بازاریابی و فروش

۱۰ کارآفرین با سابقه کاری عجیب

نوشته‌ی مهرگان

ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر روز چهارشنبه است و ساعت کاری شما تا ۵:۰۰ بعد از ظهر ادامه دارد اما تمامی کار های خود را از قبیل انجام کار مشتریان ، پر کردن رسید های اداری و … انجام داده اید . حال وقت خوبی برای رویا پردازی وجود دارد . شاید پیش خود فکر کنید که چطور می شد اگر جای یک کارآفرین ، مدیر و یا بنیان گذار شرکت خود بودید ، چه کار هایی انجام می دادید و در آخر ممکن است آهی بکشید و بگویید این هم یک رویای غیر ممکن دیگر است .

اما باید در این مورد بیشتر فکر کنید . آیا این امر امکان ناپذیر است ؟ با کمی فکر و جستجو در اینترنت متوجه این خواهید شد که بیشتر کارآفرینان در سطح جهان ، به مدارس کسب و کار نرفته اند ! هیچ کدام از آن ها در یک خانواده ای که صاحب یک کمپانی بزرگ باشد نبوده اند ! آنها حتی هیچ آموزش مشخصی در این زمینه ندیده اند و یا اینکه هیچ کارآفرینی آن ها را راهنمایی نکرده است !

در واقعیت این صاحبان کسب و کار های کوچک ( کارآفرینان ) از رشته تحصیلی و زمینه های متفاوتی پا به این عرصه گذاشته اند . برخی از آن ها خرده فروش بوده و برخی دیگر دانشجوی حقوق و یا حتی برخی از آن ها از صنعت تلوزیون پا به این عرصه نهاده اند . در واقعیت مشخصات یک کارآفرین چه چیز هایی می تواند باشد ؟ مجموعه مهارت های مورد نیاز برای یک کارآفرین چه چیز هایی است ؟ مقدار کمی شهامت و بی باکی ؟ مقداری شم اقتصادی ؟ مقداری … .

تمامی موارد گفته شده درست می باشد و یک کارآفرین تمامی اطلاعات و تجارب مربوط به کار خود را به عنوان تجربه از کسب و کار هایی که در گذشته در آن ها کار می کرده است ، بدست می آورد . این تجارب ممکن است ناخودآگاه بدست آید و یا اینکه کارآفرین به منظور به حقیقت رساندن رویای خود ، به سراغ کار هایی مرتبط رفته باشد یا مسائل کاری متفاوتی را تجربه کرده باشد تا بتواند از آن تجربه کسب نماید . هر کارمند می تواند با پرسدین سوال های زیر از خود متوجه این شود که محل کاری که در آن فعالیت می کند ، می تواند به او در رسیدنش به رویای راه اندازی کسب و کار خود کمک کند یا خیر . این سوالات به صورت زیر می باشد :

۱-  آیا شرکتی که در آن به کار مشغول هستید ، قصد تامین سرمایه کنفرانس ، کارگاه و برنامه های آموزشی را دارد ؟

۲- آیا شخص یا اشخاصی ( مانند مربیان کسب و کار ) در شرکت شما وجود دارند که بتوانند شما در زمینه کسب و کار تربیت نمایند ؟

۳- چه توانایی های جدیدی می توانید از محیط کار خود یاد بگیرید و یا اینکه چه منابعی آموزشی برای شما وجود دارد ؟

در ادامه این مقاله با ۱۰ کارآفرین مصاحبه شده است که قبل از ساخت کسب و کار خودشان در محیط هایی همچون زنبور داری ، شو لباس و یا بانک به فعالیت پرداخته اند . همچنین ممکن است کار جدید آن ها با فعالیت های کاری گذشته رابطه ای نداشته باشد اما آن ها از هر تجربه ای استفاده کرده اند . در ادامه با کاموا همراه باشید .

کارآفرین شماره ۱

نام کارآفرین :‌ Taylor Scarboro

محل کار قبلی : کارمند باغ وحش

کسب و کار فعلی : صاحب یک فروشگاه اینترنتی وسایل دکوری قدیمی

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : چند وظیفه ای بودن – مدیریت ساعت کاری نامنظم – خدمات مشتریان

من بیشتر وقتم را با حیوانات می گذراندم اما برایم مهم بود که آموزش هایی را نیز به بازدید کنندگان از باغ وحش بدهم . از همین راه توانستم ُ توانایی خدمت رسانی به مشتریان و پشتیبانی آن ها را در خودم تقویت کنم . من یادگرفتم تا چطور با سازش ، مشتریانم را شاد نگه دارم . برای مثال ممکن بود به آن ها بگویم که ُ نه شما نمی توانید از این غذا به حیوانات بدهید اما در عوض به آن ها غذای حیوانات می دادم تا خودشان غذا دادن را تجربه کنند .

