در بخش سوم تحقیق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (بخش اول و دوم بخوانید)، نقش کارشناسان شبکه های اجتماعی در حال تغییر است. در تحقیقی که Buffer انجام داده است، فقط ۱۵٪ از کارشناس‌ها گفتند که به صورت تمام وقت کار می‌کنند و ۸۰٪ از آنها گفتند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تنها بخشی از شغل آنهاست. این تغییر جالبی هست که در ۲۰۱۷ آنرا دنبال می‌کنیم. به نظر میرسد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در کل وظایف بازاریابی در حال ادقام است. در سال‌های گذشته این نقش مستقل تر بود.

کارشناسان شبکه‌های اجتماعی چه نقش دیگری دارند؟

برای اینکه این تغییر را بیشتر درک کنیم، از کسانی که گفتند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تنها بخشی از وظایف آنهاست پرسیده شد که چه وظایف دیگری دارند. ۸۴ درصد گفتند که بازاریابی از طریق محتوا نیز انجام میدهند و ۶۸ درصد آنها بازاریابی ایمیلی نیز انجام میدهند.  ۶۲درصد هم گفتند شغل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با پروژه‌های عام المنعه شرکت ترکیب کردند.

 

تحول نقش کارشناسان شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

 

موفقیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در گرو محتوای خوب است. منطقی است که این دو نقش با هم ترکیب شوند. قرار گرفتن بازاریابی ایمیلی در رتبه دوم نشان دهنده آن است که نقش بازاریاب های شبکه‌های اجتماعی در حال تحول به سمت برندسازی است که در آن شبکه های اجتماعی لحن و شخصیت برند را در همه پست‌ها رقم میزنند.

چه کسانی در تحقیق شبکه‌های اجتماعی بافر شرکت کردند؟

اندازه شرکت‌ها

بیش از ۵۴ درصد شرکت کنندگان در شرکتی با پرسنل کمتر از ۱۰ نفر کار می‌کنند. ۲۰٪ دیگر در شرکت هایی کار می‌کنند که بین ۱۱ تا ۵۰ کارمند دارند. آمار دقیق تر:

  • ۵۴٪: کمتر از ۱۰ کارمند
  • ۱۲٪: ۱۱ تا ۲۵ کارمند
  • ۸٪: ۲۶ تا ۵۰ کارمند
  • ۷٪:بیش از ۱۰۰۱ کارمند
  • ۷٪: ۵۱ تا ۱۰۰ کارمند
  • ۵٪: ۱۰۱ تا ۲۰۰ کارمند
  • ۴٪: ۲۰۱ تا ۵۰۰ کارمند
  • ۳٪: ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ کارمند
شاید برایتان جالب باشد:  نکاتی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

اندازه تیم بازاریابی

اکثر شرکت‌کنندگان در این تحقیق در یک تیم کوچک بازاریابی کار می‌کنند یا تنها شخصی هستند که مسئولیت بازاریابی شرکت را بر عهده دارند:

  • ۴۶٪ شرکت کنندگان تنها کارشناس بازاریابی شرکت هستند
  • ۳۹٪ در تیم بازاریابی بین ۲ تا ۵ نفر کار می‌کنند
  • ۸٪ در تیم بازاریابی بیش از ۱۱ نفر کار می‌‌کنند
  • ۷٪ در تیم بازاریابی ۶ تا ۱۰ نفری کار می‌کنند

تفکیک صنعت

نزدیک به ۲۱ درصد کسانی که در این تحقیق شرکت کردند در شرکت تبلیغاتی کار می‌کردند. بقیه صنعت ها عبارتند از:‌

  • ۱۰ درصد در صنعت رسانه و چاپ
  • ۱۰ درصد در صنعت آموزش
  • ۸ درصد در خیریه ها
  • ۷ درصد در صنعت IT
  • ۷ درصد صنعت لوازم مصرفی
  • ۵ درصد در صنعت نرم افزار،
  • ۴ درصد صنعت فروش اینترنتی،
  • ۳ درصد در صنعت پزشکی
  • ۳ درصد صنعت توریست
  • ۲ درصد صنعت سرویس های مالی
  • ۲ درصد صنعت حقوقی و وکالت
  • ۱ درصد در صنعت حسابداری
  • ۱۵درصد در سایر صنایع

با تشکر از این که این تحقیق را مطالعه کردید. لطفا این مطلب را برای دیگران بفرستید یا خلاصه آن را با ذکر منبع و لینک، در سایت خود منتشر کنید. برای انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ #بازاریابی‌ـشبکه‌ـاجتماعی استفاده کنید.

لازم به ذکر است این تحقیق با اجازه Buffer منتشر شده است و شما می‌توانید اصل این تحقیق را به زبان انگلیسی اینجا بخوانید.


این پست از مجموعه مقالات بررسی ‌آینده شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تهیه شده توسط بافر است. ما در کاموا با همکاری بافر این محتوا را برای کاربران فارسی زبان بومی سازی کرده ایم. برای مطالعه باقی بخش‌های این گزارش به پست‌های زیر مراجعه کنید: