چه فروشگاه فیزیکی داشته باشید چه نداشته باشید، داشتن فروشگاه‌ اینترنتی مزایای بی‌پایانی برای شما به ارمغان خواهد آورد. دارد. تا انتهای این پست با ما همراه باشید تا با مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شوید.

۱) کاهش چشمگیر هزینه‌ها

عموما راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار کم هزینه‌تر از یک فروشگاه فیزیکی است. البته توجه داشته باشید که اگر بخواهید در فضای آنلاین، تجارت موفقی داشته باشیم نیاز به هزینه کردن مداوم دارید.

۲) هزینه‌های کمتر بازاریابی و تبلیغات

در فضای مجازی، علاوه بر اینکه هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار کمتر است، هدفمند بودن آن نکته قابل توجهی است. یعنی می‌توانید تبلیغات یا محتوای مورد نظرتان را به مشتری مرتبط و مناسب آن محتوا نشان دهید. مثلا تبلیغ غذای نوزاد را به پدر و مادرهای جوان نشان می‌دهید و بودجه خود را صرف نمایش همچین تبلیغی به یک دانش آموز دبیرستانی نکنید.

۳) عدم محدودیت جغرافیایی

با داشتن فروشگاه اینترنتی حتی کسب و کارهای محلی هم می‌توانند محصولات خود را در سطح شهرها و کشورها به نمایش بگذارند و فقط محدود به مشتریان آن محله نباشند. فرض کنید مغازه‌ای که صنایع دستی می‌فروشد می‌تواند علاوه بر مشتریان حضوری خود، هزاران مشتری از نقاط دیگر کشور و حتی نقاط دیگر جهان بدست بیاورد.

۴) فروشگاهی با فعالیت شبانه‌روزی

با توجه به خودکار بودن روند خرید در فروشگاه‌ اینترنتی، سفارشات مشتریان در تمام ساعات شبانه روز انجام می‌شود و دیگر نگرانی بابت تعطیل بودن فروشگاه وجود ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر مردم در روز‌های تعطیل آخر هفته اقدام به خرید‌های اینترنتی می‌کنند.

۵) قابلیت انعطاف و مانور بیشتر 

شاید برایتان جالب باشد:  تجربه آمازون از انتخاب عکس اجناس یک فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی را می‌توانید هرچندبار که بخواهید بدون هیچ هزینه‌ای به‌روزرسانی کنید و آخرین تغییرات و یا پیشنهادات شگفت‌انگیز خود را به نمایش بگذارید. برای مثال ممکن است بخواهید برای شب عید حراج بزرگی راه بیاندازید. از طریق فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به هزینه های هنگفت برای بنرها و پوستر‌های چاپی، می‌توانید اعلان‌‌های خود را به نمایش بگذارید.

۶) دسترسی به پایگاه مشتریان جدید

با استفاده از فروشگاه اینترنتی به مشتریان جدیدی دست پیدا خواهید کرد که قبلا از شما خرید نکرده‌اند یا شما را اصلا نمی‌شناسند. افراد زیادی هستند که معمولا خرید‌های خود را اینترنتی انجام می‌دهند، پس در فضای مجازی باید به دنبال آن‌ها باشید.

۷) اطلاعات جامع‌تر درمورد مشتریان

با توجه به امکاناتی که فروشگاه اینترنتی در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید اطلاعات جامعی از کاربران بدست بیاورید و آن‌ها را دسته‌بندی کنید. این کار کمک می‌کند تا به هر مشتری، محصول متناسب با نیازهایش نشان دهید و بتوانید از روش‌های بازاریابی فرد به فرد استفاده کنید.

۸) بیشتر جلوی چشم خواهید بود

به کمک سئو و تبلیغات هدفمند می‌توانید در نتایج موتورهای جستجو جایگاه بهتری کسب کنید که کمک شایانی به بازدید بیشتر از فروشگاه اینترنتی شما و در نتیجه افزایش فروش خواهد کرد.

۹) اطلاع‌رسانی‌های لازم درمورد کسب و کار

بسیار پیش می‌آید که مشتریان اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، آدرس، ساعت کاری و یا هر سوال دیگری درمورد فروشگاه فیزیکی شما لازم دارند. در این مواقع راه اندازی فروشگاه اینترنتی میتواند به در دسترس یودن و آگاهی بیشتر مشتریان کمک کند.

۱۰) اعتمادسازی توسط مشتریان

مشتریان با نظر دادن درمورد محصولات می‌توانند به کسب و کارتان اعتبار بیشتری ببخشند. شما می‌توانید با معرفی مشتریان بنام خود در فروشگاه اینترنتی یا وبسایت خود، افراد بیشتری را مشتاق به خرید کنید.

شاید برایتان جالب باشد:  ۳ راه برای ایجاد مشتریان وفادار

با استفاده از فروشگاه ساز کاموا شما هم میتوانید همین حالا اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی