رابط و تجربه کاربری

راهنمایی در مورد سایز تصاویر قالب‌های فروشگاه ساز کاموا

نوشته‌ی نسیم رسولی

جلوه های بصری و تصویر ارایی همیشه از پارامترهای مهم در جلب کاربر می باشد. از این رو انتخاب عکس مناسب برای  فروشگاه‌ های اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع هر چقدر تصویر محصولات شما زیباتر و دارای سایز بهتری باشد توجه کاربر را جلب کرده و حتی در فروش بهتر شما تاثیر مستقیم دارد. بدین جهت شما لازم است سایز مناسب برای تصاویر، فرمت مناسب و حجم تصاویر را بدانید. نکته‌ای که  لازم است بدانید این است که همه تصاویر فروشگاه اینترنتی شما باید بیشتر از ۱۵۰ پیکسل باشند در غیر اینصورت عکس های شما کم کیفیت می‌شوند.

یکی از ویژگی های جذاب فروشگاه ساز کاموا این است که در بخش دسته بندی ها و همینطور تصاویر محصولات، عکس هایی که آپلود میکنید به صورت خودکار ریسایز و بهینه سازی می شوند. این قابلیت برای اینکه ظاهر وب سایت شما همواره شکیل باشد و همینطور سایت همواره با سرعت بالایی بارگذاری شود مناسب است.

تصویر مناسب برای اسلایدشو

باید نسبت طول به عرض تصاویر اسلایدشو یکی باشند و ترجیحا دارای نسبت ۱۶ به ۹ باشند (برای عوض کردن سایز تصاویر می‎توانید از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید). طول تصاویر اسلایدشو بهتر است که ۸۰۰ پیکسل باشند و عرض تمامی تصاویر اسلایدشو یکسان باشند.

مثلا اگر یکی از تصاویر عرض ۶۰۰ پیکسل دارد باید بقیه هم دارای همین عرض باشند. حجم عکس ها باید زیر ۱ مگابایت باشد  اگر عکس شما دارای حجم بیشتری است می‌توانید با استفاده از نرم افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ  حجم آن را کم کنید . در نهایت بهتر است شما بیشتر از یک تصویر برای اسلایدشو بگذارید که فروشگاه شما زیباتر شود.

شاید برایتان جالب باشد:  نحوه تغییر نام کارگزار (DNS) دامنه

تصویر مناسب برای دسته بندی‌

برای قالب های نسیم و روژا بهتر است که تصاویر شما PNG باشد ولی برای قالب های قبلی هم می‌تواند PNG و هم JPG باشد. اگر قالب‌های آروشا آبی فیروزه‌ای یا آروشا قهوه‌‌ای را انتخاب می‌کنید باید سایز تصاویر دسته بندی شما مربعی باشند و حدود ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل باشند.

اگر قالب های آسا بنفش یا آسا آبی را انتخاب می‌کنید تصاویر دسته بندی‌های شما به‌صورت مستطیل و مربع خواهد بود برای تصاویر مستطیلی بهتر است تصویر شما ۱۰۰۰ در ۴۵۰ پیکسل باشد و برای عکس دسته بندی مربع دارای سایز  ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل باشد. در تمامی  قالب ها تصاویر شما سایزشون به صورت خودکار متناسب با قالب تغییر پیدا می‌کنند. ولی سایزهای پیشنهادی سایزهای مطلوب‌تری هستند.

عکس مناسب برای محصولات

تصویر محصولات بهتر است PNG باشد ولی اگر عکس‌های شما  JPG هستند بهتر است پس‌زمینه سفید داشته باشند. تمامی تصاویر به صورت خودکار تغییر سایز می‌دهند و مناسب با قالب تغییر می‌کنند فقط باید سایز تصاویر شما یکی باشد.

سایز مناسب برای لوگو و آیکون

لوگو می‌تواند PNG  و یا  JPG  باشد ولی آیکون بهتر است PNG (می‌تواند فرمت‌های دیگری داشته باشد ولی JPG مورد قبول نیست) باشد. برای تبدیل JPG به PNG  می‌توانید از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید. حجم تصاویر شما حتما باید زیر ۱ مگابایت باشد. گذاشتن تصاویری با حجم بالا فروشگاه اینترنتی شما را کند می‌کند. چنانچه لوگو شما مربعی است پیشنهاد می‌کنیم از قالب نسیم استفاده کنید تا فروشگاه زیباتری داشته باشید اگر لوگو شما مستطیلی است بهتر است  از قالب روژا استفاده کنید.

درباره نویسنده

نسیم رسولی

کارشناس موفقیت مشتریان
فوق لیسانس ریاضی محض

یک دیدگاه

نظر شما چیه؟