کار از خانه

با این ابزارها کسب و کار اینترنتی خود را از خانه مدیریت کنید – بخش سوم و پایانی

نوشته‌ی امیرسینا

در قسمت اول ابزارهای مدیریت کسب و کار از خانه٬ ابزارهای مدیریت و ارتباط با تیم و در قسمت دوم سرویس‌هایی که به فروش و بازاریابی را معرفی کردیم. حالا در قسمت سوم و پایانی میخواهیم ابزارهای جانبی که باعث بهبود تجربه کار از خانه میشوند را معرفی کنیم. تا پایان این پست با ما همراه باشید.

۱- Cuckoo

روش‌های زیادی برای مدیریت زمان وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین‌های آنها٬ روش Pomodoro است. این روش کار را به بازه‌های زمانی مختلف تقسیم میکند. شما یک بازه‌ی زمانی مشخص با سرعت و شدت بالا کار میکنید و در یک بازه‌ی زمانی مشخص هم استراحت میکنید. اگر این نوع کار کردن برایتان جذاب است میتوانید با سرویس Cuckoo تیم خود را مدیریت کنید و کارآیی آنها را بهبود ببخشید.

۲- f.lux

کار کردن با کامپیوتر در طولانی مدت مشکلات و بیماری‌ها مخصوص به خود را به همراه دارد٬ یکی از این مشکلات اذیت شدن چشم و ضعیف شدن آن است. بسیار مهم است که براساس نور محیط و زمانی از روز که در حال کار هستید٬ نور صفحه مانیتور هم تنظیم شود. سرویس f.lux به صورت خودکار نور صفحه را تنظیم میکند و در شب که اشعه آبی صفحه باعث اذیت و خسته شدن چشم میشود آن را کاهش میدهد.

۳- ۱password یا lastpass

امنیت مخصوصا امنیت اطلاعات در تیم‌هایی که جدا از هم کار میکنند بسیار مهم است. این که همه‌ی اطلاعات مخصوصا پسووردها در یک مکان امن در دسترس اعضای اصلی باشد یک روش راحت برای افزایش سرعت کار است اما روش نگه داری بسیار مهم است. بسیاری از شرکت‌ها از سرویس‌هایی همانند ۱Password یا LastPass استفاده میکنند تا بتوانند اطلاعات حساب‌های کاربری خود را در مکانی امن و در دسترس اعضای تیم نگه دارند.

شاید برایتان جالب باشد:  کاموا در کرونا به کمک شما آمده است!

۴- Rescuetime

مدیریت زمان تنها زمانی کارآیی دارد که همزمان با استفاده از ابزارهای مدیریت زمان٬ در پایان میزان کارآیی و مفید بودن آنها را بسنجید. میزان مفید بودن ابزارهایی مانند Cuckoo تنها زمانی قابل اندازه‌گیری است که در کنار آن از سیستمی مانند Rescuetime استفاده کنید تا این نرم افزار میزان کار مفید٬ استفاده از ابزارهای جانبی و باقی کارهای شما را اعلام کند.

در عمل Rescuetime در هر روز میزان استفاده از هر نرم افزار را اندازه‌گیری میکند و به اطلاع شما می‌رساند پس از مدتی و آشنایی با رفتارهای شما آنها را در دسته‌بندی‌های مختلف تنظیم میکند تا تعیین کند چقدر از هر روز مشغول به چه کاری بوده‌اید. به این شکل بهتر میتوانید روی زمان کاری و مفید بودن کارهای خودتان و اعضای تیم نظارت داشته باشید.

۵- Mailspring

ایمیل اصلی ‌ترین روش‌ کسب و کارهای کوچک و نوپا است. این مساله در تیم‌هایی که به صورت دورکاری یا از خانه کار میکنند اهمیت ویژه‌ای پیدا میکند. دسته بندی ایمیل‌ها٬ بررسی خوانده شدن یا نشدن ایمیل و همچنین مدیریت همزمان چند اکانت جزو اصلی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار Mailspring است.

با این ابزارها کسب و کار اینترنی خود را از خانه مدیریت کنید – بخش اول

با این ابزارها کسب و کار اینترنی خود را از خانه مدیریت کنید – بخش دوم

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

۲ دیدگاه

نظر شما چیه؟