بازاریابی و فروش

بیانه کاموا درباره طرح صیانت

نوشته‌ی شانلی ملکی

طرحی که این روزها با نام «حمایت از حقوق کاربران» در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، ما کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی را هم در کنار عموم جامعه نگران کرده است.

این طرح اشکالات متعددی دارد که در روزهای اخیر توسط کارشناسان مختلف تبیین و بررسی شده‌ و ما از تکرار آن‌ها اجتناب می‌کنیم.

اما لازم می‌دانیم که تاکید کنیم این طرح قطعا به نفع کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی هم نیست و تدوین‌کنندگان آن بدانند صدمات و خسارات این طرح به کسب‌وکارهای بومی، به مراتب بیشتر از کمک به آنهاست.

ما صریحا اعلام می‌کنیم محدود سازی سرویس‌دهندگان خارجی و مسدود کردن آن‌ها به هیچ وجه به کسب‌وکارهای ایرانی کمک نمی‌کند.

می دانیم که رشد در فضای رقابتی ایجاد می‌شود و کیفیت خدمات با تنوع انتخاب‌های کاربران بالا می‌رود.

ما با تکیه بر نیروی توانمند انسانی و شناخت بهتر از سلیقه هموطنان، امکان رقابت و جذب اعتماد کاربران را داریم و بدون نیاز به مداخلات سلبی هم می‌توانیم به رشد خود ادامه دهیم.

مهم‌ترین حمایتی که دولت و نهادهای سیاست‌گذار می‌توانند از کسب‌وکارهای ایرانی داشته‌باشند کاهش دخالت‌ها و رفع موانعی نظیر ده‌ها مجوز و محدودیت غیرضروری است که هر روز بر ما تحمیل می‌شود.

متأسفانه سیاست‌مداران کشور، راه و روش چین را در پیش گرفته اند در حالی که مختصات، اقتصاد و جمعیت ایران با چین برابری نمی کند و به همین منظور به نتایج مطلوب نخواهیم رسید.

این راه و روشی که در پیش گرفته شده است، موجب عقب افتادگی ما از کشورهای منطقه و افزایش شکاف دیجیتالی ایران با دیگر کشورها خواهد شد و در نتیجه قدرت منطقه ای خود را نیز از دست خواهیم داد.

شاید برایتان جالب باشد:  اهداف و چالش های کلیدی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

مهم‌ترین سرمایه ما اعتماد کاربران و امید همکارانمان است.

این‌گونه اقدامات سلبی هم به اعتماد کاربران لطمه می‌زند و هم امید نیروی انسانی فعال در این صنعت را کاهش می‌دهد.

ما مصرانه می‌خواهیم از تجربه‌های پیشین شکست‌خورده درس گرفته‌ و از اقداماتی که با منطق دنیای دیجیتال سازگار نیست اجتناب شود.

ما هم کنار مردم که اعتراض خود را با صدها هزار امضا در کارزاری اینترنتی نشان دادند، خواهان تجدید نظر در رابطه با مطرح شدن این طرح در مجلس و توقف آن هستیم.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

یک دیدگاه

نظر شما چیه؟