کار از خانه

با این ابزارها کسب و کار اینترنتی خود را از خانه مدیریت کنید – بخش اول

نوشته‌ی امیرسینا

در پست مدیریت کسب و کار اینترنتی از خانه توضیح دادیم که مدیریت کسب و کارهای اینترنتی از خانه ممکن است و توصیه هم می‌شود. در این مجموعه مقالات قصد داریم ابزارها و سرویس‌هایی را معرفی کنیم که به کسب و کارها در بخش‌های مختلف مدیریت مانند بازاریابی٬ مدیریت تیم٬ ارتباط با تیم و راه اندازی کسب و کار کمک میکنند.

ابزارهایی که در این پست معرفی میکنیم مخصوص مدیریت تیم٬ پروژه و ارتباط با اعضای تیم است. این ابزارها توسط تیم کاموا و بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرند.

۱ – تسکولو

تسکولو یکی از ابزارهایی است که به کسب و کارهای ایرانی پیشنهاد میکنیم. دوستان ما در تیم تسکولو این امکان را برای تیم‌های کوچک تا بزرگ فراهم آورده‌اند تا بتوانند بدون دغدغه و به راحتی تیم و پروژه‌های خود را مدیریت کنند.

از ویژگی‌های تسکولو میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان چت همزمان با اعضای تیم
  • اندازه‌گیری و مدیریت زمان برای هر پروژه و فعالیت
  • امکان تعریف تیم‌های مجزا برای هر فعالیت و زیرپروژه به جای تعریف پروژه‌های جداگانه
  • ادغام و همسان‌سازی با سرویس‌هایی مانند Dropbox و Google Drive

برای آشنایی بیشتر و ثبت نام در تسکولو میتوانید به وبسایت تسکولو مراجعه کنید.

۲ – آسانا – Asana

با این ابزارها کسب و کار اینترنی خود را از خانه مدیریت کنید - بخش اول

یکی دیگر از ابزارهای مدیریت تیم و پروژه٬ آسانا است. آسانا با اپلیکیشن خوب موبایل و همچنین طراجی ساده و جذاب یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت در میان شرکت‌های متوسط و بزرگ است.

شما در آسانا میتوانید تیم‌های مختلف تعریف کنید و برای هر تیم پروژه و زیرپروژه‌های مختلف تعیین کنید٬ افراد مختلف را برای انجام یک فعالیت تعیین کنید٬ اگر با زبان انگلیسی مشکلی ندارید٬ آسانا نیز میتواند یک انتخاب خوب برای تیم شما باشد.

۳ – اپلیکیشن To-Do

مایکروسافت که چندوقتی است خیلی جدی قصد دارد به بهبود کارآیی تیم‌ها کمک کند٬ اقدام به خرید اپلیکیشن Wunderslit کرد. حالا با ادغام با سرویس‌های قدیمی خود یک اپلیکیشن جدید به نام To-Do را وارد بازار کرده که جایگزین مناسبی برای خیلی از سرویس‌های موجود در بازار است.

شاید برایتان جالب باشد:  با این ابزارها کسب و کار اینترنتی خود را از خانه مدیریت کنید – بخش دوم

اگر همراه بودن و در دسترس بودن اصلی‌ترین معیار برای انتخاب سرویس‌های مدیریت پروژه هستند٬ To-Do میتواند یک انتخاب خوب و منطقی باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه ی To-Do در ویسایت مایکروسافت سربزنید.

۴- اسلک – Slack

ارتباط با اعضای تیم یکی از اصلی‌ترین چالش‌های تیم‌هایی است که به صورت دورکاری و در نقاط مختلف کار میکنند. این ارتباط محدود به صحبت کردن نیست٬ و به مسائلی مانند مدیریت پروژه٬ ایجاد یادآوری برای برنامه ها و حتی جلسات نیز گسترش پیدا میکند. ما در کاموا برای حل این مشکلات از اسلک استفاده میکنیم.

تمام اعضای تیم کاموا در این سرویس عضو هستند٬ به دلیل طراحی ساده و لذت بخش تجربه بسیار خوبی از کار با آن وجود دارد و همچنین با وجود Bots و Integration مختلفی که در دسترس تیم‌ها قرار میدهد٬ بسیاری از کارها که حتی بیشتر از صبحت کردن نیز هستند از درون اسلک و بدون مشکل انجام میشود.

شاید از اصلی‌ترین دلایلی که ما در کاموا٬ اسلک را به عنوان ابزار ارتباطی و مدیریتی انتخاب کردیم٬ اپلیکیشن‌های موبایل و تحت سیستم عامل آن بود که امکان میداد همیشه با اعضای تیم در ارتباط باشیم. برای آشنا بیشتر با اسلک حتما به وبسایت‌ آنها سر بزنید.

۵ – گوگل درایو و سرویس‌های آن

امکان ندارد که در اینترنت کار کنید و سروکارتان به گوگل و سرویس‌های آن نیوفتاده باشد. دامنه فعالیت گوگل در حوزه‌ی کسب و کارها و خدمات به آنها به قدری گسترش پیدا کرده که حتی گاهی بدون گوگل و سرویس‌های آن دنیا سخت به نظر میرسد! یکی از این سرویس‌ها گوگل درایو است. یک فضای ابری که امکان مدیریت فایل‌ها را به صورت شخصی و تیمی فراهم می‌آورد.

شاید برایتان جالب باشد:  خبر خوب برای طراح‌ها!

اما ما قصد نداریم در مورد گوگل درایو صحبت کنیم٬ بلکه میخواهیم در مورد G Suits صحبت کنیم. ابزارهایی که گوگل آنها را برای کسب و کارها ایجاد کرده است. این سرویس‌ها موارد زیر هستند:

  • Google Docs
  • Google Sheets
  • Google Slides
  • Google Drive
  • Gmail

ابزارهای گوگل به قدری کار راه انداز و خوب هستند که مساله این نیست که تیم به صورت دورکاری و از خانه کار میکنند یا با هم در یک محیط کاری٬ مساله این است که این سرویس‌ها امکان کارکردن همزمان چند نفر روی فایل‌ها٬ امکان ویرایش آنها و تعریف دسترسی‌های مختلف برای هر فایل را فراهم می‌آورند.

۶ – گیت‌هاب – Github

این سرویس توسعه دهنده‌های وب است. توسعه دهندگان دوست دارند با اعضای تیم خود کدنوشته شده را به اشتراک بگذارند و همچنین کدهای آنها را دریافت کنند و در مسیر توسعه خود ادغام کنند. این سرویس دقیقا این کار را برای شما انجام خواهد داد.

۷ – Time Doctor

اگر اعضای تیم از خانه کار میکنند٬ شاید بخواهید مٓطمئن شوید که از زمان خود حداکثر استفاده را میبرند و زمان کمی را صرف مسائل شخصی میکنند. سرویس Time Doctor این امکان را فراهم می‌آورد تا میزان انجام هرکار توسط نیروهای خود را بررسی کنید.


این اولین پست از مجموعه ابزارهایی بود که قصد داریم برای کسب و کارهایی که از خانه کار میکنند٬ معرفی کنیم. در دو قسمت بعدی ابزارهای فروش و بازاریابی و ابزارهای جانبی برای کارکردن بهتر را معرفی خواهیم کرد.

اگر شما هم سرویس خاصی استفاده میکنید که فکر میکنید میتواند مفید باشد٬ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

۲ دیدگاه

نظر شما چیه؟