بازاریابی و فروش

چگونه از خدمات دفتر کار مجازی برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟

نوشته‌ی امیرسینا

در صنعت تجارت الکترونیک، خدمات مشتریان اصلی‌ترین سرمایه هر کسب و کاری است و حرف اول و آخر را می زند. بهترین فروشگاه اینترنتی را هم که راه اندازی کنید، کافی است مشتری قدیمتان یک بار از خدمات مشتریان و پشتیبانی شما راضی نباشد. در اکثر موارد، اولین تجربه بد می تواند آخرین تجربه مشتری در فروشگاه اینترنتی شما باشد.

۸۶% از مشتریان پس از یک تجربه منفی در زمینه خدمات مشتریان دیگر حاضر به خرید از آن فروشگاه اینترنتی نیستند. زیرا وقتی کیفیت خدمات مشتریان برای مشتری زیر سؤال برود، کل اعتبار آن فروشگاه زیر سؤال می رود و احساس اعتماد مشتری خدشه دار می شود. و چه کسی حاضر است پولش را در جایی هزینه کند که در آن احساس امنیت نمی کند؟

گام نخست برای عرضه خدمات خوب ایجاد کانال ارتباطی مطمئن و باکیفیت میان مشتریان و فروشگاه اینترنتی است. با استفاده از سرویس‌هایی چون تلفن گویا، منشی مجازی و مرکز تماس می‌توان ارتباط با مشتریان را با هزینه‌ای پایین برقرار کرد.

مرکز تماس آنلاین راهکاری برای فروشگاه‌های اینترنتی

اگر یک سایت یا فروشگاه اینترنتی تصمیم بگیرد مرکز تماسی را داخل مجموعه خود راه اندازی کند، نخست باید مکانی را به این کار اختصاص دهد. سپس نوبت به خریداری تجهیزات، سخت افزار و نرم افزار می رسد که بسیار پرهزینه هستند. پس از خریداری این تجهیزات، باید تعدادی اپراتور باتجربه برای پاسخگویی به تماسهای مشتریان استخدام کند که با افزایش مشتریان فروشگاه، تعداد اپراتورها نیز باید افزایش یابد. در غیر این صورت، مشتری مدت زمانی طولانی باید در صف انتظار بماند تا به اپراتور وصل شود، که بسیاری از مشتریان در صورت طولانی بودن صف در همین مرحله به کل قید خرید از آن فروشگاه را می زنند. بنابراین باید همیشه به تعداد کافی اپراتور برای خدمات مشتریان در زمانهای اوج کاری (مانند مناسبتها، عید نوروز، نزدیک اول مهر…) داشته باشید.

شاید برایتان جالب باشد:  منظور از بازار هدف (Target Market) چیست؟

راه اندازی مرکز تماس آنلاین گزینه‌ای است که چند سالی از ورود آن به ایران می گذرد. در این روش، تنها کاری که شما باید بکنید، تماس با یک عرضه کننده خدمات دفتر مجازی است. نیازهای فروشگاه اینترنتی خود را با جزئیات برای کارشناسان شرح می دهید و مطابق با نیازسنجی ای که مشاوران خدمات دفتر کار مجازی برای شما انجام می دهند، بسته‌ای را متناسب با نیازهای فروشگاه اینترنتی خود خریداری می کنید.

اولین مزیت استفاده از خدمات دفتر کار مجازی این است که نیاز به تهیه مکان و تجهیزاتی (چه سخت افزاری و چه نرم افزاری) ندارید.

منشی مجازی و تلفن گویا چیست؟

سرویس تلفن گویا بدون نیاز به نصب هیچگونه نرم افزار، سخت افزار، سیم کشی و یا حتی خرید خط تلفن، کلیه امکانات ارتباطی سیستم تلفن گویا را برای شما فراهم می‌آورد.

سرویس منشی محازی هم اپراتوری است که بدون اینکه در محل کار شما حضور داشته باشد، به صورت حرفه‌ای تمامی تماس‌های کاری شما را مدیریت می‌کند. منشی حرفه‌ای دفتر شما با اطلاعات و دستور العملی که در اختیارش قرار می‌دهید، مشتریانتان را راهنمایی کرده و  صورت لزوم تماس آن‌ها را به شما وصل می‌کند.

سرویس منشی مجازی کسب و کار نوپا بسیار مقرون به صرفه است و دیگر نیازی به استخدام منشی و پرداخت حقوق، بیمه و مزایا، اجاره دفتر کار و خرید تجهیزات اداری ندارید. منشی های مجازی ما بصورت حرفه ای آموزش دیده اند و با مسئولیت پذیری بالا، ارتباطات کاری شما را ساماندهی می کنند و جلوه حرفه‌ای‌تری به وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما می بخشند.

شاید برایتان جالب باشد:  بیش فروشی (upselling) چیست ؟

تخفیف ویژه برای کاربران کاموا

با خدمات ارتباطی دفتر کار مجازی، راه‌اندازی سایت اینترنتی و فروشگاه اینترنتی  بسیار ساده‌تر شده است. اکنون می‌توانید پاسخگویی به تماس‌های مشتریان خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به «دفتر شما» بسپارید و خیالتان از این بابت راحت باشد.

علاقه‌مندان به استفاده از دو سرویس تلفن گویا و منشی مجازی می‌توانند در هنگام خرید با استفاده از کد تخفیف camva تا پایان مهرماه از ۱۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

نظر شما چیه؟