بازاریابی و فروش

۷ دلیل برای اینکه محتوای با کیفیت وبسایت اهمیت دارد

نوشته‌ی مهرگان

بسیاری از وبمسترها و صاحبان کسب و کار می دانند که محتوای با کیفیت وبسایت ارزشمند است، ولی دامنه این ارزشمندی خیلی واضح نیست. اصطلاح بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، ولی هنوز خیلی از صاحبان کسب و کار و وبلاگ نویس ها کاملا مطمئن نیستند که چگونه محتوای واقعاً ارزشمند و تأثیرگذار برای وبسایت خود تولید کنند.


در اینجا هفت دلیلی که چرا محتوای با کیفیت وبسایت بسیار ارزشمند است و چه چیزی آن را از محتوای بی اثر جدا می کند را آورده ایم تا بعد از ساخت وبسایت خود، چشم انداز بهتری برای درست کردن محتوای آن داشته باشید.

محتوا چیست؟

براع شروع به صحبت در مورد ارزش محتوای با کیفیت، ابتدا باید واژه «محتوا» را شفاف کنیم. در دنیای دیجیتال، محتوا ترکیبی از اطلاعات نوشتاری، گرافیکی، ویدئویی و صوتی است که شما روی سایت خود دارید.
محتوایی که شما دارید ممکن است بر اساس موضوع یا نوع متفاوت باشد ولی هدف نهایی محتوا، ترویج آگاهی برند، وفاداری برند، و تأثیرگذاری بر روی خوانندگان است. محتوای خوب وبسایت می تواند بسیار ارزشمند باشد: تقریباً ۵۷% بازاریابان، مشتریان جدید را از طریق وبلاگ های خود به دست آورده اند و ۹۲% بازاریابان معتقد هستند که محتوای خوب برای سئو (SEO) مؤثر است. به علاوه، محتوای عالی وبسایت می تواند طول عمر بالا، تجربه کاربری بهتر، کاربردپذیری و ارزش بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، و برای افزایش فروش، تمایز محصول، قابلیت به اشتراک گذاری، و البته، سئو، ضروری است.

دلیل اول: طول عمر محتوا

اگر شما در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنید و مقاله ای در مورد لپ تاپ جدیدی که به تازگی وارد بازار شده می نویسید، طول عمر این مقاله چند هفته بیشتر نخواهد بود. محتوای با کیفیت وبسایت می تواند از امتحان زمان جان سالم به در برده و در آینده برای ماه ها (و یا حتی سال ها) برای سایت شما مفید باقی بماند.

دلیل دوم: کاربردپذیری

از نقطه نظر محتوا، کاربردپذیری مفهومی گسترده است که می تواند همه چیز از صفحه بندی سایت شما گرفته تا دسترسی به محتوا را شامل شود. محتوایی که روی سایت خود دارید باید مرتبط باشد و هدف شرکت شما را آشکار سازد. محتوای با کیفیت وبسایت دسترسی به صفحات و بخش ها را آسان تر کرده، و بازدیدکنندگان می توانند از طریق آن به آسانی در سایت شما جستجو کنند.

شاید برایتان جالب باشد:  منظور از بازاریابی قطره‌ای یا (Drip Marketing) چیست ؟

دلیل سوم: ارزش بازدیدکننده

حتی اگر کسب و کار شما بخشی از زمینه ای بسیار خاص و تخصصی باشد، با این حال باز هم درگیر رقابتی شدید برای به دست آوردن بازدیدکننده برای سایت خود خواهید بود. شما می توانید این بازدیدکنندگان را از طریق محتوای خوب جذب و حفظ کنید. شاید از خود بپرسید، «محتوای خوب چگونه می تواند بازدیدکنندگان را روی سایت من حفظ کند؟» باید بگوییم که آسان ترین جواب، درست ترین جواب هم هست: مردم احتمال بیشتری دارد که محتوای شما را بخوانند و به اشتراک بگذارند اگر ارزشی واقعی در اختیار آن ها قرار دهد. به عیارت دیگر، باید بفهمید که بازدیدکنندگان شما چه می خواهند.

