seo رابط و تجربه کاربری

سئو سایت بر اساس محتوا

نوشته‌ی شانلی ملکی

پیش تر موتور جستجوگر گوگل در قسمت های استراتژیک سایت به دنبال کلید واژه ها می گشت اما امروزه هوش مصنوعی های گوگل می توانند مواردی مانند ساختار جملات،طول متن،کلید واژه ها و.. را بررسی کنند.

برای بهبود سئو می توانیم اقدامات مختلفی انجام دهیم که در این مقاله به تولید محتوا و قواعد آن می پردازیم و موارد بعدی را در مقالات دیگری بررسی خواهیم کرد.

برای شروع کار سئو وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها می باشد که تاثیر بسزایی بر بازدید سایت شما دارد.

محتوای با کیفیت و مناسب در یک وبلاگ می تواند تاثیر به سزایی در رتبه بندی شما در موتورهای جستجو گوگل داشته باشد. پس ساده ترین و کم هزینه ترین کار برای افزایش بازدید سایت شما تولید محتوا در بخش وبلاگ است.

امروزه بازاریابی بر اساس محتوا یک مفهوم جدید نیست و از سال ها قبل اهمیت بالایی دارد. اما اکنون بیشتر از همیشه به این موضوع توجه می شود. یک محتوای با کیفیت دارای ویژگی ها و نکاتی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

طول کلمات

یک محتوا خوب می بایست بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ کلمه مرتبط با سایت شما را داشته باشد. توجه داشته باشید که کلمات مرتبط با سایت می تواند تاثیر بالایی بر روی بهره وری سایت داشته باشد.


عناوین جذاب

عنوان شما اولین بخش محتوای شما است و اولین چیزی است که توسط هر دو هدف شما یعنی مخاطب و گوگل بررسی خواهد شد که کاربر مشاهده می کند، هر اندازه عنوان انتخابی شما جذاب تر و مفیدتر باشد شانس بالا بردن نرخ کلیک شما نیز افزایش می یابد. بهتر است تیتر مقاله شما ۶۰ کاراکتر بدون محاسبه فاصله ها باشد. به طور کلی ۸۰ درصد افراد عنوان مطالب را مشاهده می کنند، اما تنها ۲۰ درصد از آنها بر روی مطالب کلیک می کنند. به همین دلیل عنوان مناسب احتمال کلیک کاربر را افزایش می دهد.

شاید برایتان جالب باشد:  منظور از نام دامنه (Domain Name) چیست و انواع آن

به صورت کلی عنوان هرچه بهتر و جذاب تر انتخاب شود عامل جذب کننده بهتری برای مخاطب شما خواهد بود. توجه داشته باشید که این عنوان باید مخاطب را کنجکاو کند و هم اطلاعاتی از محتویات درون صفحه داشته باشد.

شروع مناسب در پاراگراف اول یا لید

شروع خوب قطعا می تواند قدم اصلی موفقیت شما در کنار عنوان مناسب باشد و افراد را مشتاق به خواندن ادامه مطلب کند. مخاطب اگر در همان ابتدا به موضوعی که می‌خواهد دست پیدا نکند از مطالعه ادامه مطلب جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که از مقدمه چینی بی مورد پرهیز کنید و برای جلوگیری از اتلاف زمان مخاطبان در پاراگراف اول به موضوع اصلی بپردازید.

انتخاب میان تیترهای مناسب

در بسیاری از مواقع مخاطب تمامی مطالب شما را نمی خواند و تنها به خواندن تیترهای میانی بسنده می کند پس این تیترها باید آنقدر تاثیرگذار باشند که بتوانند کاربر را جذب کنند. به کمک این عنوان ها شما می توانید محتوای خود را برجسته نشان دهید به گونه ای که بتوانید کاربر را مشتاق به مطالعه ادامه مطلب کنید.

استفاده از کلمات کلیدی

در گذشته با بکارگیری مکرر کلمات کلیدی سعی بر ایجاد اختلال در گوگل بود، مبنی بر اینکه محتوای ما بسیار کاربردی است. اما امروزه با گسترش هوش مصنوعی در گوگل این کار تقریبا غیر قابل انجام است و شما می بایست بر روی محتوای کلمات تمرکز کنید. در واقع کلمات کلیدی همان بخش های اصلی هستند که در کل مقاله به دنبال آنها هستیم. امروزه ما کلمات کلیدی را به صورت چند سیلابی استفاده می کنیم که اتفاقا نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب و بازدید سایت دارد. 

شاید برایتان جالب باشد:   گوگل آنالیتیکس  (Google Analytics) چیست و چه کاربردی دارد؟

توجه ما به انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث جذب مخاطب می شود و می تواند در آن ها علاقه ای برای مطالعه مطالب ایجاد کند.

توجه داشته باشید که در انتخاب کلمات کلیدی باید دقت کنید که این کلمات نه عمومی و ساده باشند و نه به صورت تخصصی انتخاب شوند. چرا که اگر کلمات کلیدی عمومی باشند ممکن است نرخ بازگشت شما را زیاد کنند. از طرفی هم اگر تخصصی باشد با جستجو های کمتری پیدا خواهند شد و افراد کمتری با این عنوان به دنبال محتوای شما میگردند.

 توجه : موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که نباید دو صفحه از سایت خود را با یک کلمه کلیدی سئو کنید.

انتخاب قالب محتوای مناسب و متنوع

علاوه بر اینکه چگونه محتوای خود را تولید کنیم باید به این نکته که چه نوع محتوایی را بر چه اساس تولید کنیم توجه کنید و قالب مورد نیاز خودتان را برای انجام این کار انتخاب کنید. انتخاب یک قالب هوشمندانه می تواند به شما این امکان را بدهد تا از این قالب چند بار برای جذب مخاطب استفاده کنید و هر بار فقط محتوای آن را به شکل هوشمندانه ای تغییر دهید.

نوشتن محتوای کامل

سعی کنید زمانیکه محتوایی را می نویسید، با جرئیات کامل بنویسید، بگونه ای که تمام مسائل در آن زمینه و حتی زمینه های مربوطه در آن مساله را توضیح دهید و نقطه ابهامی را برای کاربر باقی نگذارید. شما با این کار به خواننده اجازه باز کردن صفحات دیگر را نمی دهید. از طرفی برای تکمیل محتواهای خود می توانید از تصاویر مرتبط استفاده کنید تا جذابیت مطالب را برای خواننده افزایش دهید.

 

 

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