فکر می کنم که یک کار منحصر به فرد ُ ساعت کاری و نیاز های عجیب و غریب ، باعث شد تا من برای وضعیت فعلی آماده شوم . در باغ وحش ُ مداوم بر روی پا ایستاده اید ُ کار های متفاوت انجام می دهید و هیچ روزی شبیه روز دیگر نیست ، بنابر این طبیعی است که یاد بگیرم تا چنین وضعیتی را مدیریت نمایم . کار فعلی من و همچنین سبک زندگی من به این فرم تبدیل شده و فکر نمی کنم بتوانم پشت یک میز کاری بنشینم .

10 کارآفرین با سابقه کاری عجیب

10 کارآفرین با سابقه کاری عجیب – تیلور

کارآفرین شماره ۲

نام کارآفرین :‌ Gustavia Lui

محل کار قبلی : توسعه دهنده شبکه های اجتماعی

کسب و کار فعلی : صاحب یک فروشگاه اینترنتی کفش های زنانه

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : گوش کردن – خدمات و پشتیبانی مشتریان – تطبیق پذیری – حل مشکلات

کار قبلی من پیدا کردن مشکلات مردم و حل آن بود و باید به سرعت و زیر فشار فکر می کردم تا بتوانم بهترین خدمات را به مشتریان عرضه کنم . من در گذشته هیچ آموزشی در زمینه کسب و کار ندیده بودم اما هر لحظه از کارم برای من آموزشی به حساب می آمد . همچنین توانستم هر چیزی را که یاد گرفتم در کسب و کار فعلی نیز اعمال نمایم . برای مثال تلاش کردم بیشتر از این که حرف بزنم گوش کنم .

شاید برایتان جالب باشد:  پنج راز فروش بهتر محصولات به صورت آنلاین

در فرایند کسب و کار اگر به مشتریانتان گوش ندهید ، بخش بزرگی از آن را از دست داده اید و بسیار کمتر رشد خواهید کرد . به نظر من ، مهربانی و شفقت چیزیه که می تونه هر کسب و کاری را شکوفا کنه و به همین دلیل به آن زیاد توجه می کنم و در پایان باید تذکر بدم که کسب و کار بدون مردم ، هیچ ارزشی ندارد .

این مهم است که مشتریان خود را از هر چشم اندازی بشناسید و لزومی ندارد که همیشه با آن ها موافقت کنید ، فقط کافی است مهربانی باشید و با روی شاد با آن ها برخورد کنید . همچنین از انجام کار های جدید هراس نداشته باشید . در کار قبلی من همه چیز سیاه و سفید نبود و من تلاش می کردم برای حل مشکلات از روش های متنوع و جدید استفاده کنم . در هر کسب و کاری این مهم است که شما از شرایط راحت خودتان بیرون بیایید و چیز هایی را امتحان کنید که هرگز انجام نشده اند . درست است که این کار قدری ترسناک است اما یک کسب و کار موفق ، به شدت به آن نیازمند است .

کارآفرین شماره ۳

نام کارآفرین :‌Barcus Patty

محل کار قبلی : کارمند شرکت بیمه

کسب و کار فعلی : صاحب برند Thrice ( محصولات بهداشتی مردانه )

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : سازماندهی کردن کار ها ، صبر

کار در شرکت بیمه به خصوص در موقعیت های سخت آن می تواند استرس بسیاری به شما وارد نماید . برای مثال افراد بسیاری به شما مراجعه می کنند که تحت حوادث طبیعی قرار گرفته اند و شما باید پرونده آن ها را به خوبی مورد برسی قرار دهید . از طرفی بیمه نیز قوانین خود را دارد و در این میان صبر و سازماندهی کردن کار ها بهترین کلید برای موفقیت می باشند .

10 کارآفرین با سابقه کاری عجیب

10 کارآفرین با سابقه کاری عجیب – بارکوس پتی و دخترش

کارآفرین شماره ۴

نام کارآفرین :‌ Leanne Mai-ly Hilgart

محل کار قبلی : مدل

کسب و کار فعلی : بنیان گذار و مدیر یک شرکت مد لباس

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : عکاسی – بازاریابی و فروش – مد لباس

به نظر من مهم ترین کاری که هر فرد می تواند در راه اندازی کسب و کار خود انجام دهد ، پرسش یک سوال مشخص است . چه ویژگی در من و زندگی من نهفته است که می تواند باعث موفقیت من در کار شود ؟ من مدل برند Ford بودم و به همین خاطر ، با چند ریختی آشنایی فراوانی دارم . عکاسی را نیز در آنجا فرا گرفتم و همچنین می توانم تشخیص دهم که آیا یک لباس مناسب یک فرد است یا نه . برای همین یک سایت بازاریابی و فروش اینترنتی مد لباس راه اندازی کردم .