دلیل چهارم: افزایش فروش

ایجاد اعتماد بخشی مهم از افزایش فروش برای هر کسب و کار یا وبسایتی است، و شما می توانید این اعتماد را از طریق اثبات کردن خود به عنوان شخصیتی تعیین کنده در صنعت خود از طریق محتوایی که تولید می کنید ایجاد کنید. از نقطه نظر فروش، محتوای خوب به ویژه وقتی می تواند مفید باشد که بدانید چگونه مخاطبان خود را از لحاظ آماری دسته بندی کنید. برای مثال، حدود ۷۸% زنان پیش از خرید، در مورد محصول مورد نظر خود مطلب می خوانند. معنای آن اینست که شرکت هایی که بازار هدف آن ها زنان هستند تمرکز بیشتری بر روی بازاریابی محتوا و تولید محتوا دارند.

دلیل پنجم: تمایز محصول

اگر کسب و کار شما بخشی از صنعتی بسیار رقابتی باشد، احتمالاً مفهوم تمایز محصول برایتان آشنا است. خوشبختانه، محتوای خوب می تواند کمک کند که شرکت شما از رقیبان متمایز شود. اغلب اوقات، این به معنی اضافه کردن مطالب منحصر به فرد مثل مطالب بامزه یا ویدئوهای اطلاعاتی است که هر دو ابزاری مفید هستند که می توانند کمک کنند بازدیدکنندگان شرکت شما را از رقیبان جدا کنند. برای مثل، این برای فروشگاه اینترنتی پوشاک زاپوس Zappos روشی بسیار مؤثر بود: وقتی که این شرکت شروع به اضافه کردن ویدئو به صفحات محصول خود کرد، فروش آن ها حدود ۳۰% بیشتر شد.

شاید برایتان جالب باشد:  آموزش ساخت ربات فروشگاهی تلگرام

دلیل ششم: سئو

برای اینکه محتوای شما اثربخش باشد، مردم باید آن را ببینند و بخوانند. شاید شما نویسنده ای باهوش یا سریع باشید، ولی در نهایت حتی بهترین محتوا در جهان هم اگر از سوی مردم پیدا نشود، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. محتوای با کیفیت و تأثیرگذار از تعداد کافی کلمات کلیدی، لینک های داخلی، و سایر عناصر بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) استفاده می کند تا سایت شما را در موتورهای جستجو نمایان تر کند.

دلیل هفتم: محتوای قابل اشتراک گذاری

از اولین روزهای آپلود غیرقانونی موسیقی به صورت آنلاین تا جدیدترین پلتفرم های دنیای شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت همیشه عاملی کلیدی در اینترنت بوده است. محتوای با کیفیت ارزشمند است چرا که دقیقاً همان نوع محتوایی است که ارزش به اشتراک گذاری دارد. با افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی و جستجو با استفاده از موبایل، محتوای به اشتراک گذاشته تنها باعث افزایش آگاهی برند شما نمی شود، بلکه ابزاری مهم برای اینکه برند شما در دنیای آنلاین قابل رویت تر باشد است.

بلندمدت و با کیفیت فکر کنید

محتوای با کیفیت وبسایت نباید مردم را فریب دهد که فقط به خاطر تیترهای جذاب یا تکنیک های خاص سئو، آن را مشاهده کنند. محتوا باید ایجاد اعتماد کند، و این ایجاد اعتماد در بین بازدیدکنندگان ارزشی ماندگار خواهد داشت. محتوای واقعاً با کیفیت وبسایت (محتوایی که برای بازدیدکنندگان ارزش به همراه داشته باشد، از کلمات کلیدی به درستی استفاده کند، مشارکت بازدیدکنندگان را افزایش دهد و منجر به فروش شود) تأثیری بادوام برای شرکت شما خواهد داشت و در موفقیت آنلاین کسب و کار شما نقشی اساسی خواهد داشت.

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

نظر شما چیه؟