بازاریابی و فروش

بازاریابی ویدئو‌یی چیست و چرا اهمیت دارد؟

نوشته‌ی فاطمه عربگری

تعریف بازاریابی ویدئو‌یی اصلا پیچیده نیست و به طور کلی یعنی استفاده از ویدئو برای به نمایش گذاشتن و بازاریابی برند، محصول یا سرویستان. یک کمپین بازاریابی موفق ویدئو را با استراتژی بازاریابی‌اش ترکیب می کند و مخاطب را بیشتر جذب و درگیر می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چرا این روزها بازاریابی ویدئویی اهمیت ویژه‌ای دارد؟

ویدئوهایی از نظرات و رضایتمندی مشتری‌ها، رویدادهای زنده، how-to ، توضیحی و آموزشی یا سرگرم‌کننده تنها تعدادی از انواع این ویدئوها هستند که میتوانند در کمپین‌های بازاریابی ویدئویی مورد استفاده واقع شوند.

بازاریابی ویدئویی چگونه کار می‌کند؟

ظاهرا عملکرد بازاریابی ویدئویی بسیار ساده است: برند شما یک ویدئو می‌سازد و آن ویدئو به هر طریقی شرکت یا خدماتی که ارائه میکنید را معرفی می‌کند و باعث افزایش آگاهی و علاقه مشتریان و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. اما در عمل کمی پیچیده‌تر است. دقیقا مثل خیلی از تلاش‌هایی که برای سایر کانال‌های بازاریابی انجام داده‌اید، بازاریابی ویدئویی با داده‌ها و اطلاعات جلو می‌رود. بنابراین شما باید داده‌های مختلفی را ارزیابی کنید و میزان جذب و علاقه‌مند شدن مخاطب را ارزیابی کنید.

مزایای بازاریابی ویدئویی

ویدئو مثل یک معدن طلا برای سئو است

بازاریابی ویدئویی می‌تواند رتبه‌بندی در نتایج موتورهای جست‌و‌جو، نرخ کلیک، میزان باز کردن لینک و نرخ تبدیل را افزایش دهد. اما اول باید به مخاطب هدفتان دست پیدا کنید. وبسایت آپارات یکی ازموفق ترین موتورهای جست‌و‌جو و فضای انتشار این‌گونه ویدئوها است.

نرخ تبدیل را بالا می‌برد

در مطالعات اخیر دریافته‌اند مصرف کننده‌های آنلاینی که در حال بررسی یک محصول برای خرید هستند بعد از دیدن ویدئو مربوط به آن محصول احتمال اینکه خریداری کنند ۶۴ـ۸۵٪ افزایش می‌یابد.

شاید برایتان جالب باشد:  تمام چیزهایی که باید درباره گوگل تگ منیجر(Google tag manager) بدانید!

نرخ باز کردن ایمیل‌هایی که حاوی کلمه ویدئو هستند ۱۹٪ و نرخ کلیک تا ۶۵٪ زیاد می‌شود.

به سادگی قابل دسترسی است

پلتفرم‌های بسیاری برای بازاریابی ویدئویی وجود دارد. آپارات، پخش تلویزیونی، پخش خیابانی و خیلی راه‌های دیگر امکان نمایش ویدئو را در اختیارتان قرار می‌دهند. مصرف‌کننده‌ها می‌توانند با یک تلفن هوشمند در هر زمان و مکانی به یک ویدئو آنلاین دسترسی داشته باشند، در صورتی که این نکته در مورد تبلیغات سنتی صدق نمی‌کند. با ویدئو می‌توانید به روشی مقرون به صرفه و سودآوردر هر زمانی مخاطبتان دسترسی پیدا کنید.

تاثیرگذار است

مطالعات نشان می‌دهند که به یاد آوردن اطلاعاتی که همزمان دیده و شنیده می‌شوند بیش از ۸۰٪ است  و این عدد برای اطلاعاتی که دیده می‌شوند ۲۰٪ و برای اطلاعاتی که شنیده می‌شوند فقط ۱۰٪ است. ترکیب اطلاعات به صورت صوتی و بصری بسیار قدرتمند است.

احساسات را برانگیخته می‌کند

ویدئو این امکان را فراهم میکند که از طریق موزیک و صدا تاثیر مستقیمی روی مرکز احساسی مغز شخص بگذارید. همچنین می‌توانید به این مفهوم کلی یک چهره هم اضافه کنید و با این امکانات احساسات مخاطب را بیش از هر چیز دیگری برانگیخته کنید. ارتباط انسان‌ها از طریق ویدئو خیلی تاثیرگذارتر از خواندن حقایق به صورت نوشتاری است.

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

نظر شما چیه؟