتریان تنظیم کنید.
شاید این نوع بازاریابی خیلی پیش پا افتاده به نظر می رسد، ولی در درازمدت تفاوتی بزرگ ایجاد می کند.

پیشنهادی برای وبسایت شما:

به پیام های ارسال شده در عرض ۴۸ ساعت پاسخ دهید. نظرات مشتریان را پیگیری کنید و آن‌ها را در برنامه های کسب و کار خود بکار بگیرید. همیشه ارتباطی دوستانه داشته باشید، و دقیقاً به همان سؤالی پاسخ دهید که مشتری از شما می پرسد. انتظارات کاربران را مدیریت کنید و صداقت داشته باشید. حتی بهتر است فرم تماسی هم به سایت خود اضافه کنید.

هدف را نشانه بگیرید

چه خوشمان بیاید چه نیاید، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو اطلاعات بی شماری را در مورد ما جمع آوری می کنند. مثلاً فیسبوک سن ما، برند محبوب ما، مکان ما و خیلی چیزهای دیگر را می داند. گوگل سابقه جستجوی ما را ذخیره می کند و آن را بر اساس سلیقه ما تنظیم می کند. این همه هیچ کدام تصادفی نیستند، بلکه به این خاطر هستند که بازاریاب ها بتوانند افرادی خاص که احتمال دارد مشتریان آینده آنها باشند را هدف بگیرند.
مهم تر از همه، این کار آسان تر از آن چیزی است که فکرش را هم می کنید! شما در فیسبوک می توانید کمپینی برای تمام گروهی از کاربران مطابق با پیشینه و علائق آن ها تنها با تنظیم مخاطبان خود، راه اندازی کنید. در گوگل، شما می توانید ابزار آنالیتیکس را بررسی کنید و بفهمید بازدیدکنندگان قبل از ورود به سایت شما، در چه سایتی بودند و بعد از ترک سایت شما، به کجا می روند تا بتوانید تصمیمی عاقلانه در مورد این که چه کسی را هدف قرار دهید، بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد:  چرا نباید برای افزایش فالوئر اینستاگرام، فالوئر فیک بخریم ؟
پیشنهادی برای وبسایت شما:

سعی کنید از ابزارهایی همچون Google Analytics یا Google AdWords استفاده کنید تا در جستجوی کاربران بهتر دیده شوید.

بازاریابی موبایل

تعداد کاربرانی که از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند مدام رو به افزایش است. گوگل اخیراً اعلام کرده که وبسایت هایی که در موبایل راحت تر بالا بیایند، در نتایج موتورهای جستجو و SEO وضعیت بهتری خواهند داشت. به همین خاطر، داشتن وبسایتی که روی موبایل راحت بالا بیاید دیگر یک فقط انتخاب نیست.
علاوه بر این، مطمئناً برای شما مهم است که راه هایی برای بازاریابی کسب و کار خود مستقیماً از گوشی موبایل خود پیدا کنید.

پیشنهادی برای وبسایت شما:

وبسایت خود را برای گوشی های موبایل بهینه سازید. می توانید از اپلیکیشن هایی برای ارسال مستقیم خبرنامه از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

در عصر دیجیتال، مارکتینگ و بازاریابی چیزی بیشتر از فقط فروش و پول خرج کردن است. بازاریابی درست شامل ایجاد ارتباط با مشتریان است.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

۳ دیدگاه

نظر شما چیه؟