بازاریابی و فروش تجارت الکترونیک

چگونه فروش خود به خودی را درفروشگاه اینترنتی افزایش دهیم؟

نوشته‌ی نسیم رسولی

کسب و کار آفلاین می‌تواند تا ۵۰ درصد ازکل درآمد خود را از طریق فروش خودبه‌خودی کسب کند. کافی است دقتی به قفسه‌های خوراکی در فروشگاه‌های بزرگ داشته باشید این قفسه‌ها معمولا پر از خوراکی ‌های خوشمزه هستند که ناخود آگاه شما به سمت این قفسه‌ها کشیده می‌شوید حتی اگر قصد خرید نداشته باشید.  این نوع خرید  را خرید خود به خودی می‌نامند که نقش حیاتی را برای هر کسب و کاری ایفا می‌کند.
برای یک فروشگاه اینترنتی تحریک مشتری برای خرید خود به خودی به مراتب سخت‌تر است. ما تصمیم گرفتیم راهکارهایی خدمت شما ارائه دهیم تا بر اساس تقاضای مشتری فروش خود به خودی فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید و مشتری قانع شود تا همین الان از شما خرید کند.

راهکار اول:  تمرکز بر روی افراد علاقمند به خرید

برخلاف تکنیک‌های خرده فروشی معمولی، افزایش فروش اینترنتی تکنیک‌هاو روش های خاص خودش را دارد. ابزار flash-sale marketing  یا در واقع تعیین کردن بازه موقت تخفیف تاثیر به‌سزایی روی فروش اینترنتی شما خواهد داشت. مشتری خود را موظف می‌کند تا قبل از پایان دوره تخفیف، از شما خرید کند چون شما قیمت پایین‌تری دارید. در واقع علت چنین اقدام به خریدی ترس سود از دست رفته و یا ترس از دست دادن است که روی بیش از نیمی از کابران فضای مجازی موثر است.

راهکار دوم: فروشگاه عادی نباشید!

برای افزایش فروش لازم است که روش‌های قدیمی را کنار بگذارید به این معنی که توقع نداشته باشید با قرار دادن یک محصول وگذاشتن توضیح خسته کننده برای آن فروش شما بیشتر شود. برای فروش بیشتر لازم است که از یک فروشگاه اینترنتی معمولی به فروشگاهی با ایده‌های خاص تبدیل بشوید. ابتکار به‌خرج دهید و متفکرانه عمل کنید. از چت آنلاین برای ارتباط بهتر با مشتری استفاده کنید و سعی کنید با نظر سنجی‌های مختلف نظرمشتری‌ها را جویا بشوید.

شاید برایتان جالب باشد:  آموزش ساخت ربات فروشگاهی تلگرام
راهکار سوم:  عرضه را محدود کنید!

برای جلب توجه، مشتریان لازم است بدانند که محصولات شما یکتا و محدود هستند. هیچ وقت محصولات ناموجود را از فروشگاه اینترنتی خود حذف نکنید زیرا کاربران لازم است به یاد بیاورند که موفق به خرید آن کالا نشدند تا دفعه بعدی دقت بهتری داشته باشند.

راهکار چهارم : مشتریان را شگفت‌زده کنید

هرکسب و کار آنلاینی نیازمند به شخصی است که بتواند به زبان تصاویر با مشتریان صحبت کند. به ‌عبارتی هر چقدر عکس محصولات شما جذاب‌تر باشد بیشتر مشتری را جذب می‌کند. در این بخش همه چیز موثراست ازجمله لوگو، محتوا، تصویر محصولات، تصویر اسلاید شو و … .بهتر است محتوایی جذاب ایجاد کنید تا مشتری بعد از یک بار بازدید باز هم سراغ شما بیاید .

نکته اصلی این است که کاربر بازدید کننده ازسایت شما به هیچ وجه نباید خسته شود. اگر می‌خواهید مشتری دائمی داشته باشید لازم است محصولات خود را به‌روز رسانی کنید و هر روز چیز جدید ارائه دهید. در فضای مجازی فعال باشید و محتوای سایت را به‌دقت انتخاب کنید. اگر فروشگاه اینترنتی شما جذاب باشد مشتری دوباره به فروشگاه شما برمی‌گردد.

درباره نویسنده

نسیم رسولی

کارشناس موفقیت مشتریان
فوق لیسانس ریاضی محض

یک دیدگاه

نظر شما چیه؟