حتما تا حالا در کنفرانس‌ها یا در مقالات اینترنتی زیاد در مورد بازاریابی از طریق ایمیل شنیده‌اید. بازاریابی ایمیلی رابطه شرکت با مشتریان را تقویت میکند٬ یک گروه خاص را میتواند هدف قرار دهد٬ و در کنار همه‌ی اینها در عین این که حس نزدیکی را به مشتریان منتقل میکند هزینه ی بسیاری کمی هم دارد.
با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوع از بازاریابی اینترنتی آشنا شوید.

بازاریابی از طریق ایمیل زمانی اتفاق میوفتد که یک کسب و کار پیامی را از طریق ایمیل به مشتریان انتخاب شده‌ی خود ارسال میکند. بیشتر ایمیل‌های ارسال شده در دسته ایمیل های بازاریابی قرار میگیرند٬ ایمیل‌هایی مانند تبلیغات٬ موقعیت شغلی یا پیشنهادات ویژه همه و همه به عنوان بازاریابی ایمیلی شناسایی میشوند.

به طور کلی به هرفعالیتی از طریق ایمیل که باعث شوند اعتماد و وفاداری در مشتریان ایجاد شود را بازاریابی ایمیلی میگویند.

بازاریابی به روش‌های زیر میتواند به گسترش و کاهش هزینه‌ی یک کسب و کار کمک کند:

  • کاهش هزینه‌های تبلیغات محیطی
  • به راحتی به قشر از کاربران دسترسی پیدا کردن بدون نیاز به مکان بزرگ برای تبلیغ
  • امکان دسته‌بندی و ارسال ایمیل های شخصی به افراد براساس اطلاعاتی که از آنها دارید
  • قابلیت ارتباط دوطرفه با کاربران به معنای ارسال و دریافت پیام
  • امکان اندازه‌گیری برنامه‌های اجرا شده برای نتیجه گیری در مورد موفقیت یا عدم موفقیت کمپین

انواع مختلفی از بازاریابی ایمیلی وجود دارد رایج‌ترین آنها را میتوان ایمیل خوش‌آمدگویی در زمان عضویت در یک سیستم جدید٬ یا ایمیل تایید هویت که پس از عضویت ارسال میشود. انواع دیگری مانند خبرنامه٬ ایمیل‌های تبلیغاتی٬ ایمیل‌های استخدامی نیز از دیگر انواع بازاریابی ایمیلی است.
اگر هنوز برنامه‌ی ایمیلی خود را شروع نکرده‌اید هنوز دیرنشده در یکی از سرویس‌های موجود عضو شده و شروع به جمع‌آوری لیست کنید و با یک برنامه‌ی مناسب مخاطبین خود را وفادار به برندتان کنید.

عضو خبرنامه کاموا شوید

شاید برایتان جالب باشد:  راه اندازی و مدیریت کسب و کار - مقالاتی که باید بخوانید