کارآفرین شماره ۵

نام کارآفرین :‌Lewis Phillips

محل کار قبلی : مدیر توسعه کسب و کار در شرکت های صنایع غذایی

کسب و کار فعلی : بنیان گذار و مدیر یک فروشگاه اینترنتی زیرور آلات

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : گزینش – تجربه کاربری – برند سازی

من در بخش تکنولوژی مواد غذایی کار می کردم و وظیفه اصلی من پیدا کردن افرادی بود که قصد ساخت یک برند معتبر مواد غذایی را در سر داشتند و به آن ها کمک می کردم تا بتواند برند خود را از طریق نرم افزار های موبایل به مردم معرفی کنند . بدون شک به نمایش گذاشتن محصولات یک برند آن هم از یک کانال مجازی کاری دشوار بود و باعث شد بتوانم با تجربه کاربری آشنا شوم .

تجربه کاربری اهمیت بالایی دارد و باعث می شود مشتری به بهترین نحو با سرویس ها و محصولات تعامل داشته باشد . این تجربه برای من از اهمیت بالایی برخوردار بود به طوری که در کسب و کار فعلی خودم ، مداوم در حال استفاده از آن هستم . بدون شک کار فعلی من یک فروشگاه اینترنتی است و باید تمام تلاشم را بکنم تا مشتری از آن راضی باشد .

باید بگم که من هم مانند صاحبان کسب و کار ، علاقه دارم که یک کسب و کار از ابتدا از همه لحاظ خوب باشد اما از کار قبلی روحیه استارت آپ رو یاد گرفتم و بر عکس باعث میشه کار کند شروع شود . در این حالت تمامی وظایف قسمت به قسمت اجرا شده و در نهایت در کنار یکدیگر باعث به وجود آمدن یک کسب و کار موفق می شود .

از دیگر موارد مهمی که در کسب و کار قبلی یاد گرفتم ، تلاش برای این است که مردم عاشق یک برند شوند تا اینکه از آن خوششان بیاید و برای این کار لازم است تا با طیف گسترده ای از مشتریان آشنا شویم و با آن ها صحبت کنیم .

کارآفرین شماره ۶

نام کارآفرین :‌Simon Cavill

محل کار قبلی : کار در زنبور داری

کسب و کار فعلی : بنیان گذار و مدیر برند محصولات مراقبت از پوست

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : صبر – استقامت

من از سال ۲۰۰۵ به زنبور داری مشغول بودم و این کار را علاوه بر علاقه ، به خاطر فرار از استرس راه اندازی یک استارت آپ یا یک کمپانی انجام می دادم . تقریبا از سال ۲۰۰۸ من و همسرم در آشپزخانه آزمایش هایی برای ساخت محصولاتی چون براق کننده لب و کرم دست از عسل انجام دادیم . همچنین در این راه تجربیاتی را از کسب و کار قبلی ام مانند صبر و استقامت فرا گرفته بودم که در این راه از آن ها نیز استفاده کردم .

شاید برایتان جالب باشد:  استفاده از متن‌های از پیش تنظیم شده برای فروش بیشتر

سپس محصولات خود را به بازار عرضه کردیم و با فیدبک هایی که از مشتریان دریافت کردیم ، به این نتیجه رسیدیم که برند خود را راه اندازی کنیم . در این راه نیز تجربیات زیادی کسب کردم و معتقدم که در هنگام راه اندازی یک کسب و کار ، یک دسته مشکلات پدید می آیند که بهترین کار ، دور کردن هر چه بیشتر آنها به جای اینکه کسب و کار خود را متوقف می باشد .

کارآفرین شماره ۷

نام کارآفرین :‌ Diane Danforth

محل کار قبلی : حوزه سلامت – کارمند بانک – مدیر روابط عمومی – مدیر برند

کسب و کار فعلی : فروشگاه اینترنتی فروش وسایل حیوانات

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : روابط عمومی – مذاکره – برند سازی – شبکه سازی – حسابداری

من در دو صنعتی کاملا مجزا از هم ( بانکداری و حوزه سلامت ) و در دو نقش کاملا متفاوت ( امور مالی و بازاریابی ) فعالیت کردم که این امر کمک بسیاری در راه اندازی کسب و کارم به من کرد . به نظر من برای راه اندازی یک کسب و کار ، نیاز است تا در مورد همه چیز مقداری اطلاعات کسب کنید . همچنین این مهمه که بدونیم تمامی قسمت های یک کسب و کار چگونه در کنار همدیگر کار می کنند .

