seo رابط و تجربه کاربری

تاثر URL بر سئو سایت

نوشته‌ی شانلی ملکی

 URL چیست؟

یکی از بنیادی ترین و اصلی ترین قسمت هر سایت ساختار URL آن است.برای شروع این مقاله بهتر است ابتدا تعریف درستی از  URL  را بدانیم.

URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator  است. کافیست به نوار بالایی صفحه و آدرس وبسایت دقت کنید. کل عبارت بالا یک نشانی است که شما را به این صفحه هدایت کرده است و به آی پی این صفحه یک هویت داده است.

اجزای URL سایت

 به طور کلی برای URL می‌توان دو بخش را در نظر گرفت:

پروتکل: بخش ابتدایی و اغلب به شکل //:http یا //:https است که s در حالت دوم نماد ssl می باشد که پیشتر در مقاله دیگری به آن پرداخته ایم.

آدرس سایت: محل آن دقیقاً پس از www. یا پروتکل خواهد بود و معمولاً شامل نام برند نیز می باشد.

تاثر URL بر سئو:

 URL یکی از ارکان اصلی گوگل است و به شدت بر روی سئو صفحات تاثیر دارد.  زیرا URL  محلی است که در آن کلمات کلیدی شما حضور دارند و این کلمات کلیدی می توانند باعث ایجاد ترافیک بر روی سایت شما شوند.

در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی از نکات بپردازیم که منجر به بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

۱ استفاده از یک دامنه و زیر دامنه 

این مورد می تواند مثال نقض نیز داشته باشد اما اگر شما معمولا بیش از یک دامنه یا زیر دامنه داشته باشید، موتورهای جستجو گمان می کنند که شما دارای وب سایت های متعدد هستید و این اتفاق باعث کاهش وزن کلی دامنه اصلی شما می شود.

به همین دلیل بهتر است که شما از یک دامنه و زیر دامنه استفاده کنید.

۲  URL خوانا

آدرس های خوانا برای موتورهای جستجو بسیار جذاب تر و تاثیرگذارتر هستند. از طرفی این آدرس ها برای اشخاص نیز خوانا تر و قابل دسترسی تر خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد:  آموزش: چگونه سئو را یاد بگیریم؟

به همین دلیل این مورد می تواند باعث افزایش سئو سایت شما شود. قابلیت دسترسی همواره یکی از نکات اصلی سئو بوده است و امروزه این اهمیت افزایش یافته است.

۳ کلمه کلیدی در URL

شما با اضافه کردن کلمات کلیدی به URL می توانید باعث جذب کاربران به صفحه خود شوید و سئو سایت را افزایش دهید. این کار می تواند یکی از استراتژی های شما برای افزایش بازدید سایت باشد. برای مثال زمانی که URL شما در محل های مختلف به اشتراک گذاشته می شود کاربران با مشاهده کلمات کلیدی می توانند برای کلیک روی لینک شما ترغیب شوند.

تجریبات نشان داده است که کلمات کلیدی URL می تواند تاثیر چشم گیری بر روی تصمیم کاربران برای کلیک داشته باشد.

مهم است که کلید واژه شما آگاهانه انتخاب شود، به خصوص اگر در URL استفاده می شود.

۴ استفاده از URL کوتاه 

سعی کنید تا جایی که امکان دارد URL کوتاه تری را انتخاب کنید اما نه آنقدر که URL شما بی مفهوم باشد. توجه داشته باشید که بهتر است URL را به زبان انگلیسی انتخاب کنید و تحت هیچ شرایطی URL های موجود را تغییر ندهید.

۵ تطبیق URL ها با عنوان 

این کار باعث می شود کاربرانی که این URL را می بینند و تصمیم می گیرند که بر روی آن کلیک کنند پس از مشاهده ی محتوا احساس رضایت کنند.

۶ عدم استفاده از حروف ربط

بهتر است از حروف ربط استفاده نکنید و واژه هایی را که معنا ندارند از URL خود حذف کنید، این عبارت ها شامل حروفی مانند: و، یا، اما، از و … می باشد.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه از لینک‌های داخلی برای بهبود سئو و افزایش فروش استفاده کنیم؟

۷ عدم استفاده از پوشه های زیاد

در این محیط نیازی نیست که شما تمامی اطلاعاتتان را پوشه بندی کنید اما توجه داشته باشید که نظم سایت شما برهم نریزد. توصیه ما به شما این است تا جایی که امکان دارد پوشه ها را کوتاه نگه دارید.

۸ عدم استفاده از هشتگ ها در URL

توجه داشته باشید که از استفاده هشتگ ها در URL برای ایجاد محتوای جداگانه اجتناب کنید. شناساگر URL که به آن هش نیز گفته می‌شود، یک روش برای ارسال بازدید کننده به موقعیت خاصی از سایت بوده است. استفاده از هش‌های URL به منظور نمایش محتوای منحصر به فرد یا جداگانه توصیه نمی شود.

البته این مورد استثنائاتی نیز دارد، اما به صورت کلی بهتر است از هش ها در URL استفاده نکرد.

۹ استفاده از خط و زیر خط

در طی چند سال خط و زیر خط (- و ـ)به عنوان پر کاربردترین جدا کننده ها شناخته می شوند اما توجه کنید که از خط تاکید استفاده نکنید و بهتر است از خط ( – ) در URL های خود استفاده کنید.

امروزه شما می توانید از فاصله نیز استفاده کنید اما توصیه ما به شما این است که این کار را انجام ندهید. زیرا این کار به خوانایی سایت شما لطمه وارد می کند.

۱۰ عدم ساخت URL با کلمات بی معنی

ساختن URL با کلمات بی معنی موجب می شود سایت شما اسپم بنظر برسد.

۱۱ استفاده از حروف کوچک

بهتر است کلیه حروف استفاده شده در عبارات URL به شکل حروف کوچک باشد.

۱۲ استفاده از SSL

فعال کردن گواهی امنیت تاثیر مثبت روی ربات ها خواهد داشت و بدین وسیله می توانید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید.

 

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