اخبار کاموا

یلدا رو با هدایای کاموا جشن بگیر

نوشته‌ی فاطمه عربگری

جشن‌ها و سنت‌های اصیل ایران همیشه‌ی بهونه‌ای برای شادی و دید و بازدید با دوست و آشناس. همه‌ی ایرانی‌ها از کوچکترین فرصتی برای شادی و گذروندن لحظات خوب با عزیزانشون استفاده می‌کنند و این سنت‌های قدیمی رو هر سال با شکوه‌تر جشن می‌گیرن.

جشن شب یلدا هم یکی از همین رسوم زیباست که ایرانی‌ها از سال‌های خیلی دور تو این شب دور هم جمع می‌شن و همراه با بدرقه‌ی طولانی‌ترین شب سال، شروع روزهای بلند و روشنایی رو جشن میگیرن. نزد آن‌ها نور، روز و روشنایی خورشید، نشانه هایی از آفریدگار بود در حالی که شب، تاریکی و سرما نشانه‌هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم رو به این باور رسونده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می برن. روزهای بلندتر، روزهای پیروزی روشنایی بود، در حالی که روزهای کوتاه‌تر نشانه‌‌ای از غلبه‌ی تاریکی. حتی خوراکی‌ها و میوه‌های مرسوم در این شب مثل آجیل، شیرینی، انار، هندوانه و… نماد برکت، فراوانی و شادکامی هستن و سرخی رنگ میوه‌ها نماد خورشیده.

اما این شب فقط به خورد و خوراک محدود نمیشه، ایرانی‌ها به نیت سلامتی و شادکامی فال حافظ می گیرن، شاهنامه می‌خونن و قصه و خاطرات شیرین تعریف می‌کنن.

جالبه بدونید که فردای شب یلدا هم در ایران باستان بسیار مقدس بوده و این روز که «خور روز» یا «دی‌گان» یا «روز خورشید» نام داشته، به‌عنوان روز برابری انسان‌ها شناخته می‌شده. همه‌ی مردم حتی پادشاهان لباسی ساده می‌پوشیدن. هیچ دستوری صادر نمی‌شد و همه‌ی کارها به‌صورت داوطلبانه انجام می‌شد. جنگ و خونریزی و حتی شکار حیوانات ممنوع بوده و حتی دشمنان خارجی هم این موضوع رو رعایت می‌کردن.

شاید برایتان جالب باشد:  قابلیت جدید کاموا : لیست اشتراک ایمیل

ما هم به همین مناسبت و برای گرامی‌داشت این سنت‌های اصیل که سرشار از پیام مهر و شادیه تصمیم گرفتیم بهتون یه هدیه بدیم. از امروز تا شب یلدا می‌تونید سرویس‌های کاموا رو با تخفیف بی‌نظیر تهیه کنید و همراه با یلدای زیبا، برداشتن این قدم بزرگ برای پیشرفت و حضور اینترنتی کسب‌وکارتون رو جشن بگیرید.

تخفیف ویژه‌ی یلــــدا

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

نظر شما چیه؟