شاید پیش خودتون فکر کنید که صنعت اساسا چیز متفاوتی از محصولات حیوانات می باشد اما باید بدونید که هر دوی این ها پایه یکسانی دارند . کلاس های حسابداری در کار قبلی من ، کمک بسیاری کرد تا بدانم چطور پیش بینی کنم ، چطور بودجه بندی کنم ، چطور قیمت گذاری کنم و در نهایت چطور یک سناریو را پیش ببرم . اطلاع از این موارد باعث شد تا بتوانم مواردی از قبیل استراتژی کسب و کار ، سود ، هزینه و حاشیه ها را به بهترین نحو درک و اجرا نمایم .

کارآفرین شماره ۸

نام کارآفرین :‌Sophia Pierro

محل کار قبلی : طراح دکور – صنعت فیلم سازی

کسب و کار فعلی : فروشگاه اینترنتی فروش هدیه

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : منبع یابی – گزینش – شبکه سازی

کار قبلی من بیشتر مربوط به حوزه فیلم و سینما می شد . به این صورت که سازندگان فیلم پیش من می آمدند و درخواست تهیه اشیا و تجهیزات خاصی مانند یک نیمکت زرد را می کردند . برای همین وظیفه من آشنایی با قسمت های مختلف شهر و نیز انواع فروشگاه ها بود تا بتوانم در کمترین زمان ممکن تجهیزات لازم را تهیه نمایم .

من حافظه مجازی خوبی داشتم و با رفتن به هر کدام از مغازه ها ، محصولات آن ها را در خاطر می سپردم . همچنین برخی از آن را نیز در زندگی خودم استفاده می کردم و این شد که ایده ساخت یک فروشگاه اینترنتی فروش هدیه به ذهنم رسید تا با اطلاعاتی که از وسایل فانتزی داشتم ، بتوانم هدیه های زیبا ، متفاوت و آماده تهیه کنم .

کارآفرین شماره ۹

نام کارآفرین :‌Virginia Sorrells

محل کار قبلی : صدا و سیما

کسب و کار فعلی : فروشگاه اینترنتی فروش صنایع دستی

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : نوشتن – عکاسی – تایین هدف – استارتژی

برای مدت ۱۰ سال به عنوان ویرایشگر اخبار و گاهی نیز به عنوان اخبار گو در صدا و سیما فعالیت کردم که این کار باعث شد دید خوبی از برنامه ریزی راهکار ها و تایین اهداف بدست بیاورم . در گذشته من با افراد زیادی کار کردم و بعد از مدتی از آن ها جدا شدم تا به عنوان یک آزاد کار به فعالیت های خودم ادامه دهم .

نویسندگی تلوزیون به من کمک کرد تا توانایی هایی از قبیل خلاصه نویسی ، داستان نویسی و انتخاب تصاویر برای رساندن سریع مفهوم را فرا بگیرم که همگی آن ها در ساخت بلاگ و سایت برای خودم به کار آمد و با استفاده از آن ها توانستم محتوای مفیدی تولید و در اختیار مشتری قرار دهم .

کارآفرین شماره ۱۰

نام کارآفرین :‌Rachel Thompson

محل کار قبلی : دلال مسکن

کسب و کار فعلی : فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی بانوان

مهارت های بدست آورده از شغل قبلی : مذاکره – فشار آوردن مشتری

مذاکره و فشار آوردن به مشتری ، دو توانایی بسیار خوبی است که من از کار سابق در زمینه مسکن بدست آوردم . مذاکره با افراد متفاوت باعث شده تا علاوه بر آشنایی با شخصیت ها متفاوت ، روش راضی نگه داشتن آن ها را نیز متوجه و در نتیجه نیازشان را برآورده سازم . این توانایی ها مجموعه خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار به خصوص با سرمایه کم است که من توانستم این کار را انجام دهم .

افراد نام برده ، وجود حقیقی دارند ( موجودات خیالی نیستند ) و شما می توانید با کلیک بر روی لینک قرار گرفته در مقابل عبارت کسب و کار فعلی هر کدام از کارآفرینان فوق ، به وب سایت کسب و کار آن ها هدایت شوید . نمونه های برسی شده ، می تواند منابع آموزشی مناسبی برای فردی باشد که رویای راه اندازی یک کسب و کار برای خود را در سر دارد . همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات در این زمینه و طراحی و پشتیبانی سایت های اینترنتی به وبلاگ کاموا مراجعه نمایید .

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

نظر شما چیه؟